G: Miten sait nykyisen/parhaan työpaikkasi?
Minä: määräaikaista työsopimusta jatkettiin. Alunperin sain sopparin kaverin kaverin kautta ns. puskaradion kautta.
Kommentit (18)
en tullut valituksi enkä päässyt edes haastatteluun, mutta työnantaja otti kohta yhteyttä ja tarjosi lyhyttä 1+2-viikkoista sijaisuutta. Olen sijaistanut siitä saakka yhtäjaksoisesti 10 kk:ta ja viime viikolla minut valittiin toimeen.
Nykyisen työni sain kun kerroin että irtisanoudun ellen saa sitä.
Sen josta uhkasin irtisanoutua sain koska tunnen firman ylintä johtoa entisestä työpaikastani, ja he loivat minulle työpaikan kun otin heihin yhteyttä.
Sen työpaikan josta tunsin nämä ihmiset sain ihan perinteisesti työpaikkailmoituksen ja päivän kestäneiden soveltuvuustestien perusteella.
Pari kuukautta myöhemmin erään toimipisteen pomo soitti ja kysy että tuutko haastatteluun. Menin haastatteluun ja samantien kirjotettiin vakituinen työsopimus. Työpaikka on ihan paska, mutta siellä olen edelleen =(
opintojen loppuvaiheessa muuttanut miehen työn takia uudelle paikkakunnalle, eikä mulla ollut töitä, enkä kauheasti ollut etsinytkään kun lapsi oli alle kouluikäinen ja ajattelin olla hetken hänen kanssa kotona, eihän ollut hoitopaikkaakaan haettuna. Pari kuukautta muutosta eräs kaveri soitti ja kysyi tulisinko heille töihin esimieheksi. Hän antoi puhelimen pomolleen, juttelimme hetken, kävin haastattelussa ja aloitin työt. Tästä n. neljä vuotta ja edelleen olen ko. työpaikassa.
Eli suhteilla sain :)
En ollut ajatellut hakea kun samassa työyhteisössä oli parikin minua kokeneempaa, jotka minun mielestäni olisivat sopineet esimiestehtävään minua paremmin. Mutta siihen haluttiinkin selvästi nuorempi ihminen, joten minut valittiin. Psykologiset testit toki tehtiin.
ennen kuin ammatillinen koulutukseni loppui.
Koulun loputtua pääsin heti aloittamaan sitten oman alan hommissa.
hakenut samaisen firman toiseen työpisteeseen töihin ja käynyt haastattelussa. Varasijalle jäin silloin. Monta monituista vuotta myöhemmin soittivat ja kyselivät olisinko halukas töihin ;) ja olinhan minä valmis pätkätöistä luopumaan ja hyvä valinta on ollut ;D
että tahdon tulla teille töihin. Hän ehdotti osastoa, joka ei kiinnostanut. Tyrmäsin sen ja sanoin, että menen siihen-ja-siihen yksikköön päivystykseen. (piste). Ja menin.
että tahdon tulla teille töihin. Hän ehdotti osastoa, joka ei kiinnostanut. Tyrmäsin sen ja sanoin, että menen siihen-ja-siihen yksikköön päivystykseen. (piste). Ja menin.
Oli ollut lehdessäkin, muutama sata hakijaa eikä kukaan ollut sopiva. Olin pomon ex-työkavri toisen työpaikan ajoilta, muisti minut, soitti ja pyysi työhön. Eli tavallaan suhteilla.
samalla, olin juuri valmistunut. Pääsin kaikkiin kolmeen ja valitsin tämän pitkällä tikulla.
työpaikkaa, tai toinen on siis vieläkin, ja molemmat saatu niin, että lähetin itse väsätyn hakemuksen, jossa kerroin, että haluan teille töihin ja miksi haluan. Molempiin työpaikkoihin pääsin, vaikkei hakua ollutkaan käynnissä.
Perinteisellä lehti-ilmoitustyylillä en ole päässyt koskaan.
Firmassa työskenteli muutamia tuttuja. Hakemuksessa mainitsin heidät suosittelijoiksi, pääsin haastatteluun ja sain paikan.
Olen tähänastisen urani aikana vaihtanut työpaikkaa melko usein. Toiseksi viimeisessä tulin esimieheni taholta työpaikkakiusatuksi, sain burn outin ja lopetin työt. Sattumalta päädyin nykyiseen työpaikkaan joka on mukavin tähän saakka. Kaikki asiat toimii, ihmiset puhaltavat yhteen hiileen ja tunnelma on rento, ihmisistä huolehditaan. Tässä työssä aion olla pitkään.
Olin nähnyt ilmoituksen ja ajatellut hakea paikkaa. Samana päivänä juttelin erään entisen työnantajani kanssa, vaihdettiin kuulumisia ja mainitsin hakevani töitä, mm. tätä kyseistä paikkaa. Sattuikin niin, että entinen työnantajani tunsi tuon firman omistajan (molemmat pienehköjä perheyrityksiä) ja hän lupasi puhua puolestani. Pääsin haastatteluun jossa kuulin, että hakijoita on ollut satoja ja periaatteessa aiottu määrä työntekijöitä jo valittu. Parin päivän päästä sain kuitenkin soiton että yhteinen tuttu oli kehunut minua niin kovasti että saan kuitenkin paikan osa-aikaisena ja mahdollisesti myöhemmin lisää tunteja. Melkein heti teinkin jo täyttä päivää (pari muuta samaan aikaan aloittanutta sai potkut koeajalla) ja nyt olen jo pitkään ollut vakituisena.
Eli on todella hyötyä pitää hyvät välit entisiin työnantajiin ja töitä hakiessa myös mainita kaikille tutuille siitä. Muitakin työpaikkoja minulle on ehdotettu ja suhteiden kautta pyydetty hakemaan.
ja osastonhoitaja otti sitten yhteyttä