Kun vauva 6.5kk haluaisi nukkua vaan mahallaan.. Apua kaivataan!
Vauva kääntymään oppimisensa myötä alkanut ähkimään itseään mahalleen josta sitten käännetty takaisin ja nukahtanut uudelleen. Nyt vauva "ei enää herää/herätä kääntymiseen" ja nukkuu autuaasti aina mahallaan mikä ei ole minun mieleeni, vauva on vielä liian pieni.. Aamuisin kun herään vauva nukkuu mahallaan samoin yöllä kun tulemme itse makuuhuoneeseen tai käyn vessassa..
Apua kaivataan!
T:kätkytkuolemapelkoinen äiti
ja kyse ei ole esikoisesta..
Kommentit (10)
Ja olen omien lasteni antanutkin mikäli se on ollut lapselle mieluisin asento.
Hyvä että tiedostat pelkosi, mutta kai tiedät myös sen että se on turhaa tuon ikäisen kohdalla!!! Meillä ainakin lapset ovat alkaneet nukkumaan yöt läpi heräämättä ja kuin tukit kun ovat itse kääntyneet mahalleen! Anna lapsesi nukkua niin kuin hän haluaa, ei kukaan sinuakaan tule kääntelemään!
En todellakaa olisi heräillyt montaa kertaa yössä vain sen takia, että saa lapsen käännettyä takaisin selälleen, kun vatsallaan se olisi jälleen tunnin päästä.
Mutta mä olen kuulemma ollut ihan samanlainen, nukkunut parin kuukauden iästä lähtien vain vatsallani =)
oppii kannattelemaan päätä. Näin on neuvolasta ja synnäriltä neuvottu. Meillä ainakin nyt kolmen kuukauden ikäinen vauva on nukkunut jo kahden kuukauden ikäisestä lähtien mahalleen, ja nukkuu siinä 9h putkeen ennen kuin herää syömään. Jos laittaa hänet selälleen/kyljelleen niin ei nuku. Lapsi kyllä nukkuu siinä asennossa kuin hänelle on parhain. Että voit olla ihan huoleti ja antaa vauvan nukkua mahallaan :)
ei ole mitään pelottavaa. Meillä nukkunut 1.5kk iästä mahallaan koska ei nuku muuten, hengissä säilytty jo 4kk. täällä myös neljäs, mitenkä se oksennus muuten tulis kuin mahallaan. selällään kuollut moni!
T: minäkin pelkään
Yksi riskitekijä on toki tuo mahallaan nukuttaminen, mutta se on riski ihan pienillä vauvoilla. Sen ikäisillä, jotka ei vielä kunnolla jaksa nostaa, kääntää, kannatella päätään. Riskittömintähän olisi nukuttaa kyljellään, mutta puolivuotias useimmiten nukkuu joko mahallaan tai aivan selällään. Ja selällään nukuttamisessakin on riskinsä, kuten varmaan useamman lapsen äitinä tiesitkin.
synnäriltä kotiin päästiin. Ainut asento missä pienempänä sai nukuttua kunnon unet. Edelleen 1v1kk nukkuu mahallaan..
meillä tuo mies ei oikein uskonut ketään ja oli varma että mahallaan tuo lapsi kuolee. Oli liikaa lukenut noita kirjoja vissiin...
Sanoin sille että voihan hän siinä sängyn vieressä valvoa kaikki yöt ja kääntää lapsen aina uudelleen ja uudelleen selälleen/kyljelleen, mutta kun meidän esikoinen tuon kääntymisen oppi hän makasi korkeintaan 10min selällään ja sitten kierähti taas mahalleen. Sama jos yrittäisi lapioida merta kuivaksi..
meillekin sanotiin että lapsi voi nukkua mahallaan heti kun kannattelee päätään. Ja mahallaan tämäkin lapsi on nukkunut paljon paremmin kuin selällään.
Anna vaan nukkua mahallaan! Tuon ikäinen saa jo nukkua. Meillä kaikki 3 mahallaannukkujia ja kahdelta eri lääkriltä varmistettu että ok!
Mutta neuvolantäti sanoi, että kun lapsi osaa/oppii itse kääntymään, niin saa antaa nukkua mahallaan. Tämän jälkeen lopetin kääntelemisen ja hengissä tuo vielä on. Edelleen on mahalteen se mieluisin nukkuma-asento.