Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

g:mitä kotityotä teit nuorena

Vierailija
02.09.2010 |

siis mitä kotityotä jouduit tekemään lapsuudenkodissasi?

Meillä väitettiin että iso-veli vei roskat, joten minun tehtäväksi jäi aamupalan tekeminen viikonloppuisin

Lisäksi joka lautantai tai perjantai piti olla lastenvahtina kun vanhemmat halulsivat olla jossain muualla.

Kun olin teini niin he välillä menivät jopa koko viikonlopun ajaksi jonnekkin muualle ja minun piti hoitaa pikkusiskoa

17 vuotiaana piti luopua kesäduuni paikasta jotta voisin hoitaa siskoani sen ajan kun ei ollut hoitopaikkaa ja äiti oli toissä

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivosin koko talon yksin, hoidin päivittäiset tiskit ihan yksin, tarvittaessa pesin pyykkiä ja laitoin ruokaa koko perheelle, kävin kaupassa toisinaan pyörällä.. Eli kaikkee...

Muutin pois kotoa 17-vuotiaana. Äiti ei siivoa vieläkään.

Vierailija
2/4 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vastuussa nuoremmista sisaruksista sillä aikaa kun vanhemmat tekivät navettatöitä, tämä tietenkin päivittäin ja ympäri vuoden. Oma huone piti siivota ja ajoittain tiskata. Kun oli tulossa sukujuhla tai vastaava, osallistuin siivoukseen. Kesäisin piti kitkeä kasvimaata.

Kun sain riittävästi käsivoimia, menin mukaan lypsylle ja lopulta toimin maatalouslomittajan, mutta sehän ei ollut kotityö vaan siitä sai palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran ulkoilutus ja harjaus, kahvinkeitto ja tiskikoneen tyhjennys pyydettäessä, joskus autoin ruoanlaitossa ja pöydän kattamisessa. Eli jälkikäteen ajatellen tosi vähän.

N. 12v alkaen siivosin yhä enemmän, lopulta viikkosiivous koko taloon, mutta siitä sitten maksettiin korotettua kuukausirahaa. Samoin pikkuveljen hoitamisesta sain korvauksen, tosin pienemmän kuin varsinaiselle lapsenvahdille olisi maksettu.

Vierailija
4/4 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teimme kaikkea tasapuolisesti. Jos nyt pitää luetella niin

imuroin, vein roskat, täytin ja tyhjensin tiskikoneen, pyyhin pöydät, laitoin tavarat paikalleen, pesin lattiat, pesin ikkunat, pesin vessan, leikkasin nurmikon, keräsin marjat.. mitä niitä nyt on.

se siivosi, jolla oli aikaa. ikkunoiden pesuun osallistui yleensä joku muukin, en joutunut niitä yksin pesemään. nurmikon leikkuusta sain aina vähän rahaa. pyykkiä en muuten pessyt, ompas kumma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi