Apua, voinkohan olla raskaana?!
Hei! Osaisikohan tällä foorumilla joku auttaa.. Kuukautisten piti alkaa viikonloppuna mutta niitä ei vieläkään kuulu, vaikka "menkkaoireita" on ollut jo torstaista asti (vihlaisuja jne). En ikinä oksentele, mutta nyt olen kahden viikon aikana oksentanut kolmesti, kuumeinen olo ollut neljä päivää.. (ei kuumetta) Tänään on etonut koko päivän ja särkenyt päätä, vaikkei minulla ikinä säre päätä! Yli kaksi viikkoa ollut myös pistemäinen alaselän kipu..
Voisikohan kyse olla silti jostakin stressistä, taudista jne? Ehkäisynä on kierukka (kuukautiset silti olleet melko runsaat ja säännölliset näin loppua kohden), ja tein maanantaina negatiivisen raskaustestin.. mitähän tämä voi olla?
Kommentit (7)
tee uusi testi mahd pian, voi olla, että maanantainen testi oli liian aikainen ja siksi nega.
Tai sitten voit olla kipeä, jotain vatsaflunssaa vaikkapa. Aika harvoilla noin vahvat oireet alkaa noin pian menkkojen myöhästymisestä, toki kaikki on yksilöllistä. Toki kuulostavat raskausoireilta.
tee uusi testi mahd pian, voi olla, että maanantainen testi oli liian aikainen ja siksi nega.
Tai sitten voit olla kipeä, jotain vatsaflunssaa vaikkapa. Aika harvoilla noin vahvat oireet alkaa noin pian menkkojen myöhästymisestä, toki kaikki on yksilöllistä. Toki kuulostavat raskausoireilta.
Kiitos vastauksesta! Voi olla että sekin vaikutti, etten testannut maanantaina aamupissasta..?
Pitäisikö testi tässäkin vaiheessa tehdä vielä aamupissasta? Eli nyt illalla ei kannata varmaan testailla? Voin kyllä olla kipeänäkin, olisihan se loogisempaa :)
mulla toi oli ihan normaalia kierukan kanssa, jokainen hemmetin kuukausi oli ihan erilainen. Välillä tosiaan jo olin ihan varma raskaudesta (kuten myös lääkärit), jotka passittivat verikokeisiin, katsoivat ultralla jne, mutta ikinä en raskaana ollut.
Otin tästä syystä kierukan pois, enkä kadu!
Siis kierukka sai oloni tuntemaan, kuin olisi raskaana, paino nousi, oksetti, etoi, vihloi alavatsaa, välillä menkat jäi pois, sitten ne tulikin takaisin jne, jne... joten melkeimpä sanoisin, että jotain hormoonihäikkää, tosin
vaikeahan se on täältä käsin sanoa....
Tämäkin voi olla kyllä mahdollista, kyseessä on ensimmäinen kierukka minulle. Tämän kanssa on kyllä ollut ihanan säännöllinen ja tasainen olo monta vuotta, mutta tämä viimeinen puoli vuotta ennen poistoa on ollut outo. Ennen niin ihanan niukat menkat suurenivat melkein entisiin mittoihin, ja nyt viimeisimpänä tämä :S (Poisto olisi 2kk päästä).
Hmm.. mullahan on melkein kaikki nämä :o
ALKURASKAUDEN OIREET
Väsymys
-kyllä, mutta ei järisyttävän voimakkaana
Muutokset rinnoissa
-ei
Tihentynyt virtsaamistarve
-kyllä! Tänäänkin varmaan tunnin välein..
Pahoinvointi
-kyllä mutta ei vain aamuisin
Hajut
-kyllä
Vastenmieliset ruuat ja juomat
-ei
Oudot himot
-kyllä, toissapäivänä oli pakko ostaa esim. maksamakaraa vaikka vihaan sitä
Nälkä
-no joo mutta olen laihiksella
Vilunväreet
-kyllä
Mielialat
-kyllä! Itku, paniikki, euforia.. ihan pienistä syistä (ei ollenkaan minun tapaistani..)
Vihlaisukivut
-jo viikon tuntunut että "menkat alkaisivat"
Muutokset vatsan toiminnassa
-vatsa ollut löysällä viimeaikoina
Tukkoinen nenä
-pikkaisen
Hmm.. miltähän foorumilta sitä saisi apua ja vinkkejä tällaiseen asiaan, jos ei vauvafoorumilta :/ En tiedä raskauksista oikein mitään ja koetin googlettaa raskausoireita, mutta vaikea on arvioida sitten että onko todennäköistä vai ei..