Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison luottotiedot ja vuokra-asunto

Vierailija
03.09.2010 |

Eli puolisollani ovat luottotiedot menneet ja olemma pitkään asuneet samassa vuokra-asunnossa. Minkälaiset ovat mahdollisuutemme saada uusi vuokra-asunto. Omat luottotietoni moitteettomat. ASiallisia kokemuksia kiitos.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerroin ihan reilusti että meillä oli juuri tuollainen tilanne. Pari asuntoa meni ohi juuri puolisoni luottohäiriön takia (vaikka olisi otettu vain minun nimiini), mutta sitten tärppäsi erään säätiön asunto. Heille kerroin tilanteemme ja lupasivat katsoa hieman sormien läpi.

Isoilta yrityksiltä varmasti vaikeaa saada asuntoa, mutta kokeile yksityisiä, tai juuri jotain järjestöjä, voivat olla ymmärtäväisempiä.

Tsemppiä asunnon etsintään!

Vierailija
2/8 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisia säätiöitä on esim?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisia säätiöitä on esim?

Metsämiestensäätiöltä asunto.

Sitten on tietty ihan asuntosäätiö.

Vierailija
4/8 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos! en olisi edes tullut ajatelleeksi. lisää kokemuksia kiitos =)

Vierailija
5/8 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityiseltä onnistuu kaikkein varmimmin. ja toki voit ottaa asunnon omiin nimiisi, mutta silti voitte joutua maksamaan esim. extra-takuuta.

Vierailija
6/8 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska silloin olet vuokrasta yksin vastuussa nimellisesti. Suuremmat yhtiöt nimenomaan vuokraavat myös luottotietonsa menettäneille (kunhan ei ole vuokravelkaa!), voivat tosin pyytää suuremman vakuuden.

Yksityiset ovat nihkeitä vuokraamaan luottotietonsa menettäneille, enkä itsekään vuokraisi.

Jotkut asunnot voivat mennä sivu suun, mutta kyllä te asunnon saatte! Paitsi jos puolisolla on sitä vuokravelkaa luottotiedoissa. Sitten täytynee sinun itse miettiä vuokrausta nimiisi, mutta en ole itse alalla ennen työskennellessäni törmännyt tilanteeseen, jossa asunto olisi ko. syystä suostuttu laittamaan vain toisen nimiin.

Ongelmaksi voi muodostua luottotietonsa menettäneen vaikeus saada kotivakuutusta, jonka varsinkin yksityinen usein vaatii.. Sitä en osaa sanoa, saatteko yhteisen kotivakuutuksen.

Vierailija
7/8 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä voitte "helpoiten" saada asunnon, mikäli vuokranantaja ei tarkasta luottotietoja. Mutta ottakaa selvää kotivakuutuksesta, varsinkin jos vuokranantaja sen edellyttää.

-8-

Vierailija
8/8 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutuksista sun muista ei ole huolta, ne meillä on hoidossa ja vuokra-rästejä ei ole. vuokra hoidetaan aina ensimmäisenä. kiitos paljon vastauksista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme