Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikää 38 ja risat ja raskaana!

Vierailija
02.09.2010 |

Oisko paikalla muita tässä iässä raskaana olevia tai olleita?

Miten teillä on mennyt raskaus? pelottiko ikä ja jaksaminen?

Meillä on 2 lasta nyt jo isommat. Toisaalta on kiva saada taas lapsi, mutta raskausaika jännittää iän puolesta ja muutenkin jaksaminen.

Nyt raskaus on vasta alussa mutta kauhea kuvottava olo koko päivän ja ihan armoton väsymys, voisin vaan nukkua. Välillä tekis mieli peruuttaa koko juttu!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja hyvin se menee :)

Vierailija
2/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä mitään, varmasti jaksat!

Itse sain iltatähdet 40- ja 43-vuotiaina. Hyvin meni, ja molemmat on terveitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja hyvin se menee :)

Vierailija
4/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitteko te jossain ylimääräisissä tutkimuksissa, lapsivesipunktiossa tai jossain?

Vierailija
5/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen nauttinut tästä äitiydestä enemmän kuin kertaakaan ennen. Kukaan lapsista ei ole valvotellut. Kuopus on ollut terve, paitsi kerran oli silmätulehdus ja viime viikolla todettiin keuhkokuume. Poika on nyt 6v.

Onnea sulle ja kaikkea hyvää. Nauti

Vierailija
6/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitteko te jossain ylimääräisissä tutkimuksissa, lapsivesipunktiossa tai jossain?

2

Vierailija
7/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin meni kaikki. Ei pelottanut. Ei mitään pahoinvointia, ruoka maistui vähän liiankin hyvin.... Väsytti kyllä aivan mielettömästi. Kauhea närästys oli.

Vierailija
8/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin meni kaikki. Ei pelottanut. Ei mitään pahoinvointia, ruoka maistui vähän liiankin hyvin.... Väsytti kyllä aivan mielettömästi. Kauhea närästys oli.

Kävin istukkapunktiossa. Itse halusin ja itse maksoin.

Vierailija
9/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vasta 35, haaveissa vielä yksi tämän jälkeen. Kummipoikani äiti oli 42 kun poika syntyi, työkaverini 39 sadessaan kuopuksensa, tätini 42... Näitä "iäkkäämpiä" äitejä löytyy siis useita ihan läheltä. Kikilla on normaalit raskaudet takana, ja terveet lapset :) Täti tosi nsanoi, että hänelle otti yövalvomiset koville, tuo nuorin valvotti paljon öisin, aina 4-5 vuotiaaksi!

Vierailija
10/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoiseni 38-vuotiaana. Toisen lapseni 40-vuotiaana.

Esikoista odottaessani vaivasi "vain" tajuton väsymys.

Tuntuu ettei väsymys olen lakannut vieläkään ;-DD

Olen aivan tajuttoman onnellinen lapsistani. Kukapa ei olisi? Kävin ainoastaan verikokeissa. Sain toisen lapsen kanssa hieman kohonneet arvot, jotka kuitenkin ikäni huomioon ottaen olivat normaalit. (Mikähän sen testin nimi nyt olikaan?) En halunnut lapsivesipunktiota sen pienen keskenmenoriskin vuoksi.

Onnea sinulle ap ja tulevalle vauvalle sekä koko perheellesi. Nauti raskaudestasi ja vauvan odotuksesta. Kaikkea hyvää sinulle toivoo lapsensa vähän vanhempana saanut äiti. (Lapset jo 8 ja 10v.)

Vierailija
11/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki meni hyvin. Alku väsyttävää ja raskastakin, mutta onneksi kuvotus aikanaan väistyi. Mulla oli ollut noin puoli vuotta aiemmin alkuraskauden keskenmeno, jonka jälkeen vauvakuume iski todella ja kolmas oli hyvin odotettu, joten ei ollut peruutusmielialaa. Synnytys ok. Onneksi ei ihan niin nopea kuin toinen. Pelkäsin, ehdinkö sairaalaan. silti aika nopea. Hyvin jaksoin vauvan kanssa. Yleensäkin vauvan kanssa on minusta helpompaa kuin olla raskaana. Meillä oli isommat silloin vielä alle kouluiän, mutta toinen meni eskariin, toinen kerhoon. Ihana, rakas kolmas lapsi on ollut ja omanlaisensa. Tosi paljon onnea siis.

Olen nyt 42 ja odotan neljättä, joka on sitten viimeinenkin. Nyt sitten itsellä on ollut vähän ikäkriisiä ja oliko tässä nyt järkeä, mutta olen voinut jopa paremmin kuin kolmannen raskauden aikana ja pidän sitä sen ansiona, kun syön tosi paljon tuoretta, elävää ruokaa keitetyn lisäksi. Tuntuu, että tuoreesta ruuasta saa enemmän elinvoimaa ja virkeyttä. Ei ole semmoista väsymystäkään ollut kuin edellisessä, vaikka ajoittain väsyttääkin.

