Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa uupunutta yh-äitiä! Asiaa lyhennetystä työajasta, opiskelusta..

Vierailija
03.09.2010 |

Vauva on nyt hieman alle vuoden. Isompi jo 10 v. Töihin oli pakko palata kuukausi sitten. Teen töitä alalla, jossa en viihdy. Mulla on myös opinnot, joiden avulla pääsisin unelmahommiini, jos vain saisin opiskella. Tällä menolla en vaan jaksa. Olen ihan yksin lasten kanssa, ei ole isää, isovanhempia, ketään.

Mun säännölliset menot on kuukaudessa n. 1500 euroa. Palkka on nykytyöstä 1600 e nettona. Lisäksi saan lapsilisät yht. 303 e, elatukset yht. 300 e, asumistuki 200 e.

Kysymys kuuluu: voiko työaikaa lyhentämällä pärjätä? Entä pelkillä tuilla siihen asti että saisin opiskeltua? Opintoihin yliopistossa menee n. 5 vuotta. Mä olen lopen uupunut, työssa tunnen itsetuntoni valahtavan viemäriin. Työ on yksitoikkoista, eikä siinä tarvitse juurikaan käyttää päätä.

En kykene enää opiskelemaan päivien päätteeksi. Työ vie kaikki mehut.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin äläkä loisi !!! t. merkonomi,joka tehnyt töitä viimeset 10 vuotta eikä valita.

Vierailija
2/5 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkkaan mitä lyhennetty työpäivä vaikuttaisi palkkaan. Katsele yliopistolta esim. kirjatenttejä ja ala tehdä pikkuhiljaa niitä. Ota selvää luentojen ajoista ja mieti työaikatoiveet. Selvitä asiaa ja mieti mikä on realistista.Kysy jos vanhempasi pystyisivät esim. lainaamaan tai muuten auttamaan pahimman ajan yli.Pienikin askel eteenpäin on paljon vaikka vuodessa. Onnea matkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin niin että lopettaisin työt, hakisin opintotukea ja opintolainaa. Karsisin menoista mitä voi - useimmiten jotain voi. Saat päivähoitomaksuihin reippaan alennuksen kun et oo töissä. Lisäksi nostaisin lainaa sen mikä pakko ja yrittäisin opiskella mahdollisimman nopeasti. Onnistuu varmasti 4 vuodessa maisteriksi jos ei ole koulumainen tutkinto.

Vierailija
4/5 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisit opintotuen n 270 euroa sekä yleistä asumislisää asumiskustannusten mukaan. Lisäksi otat opintolainan. Itse opiskelen AMK:ssa, ja kun opintolainan jakaa tasaisesti opintokuukausien kesken, tulee siitä 300 euroa kuukaudessa. Päivähoito olisi varmasti maksuton. Elintaso ei varmaan pahemmin putoisi ja pääsisit nopeammin kiinni unelmiisi.

Vierailija
5/5 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. akateeminen, jolla samat tulot

ps voit tehdä osa-aikaisiasta viikkoa- palkasta saat 60 %