Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikää 38 ja risat ja raskaana!

Vierailija
02.09.2010 |

Oisko paikalla muita tässä iässä raskaana olevia tai olleita?

Miten teillä on mennyt raskaus? pelottiko ikä ja jaksaminen?

Meillä on 2 lasta nyt jo isommat. Toisaalta on kiva saada taas lapsi, mutta raskausaika jännittää iän puolesta ja muutenkin jaksaminen.

Nyt raskaus on vasta alussa mutta kauhea kuvottava olo koko päivän ja ihan armoton väsymys, voisin vaan nukkua. Välillä tekis mieli peruuttaa koko juttu!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtelin pitkin päivää, järkky pahoinvointi myös ja ikää oli odotusaikoina 21 ja 25... Samat oireet molemmissa! Ei se väsymys johdu äidin iästä, vaan ihan siitä, että odotus käy niin kovasti kropan päälle ja että siellä mahassa tapahtuu niin paljon mikä vie äidiltä voimia. Olen ihan peruskuntoinen, etten mikään rapakuntoinen ja silti olin superväsy ekat viikot.

Vierailija
22/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täytin 46 ja loppukiri on vielä edessä. Raskaus oli yllätys, oli paremminkin vaihdevuosivaivoja. Jotenki vähän tyhmä olo, että kerran vielä saa sellaisen aarteen lainaan. En tiedä miten tulen selviämään siitä, kun nämä lapseni sitten lähtevät kotoa pois... Mutta onnellinen ja kiitollinen olo kaikkien vaivojen keskellä. Kumpa vain lokakuun aika tulisi ja synnytys menisi hyvin ja lapsi olisi terve. No se nähdään pian! Luottavaisesti vain eteenpäin läpi tuulen ja myrskyjen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan iltatähteä ja kolmatta lastani loppusuoralla.Erilainen raskaus tosissaan koska yli 10 vuotta edellisestä ja kroppa vanhentunut ;).Väsymystä ja alakuloisuutta ollut ilmassa nyt lopussa ja alussa järkyttävät pahoinvoinnit!Odotan vaan että saisin lapsen jo käsivarsilleni.Kieltämättä aiemmin ollut helpompaa mutta eiköhän tästäkin selvitä :).

Vierailija
24/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada lapsia? Moni mun tuttavistani on saanut tuossa iässä lapsen ja myöhemmälläkin iällä :) Jotenkin hassua miten me ihmiset ajatellaan asioista eri tavalla...

Vierailija
25/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmissa raskauksissa olin elämäni kunnossa, nautin raskauksista tosi paljon. Kävin niskapoimu-ultra+verikoe -yhdistelmätutkimuksessa privaatissa, sitä ei silloin vielä tehty ainakaan HUS:ssa julkisella puolella. Punktioihin en uskaltautunut keskenmenoriskin takia.

Normaalit alatiesynnytykset, täysiaikaiset raskaudet. Toinen synnytys sen verran nopea, että tuli täysin luomuna (kätilö ei uskoneut minun vielä synnyttävän, kun kävelin synnärille niin reippaasti, ensimmäinen sisätutkimus n 1.5 tunnin odottamisen jälkeen ja pää olikin jo tulossa...) Kotiuduin molemmilla kerroilla nopeasti, toisen kanssa reilusti alle vrk synnytysestä.

Ekan kanssa en ollut väsynyt kuin seuraavan alkuraskauden ajan, toinen sitten valvottikin tosi paljon ja esikoinen oli tosi mustasukkainen 1.5v pikkuveljen syntyessä. Mutta jaksoin kuitenkin ja nautin lapsistani. Mies on nuorempi ja hän meinasi enemmänkin väsähtää...

Nyt pojat 5v ja 6v, elämä on kiireistä ja puuhakasta, mutta ihanaa. Näin vanhana on aikaa nauttia lapsista. Ura on mukavalla mallilla, ei taloudellisia huolia. Kaikenlaista ehti tehdää ennen lapsia jne... Elän kliseisesti "elämäni parasta aikaa".

Jos olisin aloittanut "lastenteon" jo 38-vuotiaana, niin näitä olisi meillä enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi