Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yllätys plussa & mahdollinen km - pää ihan sekaisin, auttakaaaaa!!!

Vierailija
07.09.2010 |

Eli testasin viime viikolla plussan ja sunnuntaina alkoi verinen vuoto, muistuttaa normaaleja menkkoja. Pientä kolotusta, ei isoja kipuja.

Plussa oli yllätys ja järkytys. Meillä on kolme lasta jo ja nuorin 1 v. Lähes eka ajatus oli, että tulisipa itsellään pois. Aborttia en koskaan edes harkitsisi.

Parin päivän päästä aloin jo sopeutua ajatukseen uudesta vauvasta ja lähes samantien alkoi tämä vuoto. Olen kahlannut netistä tietoa ja tämä voi olla km tai sitten normaalia vuotoa lakuraskaudessa. Sehän tässä pahinta onkin kun ei voi tietää... Samalla pelkään ja toivon keskenmenoa. Pelkään, että meille ei tulekaan vauvaa ja pelkään sitäkin vaihtoehtoa että se tulisikin. Ajatukset on aivan sekaisin eikä ole ketään kenelle puhua. Neuvolaan en halua soittaa, sillä tädillä on aina turhan nasevia kommentteja.

Olen nyt ajatellut vain odottaa ja jonkin ajan päästä testata uudestaan. Mutta kun on niin kurja olo, että tuntuu ettei mitään saa tehtyä. Kaikki ajatukset pyörivät vain tämän ympärillä... :((

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tee uusi testi samantien, epätietoisuus on pahinta.

On ihan luonnollista, että tunteet vaihtelevat tuolla tavoin, mutta jos olet raskaana, sopeudut pian ajatukseen uudesta vauvasta.

Toivon, että saat pian mielenrauhan!

Vierailija
2/6 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran vuodan vertakin... Luulin että uuden testaamisen kanssa pitäisi odotella parisen viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se raskaushormoni laske heti! Eli odota rauhassa ja tee sitten vasta se testi, mielummin sama kun se eka testi ja katso onko viiva tummunut tai vaalennut. Vielä varuiksi tekisin siitä viikon päästä testin ja jos vieläkin plussa, varaisin ajan joko verikokeeseen jossa mitataan hcg tai alkuraskauden ultran.

Vierailija
4/6 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistössä on varmasti vielä paljon raskaushormooneja ja testi näyttää plussaa, vaikka olisikin keskenmeno.

Me käymäään lääkärissä. Ultrasta selviää, että onko siellä mitään jäljellä. Jos ei, niin on ollut keskenmeno. Jos on, niin siellä voi ihan hyvin olla täysin kunnossa oleva vauveli.

Myös itselläni on ollut monessa raskaudessa PALJON veristä vuotoa ja siitä huolimatta kaikki on ollut ok. Vastaavasti pienikin verinen vuoto on ollut kaksi kertaa merkki tulossa olevasta keskenmenosta. Olen siis ollut 7 kertaa raskaana ja lapsia on 4.

Vierailija
5/6 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskenmenon jälkeen, joten raskaustestistä et saa uutta tietoa. (minulle sanottiin, että tee testi viikon päästä vuodon alkamisesta, kun sain keskenmenon)

Ihan kamalaa sanoa, mutta et voi oikein muuta kuin odottaa. Jos se vuoto lisääntyy kovin, niin sitten on keskenmeno. Jos tulee vain vähän, niin ehkä sitten ihan normaalia vuotoa.

Tai kai voit mennä myös lääkärintarkastukseen, mutta ainakin täällä Helsingissä neuvoivat minua vaan olemaan kotona ja odottamaan.. Kai ne yksityisellä puolella tutkis, tosin ei kai noin pieni edes näkyis ultrassa.

Vierailija
6/6 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä ultrassa vielä mitään näy.