Kamala ajatus, että äiti on "läsnä" mutta surffaa vaan netissä!
Kommentit (52)
Siis mitä kamalaa tuossa on? Ei lapset kaipaa mua puuhastelemaan niiden kanssa, ovat 8, 7 ja 5 ja leikkivät keskenään. Jos en ole netissä niin siivoan, teen ruokaa, jumppaan, luen..
Lapsi tuo leluja äidille. Ollaan hienosti läsnä!
"Kamala ajatus, että äiti on "läsnä" mutta surffaa vaan netissä!"
Entä äiti, joka on läsnä, mutta laittaa ruokaa? Entä päiväkodin täti, joka on läsnä, mutta pukee toisia lapsia?
Mun vanhemmat lapset on jo isoja ja niiden kanssa tulee kyllä juteltua ja puuhattua suht paljon. Paljon ne kyllä jo sitä omaakin aikaa kavereidensa kanssa haluavat. Silloin kun ne oli pieniä, ei meillä edes vielä tietokonetta ollut joten ei ollut sitäkään ongelmaa että äiti olisi ollut vaan netissä.
Nyt odotan kolmatta ja kyllä mä olen miettinyt tota että, pitää osata myös olla sen vauvan kanssa niinkin että ei olla koneen ääressä vaan kone kiinni ja seurustellaan vauvan ehdoilla. Voi olla että vaikeaa tulee välillä olemaan, mutta se on vaan pakko toimia niin. Mutta enhän mä edes vielä tiedä että mitä tulemaan pitää, nää on vaan näitä mietteitä.
"Kamala ajatus, että äiti on "läsnä" mutta surffaa vaan netissä!"
Entä äiti, joka on läsnä, mutta laittaa ruokaa? Entä päiväkodin täti, joka on läsnä, mutta pukee toisia lapsia?
tuollainen läsnä olo on vaan haitallista.
Kun lapsen kanssa ollaan niin ollaan sitten oikeasti, eikä samalla koneella.
Siitähän tässä kyse.
[/quote]
Jos imetys kestää tunninkin, ja vauvalla on silmät kiinni, minulle tulee aika pitkäksi seiniä katsellessa. Usein luen kirjaa tai surffaan läppärillä.
leikkii täydellä touhulla toisen huoneessa. Taidanpa tuppautua heti mukaan, tuskin ne pärjää muuten..
Just imuroin ja ruoka on tulossa, pitänee vielä maalata seinät, etten olisi ihan laiska ja turha ihminen
se on meille tärkeää kahdenkeskistä aikaa.
leikkii täydellä touhulla toisen huoneessa. Taidanpa tuppautua heti mukaan, tuskin ne pärjää muuten..
Just imuroin ja ruoka on tulossa, pitänee vielä maalata seinät, etten olisi ihan laiska ja turha ihminen
se on meille tärkeää kahdenkeskistä aikaa.
Munkin vauva haluaa että imettäessäni katson häntä enkä jonnekin muualle. Ainakin nyt isompana (7kk) saattaa hyvinkin puraista ellei äiti tuijota vain häntä silmiin. Nätit silmät, mikäpäs niihin onkaan tuijotellessa. :)
Nyt nuo katsovat leffaa, eikä se mua yhtään kiinnosta, mutta eivät ne halua, että lähden pyykkituvallekaan, joten olen tässä leffan ajan :)
sopii kyllä :)
Laitoin jopa ruokaa ja luin. Silloinkin oli jo lapsia.
Että omalla kohdalla en sanoisi tätä tietokoneella oloa huonoksi, en ollut läsnä sen kirjan kanssa yhtään enempää.
Vuorovaikutus on todella tärkeä asia puheentuottoa ajatellen.
Imetyshetki on esimerkiksi oivallinen hetki riimittelyyn ja lauleluun.
Tapperon ja leikki-ikäisen kanssa kannattaa myös hetkittäin leikkiä, keskittyä aidosti siihen leikkiin.
Jospa mammat laittavat tietokoneen sivuun kun seuraavan kerran antavat lapsilleen aikaa.
Lapsi nauttii siitä, että vanhempi kuuntelee oikeasti.
Laitoin jopa ruokaa ja luin. Silloinkin oli jo lapsia.
Että omalla kohdalla en sanoisi tätä tietokoneella oloa huonoksi, en ollut läsnä sen kirjan kanssa yhtään enempää.
Vuorovaikutus on todella tärkeä asia puheentuottoa ajatellen.
Imetyshetki on esimerkiksi oivallinen hetki riimittelyyn ja lauleluun.
Tapperon ja leikki-ikäisen kanssa kannattaa myös hetkittäin leikkiä, keskittyä aidosti siihen leikkiin.
Jospa mammat laittavat tietokoneen sivuun kun seuraavan kerran antavat lapsilleen aikaa.
Lapsi nauttii siitä, että vanhempi kuuntelee oikeasti.
Äidit lähtivät vuorovaikuttamaan lastensa kanssa!
Kolahti. Kun taapero herää päiväunilta, en aio koskea enää tietsikkaan koko päivänä.
Huono omatunto :(
Koulussakin opettaja on läsnä luokassa, mutta ei seiso NicoPeten selän takana auttamassa VAIN häntä.