Mitä juustoja suosittelet aloitteleville juustonmaistelijoille?
Kommentit (11)
löytyy paljon erilaisia ihania juustoja, jotka ei ole kalliitakaan, joten ei haittaa jos ei pidäkään. Erilaiset homejuustot, vuohenjuusto yms. on kivoja ja "helppoja",
Niin sitten oppii tietämään että mistä pitää ja mistä ei. Ei kai se sen kummempaa?
Tai sitten ehkä on olemassa jokin kirjoittamaton sääntö tähän, mutta minä en sitä ainakaan tunne.
Minä tykkkään Pecorinosta, Morbieristä, erilaisista punakittijuustoista... Ehkä noista voit sitten aloittaa =)
Neuvoja juustolautasen kokoamiseen saat varmaan joka ikisestä kaupasta tai netista. Siihen juustojen kanssa hyvää punaviiniä.
mies menee Kauppahallissa juustotiskille ja pyytää myyjää tekemään XX Eurolla juustolautaselle tarjottavat. Tulee aina mielenkiintoinen ja "tasapainoinen" kokonaisuus. Joskus on ostettu itse summamutikassa, mutta jotenkin ne lautaset on olleet plääsympiä ja yksioikoisempia.
Netistä varmaan löytyy kanssa ehdotelmia, joiden pohjalta sitten markettiin.
Muista antaa niiden lämmetä huoneenlämmössä esim. tunti ennen nauttimista.
Näin:
Brie, kypsytetty emmental ja pehmeä tuore vuohenjuusto.
( Ja jos haluat viiniä näille, ei punaviini lainkaan vaan aromikas, hieman täyteläisempi valkoviini.)
Sissijuustoa... nam!
Parhautta, ja taatusti luomua!
"aloitteleva juustonmaistelija" ?!
osta erilaisia edam juustoja.
osta erilaisia edam juustoja.
Vuohenjuusto on kuopuksen herkkua, isommat syö kaikkein mieluiten kermajuustoa esim. Oltermanni. Edamia on ihan turha ostaa, varsinkaan Arkijuustoa, mille lapsiperheet kai on kohderyhmää.
niin annan ääneni Hakaniemen hallin Lentävällä lehmälle. Mahtava palvelu ja vielä mahtavammat tuotteet! Siellä saa valikoidessaan myös maistaa kaikkea, eli ei tule tehtyä virheostoja.
Maistele rohkeasti kaikkea, äläkä välitä näistä pilkkaajista täällä. Ruoka on kaikin puolin hyvä harrastus.