neuvolasta..
meillä ensimmäinen lapsi syntyi pienenä keskosena, vähän yli 1kg.. ja nyt toista odotellaan.. neuvolassa käyty jo muutaman kerran..nyt rv.17 ja supistelee, polttoja alamahassa.. neuvolassa eivät seuraa tarkemmin, vaikka ensimmäinen syntyi keskosena.. miten teillä muilla? seurataanko tiheämpään, jos on syntynyt ennen aikojaan..
Kommentit (4)
eivät ne muuten tee mitään. Jos ei ala mitään tapahtumaan, niin vaihdat neuvolaa tai terkkeria. Niin se toimii. Jos en itse aikoinaan olisi ollut veemäinen ja vaatinut tutkimuksia, lapseni olisi kuollut kohtuun.
2 raskautta, molemmilta olin vuodelevossa kotona useita kuukausia.
Asun Espoossa, minut laitettiin seurantaan Stadiin naistenklinikalle, jossa molemmat lapset synnytinkin, viikoilla 36 +.
Luottaisin omiin tuntemuksiini ja vaatisin tarkempaa seurantaa. Vaikka supistukseni olivat kivuttomia, kohdunkaula aukesi ja pehmeni ennen aikojaan. Toisesta lapsesta lääkäri sanoi, että ennenaikaisen synnytyksen vaara on olematon ja eikö vaan vauva syntynyt seuraavana päivänä.
Mulla meni molemmissa raskauksissa lapsevedet.
vaikka keskosista onkin, mutta ystäväni laitettiin vastaavassa tilanteessa vuodelepoon koko raskausajaksi. Mies hoiti 1-vuotiaan koko toisen raskauden ajan.