Vierailija
12/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä kokemusta vain vanhemman äidin lapsena olosta. Äiti oli 40 kun synnyin. Ei ole koskaan harmittanut että äiti oli vanhempi kuin muiden, ja kuulemma olin ollut helppo lapsi jo vauvana. --Lapset pitää nuorekkaana...!

Vierailija
13/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt tutkimuksissa, en keneltäkään. En hyväksy edes rakenneultraa, koska se tehdään aikana, jolloin vauva voidaan vielä abortoida. Oma siskoni sai juuri sen rakenneultran jälkeen keskenmenon. Järkytyin siitä niin, etten ole todellakaan voinut mennä siihen. Siskoni sen sijaan kävi kolmessa seuraavassakin raskaudesssaan rakenneultrassa.

Vierailija
14/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapsi 10v. Nyt vielä kaikki ok, mutta kyllä se mietityttää, että kun lapsi on "vasta" 35v minä olen jo 75v!! Siinä on jotain sairasta...

Vierailija
15/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksetti ja väsytti. Mutta vain raskauden alkuvaiheessa.

Kyllä jaksat. Ihminen jaksaa mitä vaan. Käy kaikissa mahdollissa testeissä - vaikka yksityisellä.

Onnea matkaan!

Tulet nauttimaan iltatähdestäsi enemmän kuin voisit koskaan kuvittellakaan.

Vierailija
16/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin pelottaako ikä? Mikä ikä, nuoriahan tässä vielä ollaan :)

Meille on tulossa kolmas. Ennestään on hyvin vilkkaat 4,5v ja 1,5v. Käyn lisäksi kokopäivä töissä ja rakennamme taloa, eli pakko on jaksaa.

Poden myös hypersomniaa, eli väsymys on kroonista.

Kuvotus oli alkuun järkyttävää, kuten aikaisemmillkin kerroilla. Nyt alkaa helpottaa.

Suurin osa tuttavista ja työtovereistaon jo yli kolmekymppisiä, eikä heillä ole vielä edes lasten teko mielessä.

Kyllä taitaa olla niin että meitä "ikä-ihmisiä" on ainakin tulevaisuuden äideissä vielä iso joukko.

Hyvin kaikki menee, en ole epäillyt hetkeäkään.

Hyviä vointeja sinne.

Vierailija
17/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 39 kun tuo (nyt jo 1v) kuopus syntyi. Kaksi aikaisempaa lasta oli jo sen verran isompmia, että arki oli lähtenyt helpottamaan.

Raskaus oli vaikeampi kuin kaksi edellistä raskautta. Osuutensa saattoi tietysti iän lisäksi olla myös sillä, että oli jo kolmas raskaus. Mutta kaikenlaisia pieniä vaivoja (suonikohjuja, selkäkipuja ym) oli paljon enemmän kuin aiemmin.

Tämä ensimmäinen vuosi on ollut ihana mutta raskas. Yöllä valvominen on nelikymppisenä selvästi rankempaa.

Toisaalta tämä on ollut ihan MAHTAVAA! Olen nauttinut kotona olosta monen vuoden tauon jälkeen todella paljon ja moneen pikkujuttuun osaa nyt suhtautua paljon rennommin.

Ja aivan ihana tapaushan tämä taapero on. Ei sitä pois antais millään... :-)

Vierailija
18/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin meni, en ollut ollenkaan edes väsynyt odotusaikana. Ylimääräisiä tutkimuksia ei tehty, kun en päässyt, vaikka olisin halunnut. En voinut synnyttää, kun lapsi oli perätilassa, vaan piti tehdä sektio, mutta siitäkin toivuin nopeammin kuin ekasta sektiosta. Kuopus on jo tokalla luokalla.

Vierailija
19/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoiseni 38-vuotiaana. Toisen lapseni 40-vuotiaana.

Esikoista odottaessani vaivasi "vain" tajuton väsymys.

Tuntuu ettei väsymys olen lakannut vieläkään ;-DD

Olen aivan tajuttoman onnellinen lapsistani. Kukapa ei olisi? Kävin ainoastaan verikokeissa. Sain toisen lapsen kanssa hieman kohonneet arvot, jotka kuitenkin ikäni huomioon ottaen olivat normaalit. (Mikähän sen testin nimi nyt olikaan?) En halunnut lapsivesipunktiota sen pienen keskenmenoriskin vuoksi.

Onnea sinulle ap ja tulevalle vauvalle sekä koko perheellesi. Nauti raskaudestasi ja vauvan odotuksesta. Kaikkea hyvää sinulle toivoo lapsensa vähän vanhempana saanut äiti. (Lapset jo 8 ja 10v.)

Vierailija
20/25 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on mennyt. LVP tehtiin, tällä kertaa terve.

Viime vuonna keskeytettiin rv 18.