Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mua puolestani ärsyttää elämäntapakotiäidit, jotka pukkaa lasta lapsen perään "

Vierailija
08.09.2010 |

ettei vaan tarttisi mennä töihin." POimin tämän tuosta ketjusta, jossa erästä äitiä ärsyttää jos joku muu äiti menee töihin.

Käsi sydämellä, monilapsiset äidit. Eikö olekin kiva hankkia aina uusi vauva, niin taas on 3 vuotta plakkarissa kotoilua ?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kotona olo on kuin lokoilisi aurinkotuolissa etelän rannalla?

Vierailija
2/10 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkö saisi viihtyä? Eiköhän se lapsillekin ole eduksi että heillä on kotona äiti, joka on elämäänsä ja oloonsa tyytyväinen.

Mutta monen pienen äitinä täytyy kertoa et sohvalla ei paljon ehdi makoilemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin nuo aiemmat on jo koululaisia. Vauvan kanssa on kivaa ja leppoisaa kotona ja jaksan paremmin tätä arjen pyörittämi9stä kun ei tarvitse mennä töihin.

Vierailija
4/10 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta rakastan lasten kanssa kotona oloa verrattuna työrumbaan. Niinpä suostuin miehen toiveeseen ja kolmanteen lapseen. Mies kyllä elättää meidät ruhtinaallisesti, enkä paheksu uraäitiystäviäni lainkaan.

Minä en itseasiassa jaksaisi kuunnella perhekerhoissa äitien kitinää rahapulasta. Menisivät töihin mielummin kuin aina samaa narinaa. Ja oikeesti eniten ärsyttää mammat jotka kitisee kun eivät saakaan kuntalisää kun vanhimmat lapset hoidossa.

Vierailija
5/10 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se yhtälö ei nyt vaan meillä toimi. On monta lasta joita kukaan ei ehtisi hoitaa kunnolla jos me molemmat vanhemmat olisimme töissä.

Vierailija
6/10 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta kotona oloa riitti oikein mainiosti, nyt tekee mieli töihin ja takaisin aikuisten maailmaan, ihana päästä taas töihin.

Vierailija
7/10 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja töissäkin olen ollut tosin se ei ole taloudellisesti ollut kanattavaa, mutta päänupin takia tarpeellista. Tällä hetkellä suunnittelen lähteväni opiskelemaan tosin etänä, mutta ainakin mun "kotiäiti pääni" sitä tarvitsee muutakin aktiviteettiä kuin siivoamine, pyykkääminen tiskaaminen ruoanlaitto jne.. mutta paikoillaan ei todellakaan kauaa saa olla, Siitä pitää huolen lapset ja koirat jne. Helpompaa töissä on kun kotona, töissä sentään pääsee rentoutumaan..

Mitenkäs sitten ap kun mulla on yksi tuttava missä isä on elämäntapakotiisä.. 4 lasta ja vaimo töissä.. lisää haluaisi lapsia ja jopa myöntää, että ei halua töihin kun asiat on niin hyvin.

Vierailija
8/10 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ja toinen ovat syntyneet lähekkäin, joten en käynyt siinä välissä töissä. Ennen esikoista kylläkin. Sitten taas toisen ja kolmennen välissä olin melkein vuoden töissä. Joten tämäkään asia ei ole niin mustavalkoinen kuin ulkopuolisesta saattaisi näyttää; kolme lasta suht pienillä ikäeroille --> kotona lapsia tehtaileva "elämäntapakotiäiti" vaikka tosiasiassa näin ei kohdallani ollutkaan. Vaikka viihdyn lasteni kanssa kotona minulle oli oikein tarpeellista olla tuo vuosi töissä lasten välillä, sitäpaitsi tienasin taas vähän paremmat äitiysrahat.

Vierailija
9/10 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies kerran niin "ruhtinaallisesti" elättää. :D Voi olla vaikea ymmärtää rahasta kitisemistä jos itsellä ei mitään rahapulia ole.

En ite kyllä kitise rahasta, vaikka meidän perheen nettotulot on himppasen yli 2000e. Ihan hyvin tullaan toimeen. LAinoinemme kaikkinemme. Ja lainakin on valinta, voitaisiin me varmaan saada joku kaupungin vuokra-asuntokin ehkä, mutta halutaan asua omassa (pankin) asunnossa kivalla alueella. Siis iso osa tuloista menee velkaan, mutta minkäs siitä marisemaan kun saa vastineeksi mitä haluaa.

Vierailija
10/10 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tekevät lapsia juuri tämän vuoksi.Toki siis ovat lapsirakkaitakin ja haluavat olla lastensa kanssa,mutta taktikoivat ajoitukset raskauksille niin ettei vain tarvitse töihin mennä.Ovat ihan tämän itsekin myöntäneet.Itse olen aina palannut mielelläni heti töihin kun vanhempainvapaat loppuneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan