Menkat ei oo vieläkään alkanu, synnytyksestä 9kk!
Imetän vielä 4-5 kertaa päivässä, voiko se vieläkin estää menkkoja tulemasta?? Olis niiiin kiva tehdä jo se toinenkin lapsi.
Onko olemassa mitään keinoja, millä tuon hormonitoiminnan sais käynnistymään? Lääkkeitä ei varmaan voi käyttää?
Kommentit (14)
eli aika yleistä vissiin että menkat pysyy pois koko imetysajan.
Ja ei kai sillä kakkosella sinänsä kiire olis, haluaisin vain sen kuumeilun alottaa ku tätä ekaaki tyttöä tehtiin kolme vuotta. Nii joo, ja en oo raskaana :D
-ap
vaikka imetin vielä.
Pikkukakkonen täyttää huomenna 6 kk, vielä ei ole näkynyt menkkoja. Eikä toivottavasti vielä vähään aikaan näykään.
olla vielä vauva! Mulla alkoi vasta 14 kk synnytyksestä.
olisin ikionnellinen! Eikä teillä vielä edes ole kiire sen kakkosen kanssa, nauti nyt ensin tästä vauvasta!
Mutta voithan jo olla raskaana...
joka kerta menkat alkaneet vasta kun olen lopettanut imetyksen (2x9kk ja 1x10kk).
Tyttäreni lopetti itse rintamaidon 7kk iässä ja kuukautiseni alkoivat siitä kk päästä, eli 8kk synnytyksestä.
Sinuna en söisi hormoneja imettäessä. Vähennä imetystä jos haluat pian raskaaksi.
esikoisesta. se on helppoa yhden kanssa! ja alkuraskauden pahoinvoinnit ym vauvan kanssa ei ole helppoja sekä kun vatsa kasvaa on vaikeaa juosta taaperon perässä ja kantaa tätä. sinuna en hoppuilisi.
mutta siis aiheeseen. menkat varmaan alkaa kun lopetat imetyksen tai yöimetyksen. itselläni ekasta lapsesta alkoi menkat heti jälkivuodon jälkeen vaikka imetin. toisesta taas alkoi vasta kun lopetin yöimetyksen kun lapsi 1v2kk siitä vielä 1-2kk ennen kuin menkat alkoi..
eli synnytyksestä oli siinä vaiheessa 14 kk aikaa.
Imetys esti menkat itselläni siis todella tehokkaasti.
Mulla alkaneet 2 viikkoa sen jälkeen kun olen lopettanut imetyksen. Eli ekan kohdalla 12kk ja tokan 14kk.
Toisilla imetys pitää menkat poissa, toisilla sillä ei ole vaikutusta.
Kenties voisit tehdä testinkin varalta, jos oletkin jo raskaana?
Himmee aloitus. Menkat alkoi, kun aloin vähentämään imetystä eli lapsi oli vähän päälle vuoden.
Täälläkin äiti, jonka menkat on alkaneet 2vko imetyksen lopettamisen jälkeen. Eli kyllä se imetys vain toisille on tosi tehokas ehkäisykeino.
tuli yhdet kuukautiset, kun vauva oli 11 kk ikäinen ja imetyskertoja enää kaksi-kolme. kuukautiset vakiintuivat vasta kun imetys oli lopetettu kokonaan. Lienee aika yleistä.
menkat 3 viikkoa imetyksen lopettamisesta. "Vauva" oli tuolloin 16 kuukautta :)
Eli kyllä se imetys voi estää kuukautisten alkamisen reilusti synnytyksen jälkeenkin. Elimistö on sitä mieltä, ettei ole vielä aika uudelle vauvalle.