Mistä voi johtua korkea kuume ja selkäkipu?
Joo, tiedän, että lääkäri osaa tähän paremmin vastata kun täällä.
Meidän lapsella (teini-ikäinen) on muutamana päivänä ollut korkea kuume ja vähän nuhaa ja yskää, tosin nyt nuha ja yskä on jo poissa, kuume ei. Ja nyt sitten tämän illan teini on myös valittanut selkäänsä, että on todella kipeä.
Mietin lähinnä sitä, että uskaltaako odottaa aamuun vai pitäiskö nyt jo viedä lääkäriin.
Kommentit (10)
kerro miten sitten oli kun kävitte lääkärissä.
selkä voi olla kipeä paljosta makaamisesta huonossa asennossa, yskimisestä tms lähes mistä vaan.
Selkäkipu ja kuume harvemmin kulkee käsikädessä millään lailla, eli minä ainakin veisin vasta aamulla lääkäriin, mutta nyt antaisin buranaa yöksi.
vaikkapa juuri virtsiksestä. Toisaalta, mulla nuo samat oireet (+mahakipu) olivat angiinan alussa. Että sillai!
Päivällä valitti päänsärkyä ja selkäänsä ja nyt illalla nousi korkea kuume. Jotenkin tunne, että joku virus liikkeellä..
jos on, niin sitten ainakin kannattaa mennä heti. Jotenkin tuo selkäkipu kuulostaa sellaiselta, että ehkä muutenkin menisin vielä tänään. Kysy neuvoa sieltä päivystyksestä.
ja kyseinen lapsi kyllä tietää, miten virtsatientulehdus oireilee, koska se aina välillä hänellä on.
Sekin kyllä kävi mielessä, että selkäkipu voi ehkä johtua myös vain makaamisesta tmv.
ap
jos on, niin sitten ainakin kannattaa mennä heti. Jotenkin tuo selkäkipu kuulostaa sellaiselta, että ehkä muutenkin menisin vielä tänään. Kysy neuvoa sieltä päivystyksestä.
Itse olen sairastanut todella usein virtsatieninfektioita, ja tunnistan oireet. Silti pari vuotta sitten olin munuaisaltaantulehduksessa, eikä virtsaoireita ollut, vain selkäkipua ja korkea kuume!! Lääkäriin!! Makasin sairaalassa toista viikkoa...
Voi olla syy.