Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alakoululaiset yksin shoppailemassa kaupungilla...

Vierailija
04.09.2010 |

Olin pitkästä aikaa kaupunkimme keskustassa (Ei HKI, mutta iso kaupunki Suomessa) ja törmäsin ilmiöön jota ei ole aikaisemmin ollut tai luultavammin en ole aikaisemmin sitä rekisteröinyt kun ei ole ollut ajankohtaista.

Keskustan kauppakeskuksessa pyöri lukuisia n. 3-4 luokkalaisia neitokaisia kaverinsa kanssa ns. shoppailemassa. Heilä oli oikein käsilaukut (eräälläkin oikeastaan aika suloinen pieni feikki Vuitton) ja kampaukset kohdallaan, viimeisen muodin mukaan kamppeet ja varmaan vähän meikkiäkin, H&M kassit kädessä.

Whaaaat? Oma esikoiseni on kolmannella, eikä tulisi mieleenkään päästää häntä yksin keskikaupungille "pyörimään". Myös lapset kyselivät että "onko noi ihan yksin?" Ja esikoinen sanoi että "en mä kyllä haluaisi lapsena olla kapungilla yksin".

Tyttöset kuljeskelivat kyllä silleen, että ihan olivat tottuneet hommaan ja sitten burgerille McDonaldsiin - 2 lastenateriaa juustohampurilaisella :) Ja me paheelliset olimme kyllä siis todella tuolla samassa paikassa ahtamassa itseemme huonoja hiilareita ja piilorasvaa ja turhia kaloreita... Bongasin vaan taas tän "Vuitton neidin" tuolla.

Ja mulla on siis todella pienikokoiset lapset, kaikki 3, kaksi koululaista luokkansa ihan pienimpia, nyt ekalla ja tokalla, eli osaan nyt suunilleen arvioida koon perusteella tuon lapsen iän. Jos neiti Vuitton on suunnilleen saman pituinen kuin oma tokaluokkalaiseni (luokkansa pienin, n. 125 cm) niin ei voi olla kauheasti 3. luokkalaista isompi. Kun tosiaan kampaukset ja muut systeemit oli kuin yläasteella. Ja näitä oli siis todella useita, ei vain tämä yksi jota nyt käytän esimerkkinä :)

En tiedä, ehkä olivat jonkun muotinäytöksen lapsimallit pari tuntia tauolla (täällä "muotiviikko"), mutta olin vähän äimänä. Ja en kauhean monesta asiasta ole äimänä :)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi