Monisynnyttäjät, miten AIKAISIN tunsitte vauvan liikkeet??
Kolmannen lapseni kohdalta olen kirjoittanut päiväkirjan rv 12+ kohdalle, että iltaisin tuntuu välillä jänniä pieniä sykäyksiä/kuplia mahassa, kun makaa mahallaan hiljaa. Ja ne oli ihan erityyppisiä kun muut mahan kurinat jne.
Uskon että ne oli jo vauvan liikkeitä, koska silloin ultrassa käydessäni tunsin myös samanlaisen sykäyksen juuri kun näin samalla screeniltä, kun vauva liikahti.
Tiedän kyllä että ne ei pitäisi tuntua noin aikaisin enkä kellekään silloin "kehdannut" puhua tuntevani muka liikkeitä jo.
Nyt neljättä odottaessa taas odotan innolla koska liikkeet alkaa tuntua, se on niin ihanaa... Nyt rv 11+5 ja mietin voisiko niitä jo kohta taas odotella. Äsken tuntui muutama jännä hentoakin hennompi "pompahdus" mahan sisällä, mutta en tietenkään voi olla varma...
Onko kukaan muu tuntenut liikkeitä tosi aikaisin, vai kuvittelenko vaan?
Kommentit (5)
tuntenut 12-13 viikolla. edellisessä raskaudessa muistaakseni 14viiikolla
kyllä minä olen molemmissa raskauksissa tuntenut minimaalisia "muljahduksia" rv 12+, ja ihan varmoja vauvan liikkeitä joskus rv 15.
Eli mielestäni ei mitenkään mahdotonta, vaikka moni sanoo ettei voi noilla viikoilla vielä mitään tuntea.
mutta kun "oikeat" liikkeet (säännölliset) rv 15 alkoivat, epäilin, etteivät ne olleet kuitenkaan olleet liikkeitä, jotain kuplintaa vain. Kuitenkin sikiö rv 12 niin pieni, etteivät raajat vielä yletä koskettamaan kohdun seinämiäkään ja painoakin niin vähän vauvalla, ettei voimaa voi olla niin paljon. Mutta mistäpä sen tietää..
tuolloin tunsin ekat ja siitä lähtien tunsin joka päivä liikkeitä
mutta se ei välttämättä tarkoita että siellä muljahtelisi sikiö. Paljon todennäköisempää että muljahtelemassa ovat omat sisäkalusi, jotka sopeutuvat raskauteen. Se että joku on ollut raskaana kymmenen kertaa ja aina on muljahdellut ei kerro siitä että kyse olisi sikiöstä.
kyllä minä olen molemmissa raskauksissa tuntenut minimaalisia "muljahduksia" rv 12+, ja ihan varmoja vauvan liikkeitä joskus rv 15.
Eli mielestäni ei mitenkään mahdotonta, vaikka moni sanoo ettei voi noilla viikoilla vielä mitään tuntea.