Keksikää mulle ja lapsille jotakin piristävää tekemistä illaksi.
Haen lapset tarhasta n. klo 16.30, sitten syömme valmiina olevan ruoan. Sitten olisi ilta aikaa tehdä jotakin mukavaa, en aio tehdä mitään siivousta tms. Ulkona on kaunis ilma, lähtisikö ihan vain lenkille? Muita ideoita?
Mukaan otettavat lapset 4v ja 6v, jos riittävän kivaa tekemistä keksisi, saattaisi 13v murkkukin tulla mukaan...
Kommentit (11)
retkelle ja eväät mukaan. Suunnatkaa jonnekin eri paikkaan kuin yleensä. Sitten vielä kirjaston kautta kotiin.
Kun saisin itsestäni irti...
olisiko metsää lähellä? Sieltä voisi poimia puolukoita ja sieniä. Illalla voisi tehdä vispipuuroa tai piirakan puolukoista.
Nyt voi olla sieniä!
Uimahalliin tai onko teillä lähellä jotain kylpylää, jonne voisi mennä illaksi?
Asutteko pääkaupunkiseudulla? Kaivarin rantaan kävelemään ja ehkä kahvilaan kahville/iltapalalle.
Lintsi on vielä auki
Kentälle pelaamaan jalkapalloa
Nuuksioon ja makkarat mukaan
Polkupyöräretki johonkin kivaan sopivan matkan päässä olevaan paikkaan
Siis Oulun seudulla.
Kiitos ideoista kaikille. Metsäretki, pyöräretki, uimahallireissu ovat kaikki mukavia ideoita. Oma aktiivisuus on se ongelma. Ja sekin, että pitäisi oikeastaan lähteä HETI syönnin jälkeen, jos aikoo ehtiä tehdä jotakin ennen kuin 4-vuotias on kypsä nukkumaan.
Uimassa kävimme viimeksi viikko sitten, en taida nyt viitsiä. Pyöräilemään voisimme toki lähteä. Syöntijuttuun (pizzalle tms) emme lähde tänään, kun ruoka odottaa jo valmiina jääkaapissa.
Keksiikö joku vielä jotakin?
ap
kuivakakku tai kauralastuja! Ja sitten herkuttelette aikaansaannosta maidon kera!
haette vuokraamosta jonkun hyvän leffan, katsotte yhdessä ja vaikka vähän herkuttelette
meillä aika tavallisia. Ja minulla on turhaa taipumusta sisäoleiluun. Siksi mietinkin jotakin ulkona tekemistä.. kaunis ilmakin. Mutta saa nähdä, voimme päätyä leipomiseenkin. Se on aina kivaa!
ap
Ulos vainkoko lössi!
Meidän lähimetsissä on paljon mustikkaa ja puolukkaa. Niitä voisi poimia piirakallisen.
Pyörän selkään, hopi hopi!
Onhan tuolla kaupungilla syysmarkkinat, mutta siellä on vain ne samat metrilakut...
Voihan aina tehdä pyörälenkin Pikisaari-Kuusisaari-Nallikari, jos pienet jaksavat.
Jep, ja Oulusta olen itsekin.
retkelle ja eväät mukaan. Suunnatkaa jonnekin eri paikkaan kuin yleensä. Sitten vielä kirjaston kautta kotiin.