Tytölle nimeksi Tilma, mitä mieltä? Onko liian erikoinen? Sukunimi suomalainen.
Kommentit (28)
Minä en ole koskaan kuullut eli minun mielestäni erikoinen. Silti nimen kuuloinen eikä tekemällä tehdyn väännöksen tuntuinen.
Eivätkö ne kävisi.
Olin tänään taaperojumpassa ja huvitti muutamat nimiväännökset...
Eikö kaikki nimet ole loppupeleissä väännöksiä? Aina jostain muunneltu ja väännelty. Esim. Juha ja Jussi ovat tällä perusteella "väännöksiä".
Tilma ok.
Erikoinen mutta selkeä, ei varmaan tarvi tavata että miten kirjoitetaan. Kaunis.
Lapsi on oma persoonansa, vaikka hänellä olisikin ihan kalenterinimi.
kaikilla pitäisi olla kalenterinimi?
Tilma kuulostaa varsin kivalle. Erikoinen mutta ei vaikea. Ja löytyy sitä kalenteristakin toistensa kaltaisia nimiä!
Isekin voisin kuvitella antavani jos meille tulisi joskus tyttö!
On se ehkä hieman erikoisen kuuloinen, Tilda tai Telma kuulostaa paremmalta. Mutta toisaalta taas Tilma kuulostaa kuitenkin selkeästi tytönnimeltä :)
sen nimisiä naisia on/on ollut reilut 200 ja miehiäkin kymmenkunta.
...tyttö on Tilma :D Kyllähän se aina ensimmäiseksi kuullaan Vilma tai Hilma tms.
Erittäin kaunis nimi!
Bongasin sen aikoinaan Hovimäestä (jostain kirjasta) ja se on siitä asti ollut yksi suurimmista suosikeistani. Minun tytöstäni tulee Tilma, jos sellaisen joskus saan. :)
Se on jotenkin rempseä ja tomera, vaikka onkin niin pehmeä. Oikeassa elämässä en ole koskaan törmännyt, mutta ei minusta ole erikoinen tai vaikea.
Vaikka onkin harvinainen, mielleyhtymä on "kansanomainen" eli samaa sarjaa kuin Telma tai Hilma.
Törmäsin itse samantyylisesti erikoiseen nimeen, kun tutun tutun lapsi oli "Minda". Se on ikäänkuin Minnan ja Lindan yhdistelmä, ja toimii ihan hyvin.
Eivätkö ne kävisi.
Hei, mun äidin nimi on Tilma. Hän on syntynyt Lapissa 1928. En tiedä nimen alkuperää, mutta kaunis nimi.
Ja mä tykkään kovastikin tuosta nimestä. Oli meilläkin vaihtoehtona nuorimmalle.
Minusta siis kiva ja suomalaiseen suuhunkin sopiva nimi.
Itselläni on Tilma nimi ja tuo harmitti suuresti mitä sanoit, mmutta mielipidekysymyshän se on.
Muut ovat kyllä kehuneet nimeäni.
Pitäisikö muka aina olla jtn Maija,Minna,Aliisa?!
Minunkin nimi on Tilma. Se on kaunis nimi ja ärsyttää ku kaikki sanoo sitä oudoks. Mukava kuulla että jollakin muulla on myös nimi Tilma. Pitäiskö muka olla aina joku Maija,Minna,Aliisa?!
:D
Ei oo mikään väännös, Itselläni Tilma nimi on!
On ihan "oikea" nimi 1800-luvun lopusta-1900-alusta.
Vanha ja harvinainen kyllä.