Haussa hyvät, kestävät, mutta kohtuuhintaiset vaunut vauvalle!!
Voitteko suositella merkkejä, malleja, mistä saa jne :D
Kommentit (16)
Kestäneet kolmella lapselle, kesät talvet ulkoiltu. Lähes joka säässä. Kaupungilla, maalla ja metsässä. Erillinen vauvakoppa ja ratasistuin. Kylmillä keleillä vaunukoppa on lämmin ja tiivis, ei tarvitse ripustella riepuja ja rättejä roikkumaan kuomun reunaan. Teräslankakorissa kulkee painavammatkin ostokset. Miinusta vaunun koko. Ei mahdu pieneen autoon.
Käytettynä saa varmaan ihan kohtuuhintaisina.
käytettyjä Emmaljungia katsoisin minäkin. Yhdellä lapsella on ollut ja aivan huiput.
Seuraaviin merkkeihin suosittelen suhtautumaan varauksella:
- Bora, on halpa mutta työnnät kätes kyynärpäitä myöten paskaan. Kun lapsi on yli 6kk vanha ja istuu, on todella raskaat työntää. Pienikin ylämäki on yhtä helvettiä.
- Emma, kai muuten ihan kestävä mutta serkun 3v vanhoissa vaunuissa ei ole jousia tai jos on niin aivan onnettomat. Kun jalkakäytävän reunan yli työnnät, koko vaunut kolisee. Ei pysty heijaamaan vauvaa uneen kun laittaa ulos nukkumaan, vaan pitää voimalla ryttyyttää koko vaunuja.
nimim. ei tulis heti mieleen lähteä minkäänlaisten vaunujen kanssa metsään
Osta käytetyt, niissä näkee kaikkein parhaiten mikä kestää ja mikä ei.
Abc-merkkisiä vaunuja? Mun mielestä on kivan näköiset ja renkaatkin ihan jykevän oloiset..
Metsään ei todellakaan ole tarkoitus lähteä tarpomaan rattaiden kanssa :D En ole ainakaan talvella kovinkaan ulkoilmaihminen ja autokin meillä on. Sitäkin tässä tosiaan mietin että paljonko mulla sit on käyttöä loppupeleissä vaunuille et en sen takia viitsi omaisuuksia laittaa.. Kevyemmät ja pienemmät matkarattaat löytyy jo ensi kesää ajatellen ja ne on laadukkaat.
ap
Käytetyt Emmaljungat taitaa olla paras ja kestävin vaihtoehto, suosittelen!!!
riippuu siitä kuinka usein käytät/tarvitset rattaita. Huonommatkin vaunut käy, jos tarkoitus pääasiassa nukuttaa vauvaa parvekkeella ja ehkä kerran viikossa käydä lähikaupasta pari purkkia maitoa. Mutta jos tarvitset päivittäin ja käyt isot kauppaostokset vaunuilla, kannattaa käyttää rahat kunnon vaunuihin. Niitä saa huutonetistä halvalla, esim. Emmalajunga.
autolla, ja rattaiden käyttötarkoitus olisi siirtyä paikasta A paikkaan B (neuvolareissut, ym pikkureissut, ja ihan kaupunkialueella) julkisia käyttäen. Mitään 10 km metsälenkkejä en ajatellut edellenkään tehdä :) Kaipaisin HYVIÄ kokemuksia ns. "halpisrattaista" jos jollain sellaiset löytyy :)
Emmaljungat ovat mielestäni meidän käyttöasteikolla hiukan kalliit.. Toki olen niitä käytettynä katsellut.
ja nyt ollut 10 kk käytössä lähes joka päivä. Hyvät työntää ja kulkee hyvin lumessakin. Oon ihan pitkiä kävelylenkkejä tehnyt päivitäin sekä kauppareissut ym. Vauvaa olen myös nukuttanut vaunuissa ja on tosi tilava ja lämmin koppa. Ja ratasosa myös hyvä jo ihan pienen istua. Ei moitittavaa. Oon ollut todella tyytyväinen.
Ja hinta sopiva. Niitä on myynnisä ainakin Lastentarvikkeessa ja muuallakin olen nähnyt. Suosittelen!
niin oon pitkään miettinyt noita Hobbarista saatavia Abc- pramy lux-yhdistelmiä.. Ihastuin niiden ulkonäköön jo aiemmin eikä hintakaan ole mielestäni päätähuimaava :p eikä ne nyt ihan halvimmasta päästäkään ole varmaan :D Ja hyvät renkaatkin niissä vaikuttaa olevan, ettei ihan ekaan sohjopaakkuun varmaan jää jumiin :)
ap
mutta eivät tietysti laadultaan vastaa esim. Emmaljungaa, Gessleinia tai Teutoniaa.
Olen asunut Saksassa ja siellä tosi monella on ABC Designin vaunut ja olen itsekin aikoinani miettinyt ostavani juuri nuo Pramy Lux vaunut. Ne on tosin aika painavat ja jousitus on aika kova. Mutta jos et lumessa niitä työntele, ihan ok vaunut.
Minä ostin nyt itselleni käytettynä Gesslein Future vaunut (kolmas lapsi kyseessä) ja olen ollut niihin enemmän kuin tyytyväinen. Satuin vielä saamaan tosi halvalla.
Emmaljungia en edes harkinnut, sillä musta ne on myös liian kalliit - jopa käytettynä. Ja kyllä muuallakin maailmassa ilman Emmaljungia pärjätään ;-)
Emmaljungia en edes harkinnut, sillä musta ne on myös liian kalliit - jopa käytettynä. Ja kyllä muuallakin maailmassa ilman Emmaljungia pärjätään ;-)
Tuota minäkin olen miettinyt että Ei ne Emmaljungat voi olla ainoat hyvät vaunut tässä maailmassa :D Ja että halvemmallakin saa hyvää :D
ap
ne oli ihan ok mut raskaat. Muita hieman kalliimpia merkkejä kokeilleena en halua enää abc vaunuja. Mukavimpia ja kevyempiä kun löytyy :)
Haberkorn vaunut on meillä ollu nyt kahdella, ja käyttö on jokapäiväistä. Toimii ja hinta ei kauheen paha. Ostettiin tolta Vauvatar netti kaupasta. Voin suositella.
Eikö kukaan omista vaunuja jotka ovat kestäneet kovassakin käytössä, mutta eivät ole maksaneet omaisuuksia?