Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imetys, raskaus ja hormonaalinen akne. Oletko kokenut?

Vierailija
08.09.2010 |

Itse siis olen raskaana, imetän ja kärsin hirveästä hormonaalisesta aknesta. En oikeastaan voi käyttää mitään "oikeaa" lääkekuuria, e-pillereitä tms. helpottamaan tätä.

Onko kenelläkään mitään kokemuksia ja parannuskeinoja tähän? Liikun ja ulkoilen paljon, pesen naaman aamuin illoin pirkan puhdistustuotteilla ja kasvovedellä, juon mineraalivettä kolme litraa päivässä. Silti naama kukkii :(

Jotkut finnit on suorastaan paiseita ja todella kivuliaita: kipu ja paine niissä tuntuu koko ajan. Nyt mietinkin, että minun on oltava vielä 8kk raskaana, sitten taas pitkä imetys... Ja koko ajan kärsiä tästä vaivasta? Siis vuosia?? :/

Jos joku vain osaa, niin kertokaa mikä tähän voisi tässä tilanteessa auttaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta naama, decolte ja yläselkä kukki melkein koko raskauden, aina siihen asti kun aloin taas syömään pillereitä.Kuopuksesta aknea oli vain kasvoissa ja se alkoi vasta loppuraskaudesta ja jatkui siihen asti kunnes aloin syömään taas pillereitä.Molemmat ovat poikia.Nyt on iho aivan ihanan hyvä (viimeisestä raskaudesta vuosi).Mulla ainakin pillerit auttoi heti akneen.

Lääkäristä kyselin silloin apua, mutta hormonaaliseen akneen ei ole apuja, muuta kuin ne pillerit.Lievittää voi juuri hyvällä puhdistuksella ja terveellisellä ruoalla.Mutta mulla noista kumpikaan ei auttaanu, kokeilin myös apteekin kaikki mahdolliset aknen hoitotuotteet, mutta niistäkään ei ollut apua.

Tsemppiä

Vierailija
2/6 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva oli jokunen vuosi sitten, kun olin raskaana. Vaikea akne iski ehkä noin 4.:llä raskausviikolla ja jatkui kolmisen kuukautta ja sitten vähän helpotti itsestään.

Jälkikäteen kuulin, että jotaki mysiinejä siihen olisi ehkä voitu turvallisesti myös raskausainaka määrätä.

Itse kärsin kovasta tuosta vaivasta, olivat kipeitä, onkaloisia, turvoksissa ja paineisia. Itku tuli, kun yhtä onkaloista painetta tyhjensin (oli pakko, kun oli niin kivulias), sieltä tuli juoksemassa sitä töhnää.. ei kiva, en toivoisi kenellekään.

Iho rauhoittui sitten, mutta on taas jostain syystä hiljattain riehaantunut ja nyt sitten sain Roacutta kuurin. (Aiemmin olen syönyt tetrasykliinejä monta vuotta putkeen, kun hormonikierukka laukaisi aknen).

Tsemppiä ja toivotaan, että vaiva helpottaa pian!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa.

Itse sain apua (olen kokeillut tässä vuosien varrella kaikkea mahdollista ja mahdotonta) luontaistuotekaupassa myytävästä etanauutegeelistä.

Oikea nimi taitaa olla "Baba De Caracol Active Gel".

Purkki maksoi noin 50-60€, mutta oli todellakin hintansa arvoinen. Tulehdus ja punoitus väheni ja olo helpottui. Hieroin pienen määrän aamuin illoin huolellisesti ongelmapaikkoihin.

Vierailija
4/6 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vain mieleen, että heiltä voi yleensä ostaa kunnon tuotteita puhdistukseen ja desinfiointiin. Eivät ne varmasti aknea poista, mutta jos helpottaisivat edes vähän. Esim. sellaista yöksi laitettavaa ainetta on, joka vähentää tulehdusta. Toki isojen ja etenkin syvemmällä olevien finnien kanssa silläkin kestää monta päivää, ennen kuin patti alkaa laskea.

En ole tutkinut Pirkan puhdistustuotteita tarkemmin, mutta yleensä markettitavara ei ole kovin hyvää. Ne lähinnä tunkevat liat yms. syvemmälle, ja kun lopettaa käytön, naama kukkii pahemmin kuin pelkällä vesipesulla ikinä.

Vierailija
5/6 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttavaa kuulla, että en ole ainoa, joka kärsii tästä. Eli parannuskeinojakin taitaa olla meille raskaana imettäville pizzanaamoille tarjolla! :)

Käyn kosmetologilla aina vuodenajan vaihtuessa eli neljä kertaa vuodessa. Ja sen jälkeen naama on kyllä aivan ihanan sileä muutaman päivän. Arvet ja pilkut vain jäljellä hirveästä aknesta. Olen kokeillut dermalogican tuotteita joskus noista kosmetologi tuotteista. Voisi kyllä jotain vahvempaa puhdistusainetta kokeilla, mutta ei kyllä ole satoja euroja varaa pistää ihonhoitotuotteisiin, varsinkaan nyt, kun lapsille pitää talvivarusteet ja on eräs reissu tiedossa.

Taidankin tänään kysellä tuosta etanageelistä ja etsiä enempi tietoa tosta myesiinistä. Voisi vähintään harkita, että jos joulun jälkeen hankkisi jotain kalliimpaa tavaraa kehiin. Voisi jo vähän kerrassaan säästellä...

Mulla on aina ollut tosi hyvä iho: teininäkin. Liikun paljon ja syön terveellisesti ja muutenkin välitän ulkonäöstäni. Nyt joutuu joka aamu peseytymään silmät kiinni, että kehtaa mennä vielä ulos lasten kanssa. Hävettää niin paljon tää turvonnu ja punanen naama... :(

ap

Vierailija
6/6 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle lääkäri mainitsi jotain tulehduksia vähentävästä laserhoidosta joka sopii vaihtoehdoksi roaccutanelle raskausaikana...ei tietenkää iha yhtä tehokas mutta auttaa usein vähän.