Lapseni kaveri (4v) kävi meillä vessassa...
jouduin siis pyyhkimään kakkapyllyn :// Meinasi yrjö lentää!
Oman lapsen pyllyn pyyhkiminen ei koskaan aiheuta äklötystä. Onko muilla sama juttu?
Kommentit (28)
Mutta tottakai pyyhin jos tarvii. Onneksi meillä kävijät alkavat olla jo niin isoja että pyyhkivät itse.
Meillä aikasin oppija oli 2v, alkoi itse pyyhkimään, ei edes opetettu.
Pari kaverin lasta on ollut kylässä, kyllä mä silloin ihmettelin kun 5v huusi "pyyhkimään". 6v:nä huusivat edelleenkin, no opetettiin ne sitten pyyhkimään, vanhempiensa esikoisia niin ei ollut vissiin vielä käynyt mielessä että olisi aika oppia.. Mutta kyllä meidän lapset sitä ihmettelivät kun ovat pyyhkineet kaikki 2-4v itse.
Eihän ne lapset ikinä mitään opikaan jos asenne on tuo "se on niin pieni ettei vielä tarvitse osata mitään eikä anneta yrittää kun ei se osaa kuitenkaan ainakaan tarpeeksi hyvin".
Ja joo, meillä kerran 5v kuopus (vai oliko vielä 4 vai juuri 5 täyttänyt)teki iltapalat koko perheelle, ihan spontaanisti ja omatoimisesti päätti tehdä kaikille voileivät joissa kaikkea mitä löytyi, salaattia, juustoa, kurkkua, tomaattia, salaatinkastiketta jne:D Tarjoili koko illan, kukaan ei saanut itse ottaa mitään:D
En näe mitä järkeä on jarrutella lapsen kehitystä ja estää oppimasta asioita? 4v osaa vaikeampiakin asioita kuin pyllyn pyyhkimisen, vaikka piirtää ja leikata saksilla, meillä yksi lukeakin, miksei siis pyyhkiä pyllyä??
"meillä kyllä 4-vuotias pyyhkii jo itse pyllynsä" :)) Voi lapsi-ressuja, pitääkö niiden tehdä KAIKKI itse jo ennen kouluikää? Varmaan laittaa jo itse aamupalankin pöytään jne... GAAAHHH!!!!
pyyhkimään ja pesemään vieraidenkin lasten kakkapyllyjä, ettei tunnu missään :D
t. kolmen äiti ja pph
Ei kai se oman lapsen kakka eroa muiden kakasta. Välillä on löysempää, välillä kiinteämpää jokaisella... Oma lapseni asustelee vielä masussa, mutta päiväkodissa pienten puolella pesen ja pyyhin vähintään viiden eri lapsen kakkapyllyä päivässä. Se on vaan asia joka tehdään, niinkuin pöydän pyyhkiminen, ei kai sitä tarvitse sen enempää ajatella.
sorge, mä koitan valistaa et tajuais ens kerralla kipittää kotiin asioille.
"meillä kyllä 4-vuotias pyyhkii jo itse pyllynsä" :)) Voi lapsi-ressuja, pitääkö niiden tehdä KAIKKI itse jo ennen kouluikää? Varmaan laittaa jo itse aamupalankin pöytään jne... GAAAHHH!!!!
Milloin aiot kaikki tarvittavat taidot opettaa, pari paivaa ennenkuin koulu alkaa?
Sitäpaitsi yleensä meijän pojan kakka haisee pahemmalta kuin monien vanhusten,joita pyyhin ja pesen harvase päivä.
Lapseni ensimmäisen kaverin pyllyä aina pyyhkisin, mutta lapseni olisi kerran käynyt heillä kakalla, niin lapseni passitettiin kotiinsa kakalle.
Tämän jälkeen päätin, että nyt loppu vieraitten lasten pyllyn pyyhkiminen.
Tänä päivänä ei ole kukaan pyyhkinyt lapseni pyllyä ja joskus poika on käynyt kakalla ja vetänyt vaan housut takaisin jalkaan.
Mulle riitti, kun poikani ei saa vieraissa hyvää kohtelua, niin en minäkään ole mikään perseitten pyyhkijä.
Nyt poika on jo 6v. ja sen kaverit ei enään apua tarvitsekkaan.