Lääkärit! Vatsaongelmia...
Mikä voisi olla kun useamman kerran päivässä ripuloin, tulee siis oikeen vauhdilla. Lisäksi ylävatsakipuja, heikotuskohtauksia (pahaolo, kauhea hiki, vatsakipua). Paino ei tipu vaan päinvastoin nousee vaikken syö herkkuja ja annoskoot kohtuullisia.
Kommentit (24)
Olet kai mennyt tai menossa tutkimuksiin?
mikä silloin oli vialla?
Soita lääkärille ja kysy siitä tutkimuslähetteestä, voi olla että se on jäänyt tekemättä ja siksi homma ei etene. Älä jää odottelemaan!
on lähes jatkuvia, pahentuen välillä huomattavasti (olen joutunut käymään ensiavussakin). Pahaaoloakin välillä, niinkuin nytkin kun on taas huono päivä. Ripuloinut monta kertaa, tulee niinkuin räjähtäen... heinäkuusta pahentunut selvästi. juu, menen tutkimuksiin mut kyllä niitä saa varmasti odotella usemman kuukauden tai puoli vuotta niin siksi kiinnostaa. Onneksi en ole normaalityössä, olisi vähän hankalaa kun vessaan täytyy päästä just eikä heti... jonkun verran tutkittu jo, ei keliakiaa eikä peruskokeissa ainakaan keväällä ollut mitään. helico oli mut lähti pois ja nämä oireet alkanut sen jälkeen vasta. kyllä jännittää et onko jotain haimaan liittyvää... viipalekuvauksiin olen menossa.
ylävatsakivut siis keskellä ylhäällä.pallean tienoilla.
minulla tekee niin, että siiderin, parin jälkeen saan niin hirveät kipukohtaukset,sellaiset hiki-kohtaukset... otan litalginia 2kpl ja tulikuumaan kylpyyn,niin helpottaa.
minulla tekee niin, että siiderin, parin jälkeen saan niin hirveät kipukohtaukset,sellaiset hiki-kohtaukset... otan litalginia 2kpl ja tulikuumaan kylpyyn,niin helpottaa.
pahemmin mut joskus kyllä alkoholin jälkeen voi tulla ihan hirveä kohtaus että meinaa taju lähteä, aivan hien peitossa, oksettaa yms.
minulla tulee tosin vain kerran,pari vuoteen sellainen ripulointijakso,joka kestää monta viikkoa.työkyky 0.
viimeksi rauhoittui asacolilla.kait.. ainakin sitä meni ylä-ja alakautta.
mutta tuo alkoholin jälkeinen tuskantila on karmea.
pahemmin mut joskus kyllä alkoholin jälkeen voi tulla ihan hirveä kohtaus että meinaa taju lähteä, aivan hien peitossa, oksettaa yms.
Refluksin kaasumainen muoto ei aiheuta klassista polttelu-oiretta, vaan kipua, limaisuutta, kuvotusta, yskää jne. Refluksi.fi -palstalta löytyy tietoa ylävatsan ja kurkkutorven sairauksista.
onko sinusta otettu ulostekokeet, oliko verta ulosteessa?
Ärtynyt paksusuoli, chronin tauti?keliakia, onko labroja otettu?
minulla tulee tosin vain kerran,pari vuoteen sellainen ripulointijakso,joka kestää monta viikkoa.työkyky 0.
viimeksi rauhoittui asacolilla.kait.. ainakin sitä meni ylä-ja alakautta.
mutta tuo alkoholin jälkeinen tuskantila on karmea.
sulla ylävatsakipuilua? mulla on tullut varmaan 5 v aikana 2-4 kertaa vuodessa ylävatsakipukohtaus joka yleensä on esim. 5 tunnin jälkeen loppunut, todella tuskaista. Mut nyt noidan kohtausten lisäksi on lähes koko aikaista ylävatsakipua joka siis ei tuskallista mutta vähän kivuliasta. ennen ei ole ollut ripulointijaksoja nyt koko ajan, päivästä toiseen.
tutkittiin jotain verestä, kaikki ok, keliakiaa ei. ei ulostenäytteitä. nyt on edessä viipalekuvaukset ja verikokeita mut tosiaan pakko kysellä kun tuohon voi mennä kuukausia tai vuosikin että noihin tutkimuksiin pääsee.
varmaksi muista mistä viipalekuvauksista puhui mut oisko ollut haiman... vai kuvittelinko vaan kun se eniten pelottaa. melkeen kaikki muut on parannettavissa mut jos maksassa tai haimassa jotain niin se oli siinä sitten...
luulisi että ekaksi katsotaan onko ulosteessa verta, sehän määrittää sitä kiireellisyysluokitusta..
paksusuolentähytys ja gastoroskopiaaan mars mars
Itse menin yksityiselle tähystykseen, jotta sain nopeutettua prosessia - julkisella kun seurailtiin tilannetta kuukaudesta toiseen ja lääkkeiden tehoamista - puoli vuotta. Jos sinulla riittää rahat, suosittelen yksityistä sektoria, edes niin että osa tutkimuksista tehdään siellä. Julkisella puolella voi tosiaan mennä kuukausia turhaan odotteluun.
luulisi että ekaksi katsotaan onko ulosteessa verta, sehän määrittää sitä kiireellisyysluokitusta..
paksusuolentähytys ja gastoroskopiaaan mars mars
on jo tehty, vatsanportti kaikista kohtia löysä mut ei selitä näitä oireita. siihen mulla on lääkitys. paksusuolentähystyksessä ei yleensä löydetä syytä ylävatsakivuille ja siksi sitä ei ainakaan nyt tehdä vaan ne viipalekuvaukset.
tuntuu vaan et oireet pahenee päiväpäivältä. luulis että laihtuis hurjaa vauhtia mut ei vaan paino vaan nousee.
yksityiseen ei ole ja ymmärtääkseni yksityiseltäkin lähete tulisi tähän ko. sairaalaan mihin olen menossa.
Niin selvisikö se? Itselläni on ollut samanlaisia oireita jo muutaman viikkon. Epäilen hyvn vahvasti haimatulehdusta, koska siihen liittyy mm. ylävatsakipuja keskellä, pahoinvointia ja jopa oksentelua. Aiheuttaja voisi olla sappikivet... Mutta olisi hienoa tietää mitä tapauksessasi kävi, auttasi varmasti muitakin samassa tilanteessa oleville.