Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niskaperäisestä huimauksesta kärsivät!

Vierailija
06.09.2010 |

Ajattelin kysäistä täällä, josko löytyisi muita tästä ikävästä oireesta kärsiviä. Ennakaikkea haluaisin tietää, oletko saanut sellaista apua jostakin, joka todella auttaisi!

Voih, miten väsynyt tähän huimauksen tunteeseen on välillä. Onneksi on parempia aikoja, mutta nää huonommat ajat kyllä masentavat. Olen siis kärsinyt oireesta jo vuosia.

Mulla on kaksi lasta (1v.ja 3-v.) ja ihan selvästi lasten nostelu yms. väsyttävät niskaa ja hartioita. Hartiat siis jumissa ja niska jäykkä yms., mut kyllä huimaus on ikävin oire. Istuallaan olo, esim. just tietokoneella kirjoittaminen on myrkkyä, sit tulee sellaisia pudotustunteita ja ailahduksia yms.

Olen käynyt OMT-fysioterapeutilla ja sen käsittely auttaa jonkin verran. Käsittelyä pitäisi kuitenkin olla pari kertaa viikossa, jotta siitä olisi hyötyä ja se tietysti maksaa. Akupunktiota olen myös kokeillut, mutta ei apua.

Pitäisi vaan jaksaa voimistella itse. Luulen, että se olisi paras apu. Muita vinkkejä? Kiitos etukäteen.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuuttin vaivaan tarvitaan lihasrelaksanttilääke, hieroja ja avantouinti. Hierojalla pitää käydä vähintään 10 kertaa parin -kolmen viikon sisään. Ehkä noin viides tai kuudes kerta alkaa tehota ja sen jälkeen tarvitaan vielä muutama kerta, että vaikutus pysyy. Avantouinti auttaa nopeammin, mutt ajos on päässyt niin pahaksi, että huimaa, ei sekään auta yksinään. Lääke tarvitaan siksi, että muuten sitä kipeää niskaansa vaan varoo ja jäykistää lisää.

Lisäksi tarvitaan kunnon pitkät hartiavenytykset. Mä olen huomannut Method Putkiston venytykset tehokkaiksi, pilates voisi toimia myös?

Vierailija
2/2 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hierojan ja venyttelen ja käyn salilla.

Nyt huomasin myös oudon asian joka helpotti huimausta (en tiedä onko kuvitelmaa vai voiko oikeesti toimia) jätin ruokavaliosta hiilarit/sokerit pois, noudatan viikolla sitä tosi tiukasti mutta viikonloppuisin voin syödä jos tekee mieli, ja nyt huomasin että kun söin leipää, makaroonia, karkkia niin huimaus ja päänsärky alkoi pian syömisen jälkeen...

Mutta tosiaan kolme vuotta kärsin erittäin pahasta huimauksesta ja hieroja kyllä mulle auttoi, olen kokeillut fysioterapiaa yms mutta niistä ei ollut hyötyä vaan ihan oikeesta hierojasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi