Paras perunamuusijauhe? Mahd. vähän lisäaineita, kiitos.
Kommentit (17)
Ideana siis että säilyisi mökillä jossa monesti on tarvis pikaruokaan ja ei ole pakastinta. Kotioloissa kokkailen sitten ihan ehdasta potusta... ap
Lidlinkin on yllättävää kyllä ihan ok muusijauhetta.
Maistuu aivan kuin kotitekoiselle aidoistatuoreista perunoista valmistetulle muussille. Meidän perheen ehdoton suosikki joka pesee kaikki muut valmisteet mitä ollaan kokeiltu.
kuka niitä jauhomuusseja syö, aivan vitun pahoja, ne ei oo perunaa nähnykkään!
T: Äiti joka muussaa perunamuussit aina itse!
Kaikella sitä ihminen viitsiikin päteä.
vai onko tosiaan jonkun mielestä valmismuussit parempia kun itse tehty? epäilen..
T: 8
Mieluummin laitan rinkkaan pari perunamuussipussia ja maitojauhetta... Kotioloissa sitten keitellään perunoita ja muussaillaan niitä. Kyllä mökilläkin ois kiva, jos kaikki voisivat touhuta pihalla, ettei yhden ihmisen tarvitse olla jatkuvasti hellan ja tiskipöydän luona nyhräämässä.
Juurihan kyselijä kirjoitti, että mökille jossa ei välttämättä kaikilla ole edes leittä tms. Kyllähän hänkin osaa normaalioloissa IHAN ITSE keittää ja muussata perunansa. Kauheeta itsensä korokkeelle nostamista koko ajan. Onko niin että kun piirit pienenee niin loistetaan muusitaidoilla? Säälittävää ;)
on myös hyvää. Lisäaineista en kyllä tosin tiedä.
Kaksi minuuttia meinaan menee, kun veden kiehauttaa vedenkeittimessä ja siihen sekoittaa jauheen. Puoli tuntia taas hurahtaa hyvinkin kun kuorii perunat, pilkkoo ne (että kypsyisivät nopeammin!) ja sitten muusaa. Joskus on yksinkertaisesti tilanteita että tähän jälkimmäiseen ei ole aikaa. Ja silloin on tosi nastaa kun on olemassa joku niin nopea ja maistuva lisäke kuin jauhemuusi.
Puhumattakaan retkiruuan laitosta kuten joku jo vihjaisi..
Ja siitä mausta: makuasioista ei voi kiistellä ja mun mielestä moni valmismuusi on TODELLAKIN parempaa kuin itse tehty. Voit vapaasti olla eri mieltä, minuun et voi vaikuttaa.
Ihan kuin ois itse tehnyt muusin, nokare voita ja avot!
Saa noista k-kaupoista
kyllä meilläkin joskus itse muussataan, mutta tuo valmis on niin hyvää ja nopeaa että tulee tehtyä sitä huomattavasti useammin.
Maistuu jotenkin " navetalle" . Ja lisäaineitakin vissiin piisaa, sillä pakkauksessa oikein erikseen kehotetaan (tosin mahd. pienillä kirjaimilla) välttämään kyseistä tuotetta pikkulasten ruokavaliossa!!!!!
Eka kertaa tänä syksynä kokeilin ja yllätti ihan minutkin maullaan, lapsillekkin kelpasi hyvin. Lisäaineista en kyllä osaa sanoa.
Ja nro kasille tiedoksi: jos sä jaksat väsätä muusin itse kuorien ja muussaten niin anna palaa! muiden ei tarvi, jos ei halua/jaksa.
Suosittelisin, että jättäisit kerran ne perunat muussaamatta ja käyttäisit sen ajan joko käytöstapojen opetteluun tai henkiseen kasvuun, kummasta sitten johtuukaan ala-arvoinen kielenkäyttösi.
T: Äiti, joka arvostaa enemmän käytöstapoja kuin perunamuussia
Vierailija:
vitun laiskat!! Keitä perunat ja muussaa niin lisäaineita ei ollenkaan!!!
kuka niitä jauhomuusseja syö, aivan vitun pahoja, ne ei oo perunaa nähnykkään!T: Äiti joka muussaa perunamuussit aina itse!
kun taas mummon muusi on jotain ihan yököttävää.