Milloin olet viimeksi syönyt antibioottikuurin?
Montako keskimäärin vuodessa?
Kommentit (13)
olla pari vuotta. Jonkin sortin keuhkotulehdus oli.
Joudun syömään antibioottikuurin ehkä kerran kolmessa vuodessa, silloinkin yleensä poskiontelotulehdukseen.
muista, että olisin syönyt koskaan antibiootteja, mutta varmaan olen lapsena syönyt ja näin vanhana ei enää muista niin kaukaisia asioita (nyt ikää 34).
Yli 1v lapseni ei ole syönyt antibiootteja koskaan, eikä mieskään lapsuusaikojen jälkeen. Ollaan vähän lääkkeitä kuluttava perhe.
Keskimääräistä kuurien määrää on vaikea sanoa. Nuorempana meni vuosia ilman antibiootteja, nyt kun lapset tuovat mukanaan kaikki pöpöt olen minäkin ollut kipeänä usein. Sanotaan että nykyisin pari kuuria vuodessa. Joskushan sitä saa syödä monta kuuria peräkkäin kun vaikkapa poskiontelontulehdus ei hellitä millään. Lisäksi olen syönyt pitkiä antibioottikuureja akneeni.
synnytyksen yhteydessä nousi lämpö, iskivät sitten antibiootteja.
Sitä ennen joskus alle 10-vuotiaana.
vuonna 2005,
lapsi 04 syntynyt on syöny kanssa 2005
lapsi 05 syntynyt on syöny muistaakseni 08 tai 09
meillä onneksi ollaan aika terveitä
0-1/vuodessa.
Aika hurja ajatus, että antibioottikuurin jälk menee n.1v ennenkuin mm vatsan ja suoliston bakteeritasapaino palautuu ns normaaliksi...
angiinaan. Mutta sain iv-antibiootit kohtutulehdukseen sektion yhteydessä.
että lapsi vm2001 popsinut antibioottikuurin 2x elämässään ja lapsi vm2003 muistaakseni 3x.
muutaman kerran sen jälkeen olen reseptin saanut, mutten ole ostanut niitä.
Vuonna 2004. Viisaudenhammas poistettiin leikkauksella ja siihen antibioottikuuri.
Sekundaariseen ihotulehdukseen.
Ehkä 2-3 kertaa vuodessa. Yleensä hengitystieinfektioihin.