vessaremontti- ja lattiamateriaalikysymys
Remointoin vanhaa asuntoa vuodelta 1969. Vessa menee kokonaan uusiksi, koska putket on uusittava. Mutta millä materiaaleilla?
Tähän asti se on ollut levyseinäinen (maalattu ja lautalattiainen, kuten muukin talo. Muissa huoneissa sama lattiamateriaali ja seinämateriaalikin säilyy. Mies on sitä mieltä, että nyt koko vessa laatoitetaan ja pannaan samalla lattialämmitys. Minä vaan mietin, että tuleeko se sitten olemaan liian eri maailmasta muun talon kanssa ja pitäisikö sittenki nainakin se puulattia laittaa putkitöiden jälkeen takaisin? On ihan kuiva ja hyväkkuntoinen ja laudat lähtivät ehjinä irti lattiasta.
Kommentit (9)
Miehellä on - hm - tapana istuskella... (jos siihen pöntön renkaaseen saisi lämmittimen niin se laittaisi varmaan sellaisen)
Oletettavasti siellä pitäisi joku lämmitys olla joka tapauksessa, muutenhan siellä tulee kylmä (ei niin kylmä, että mitään jäätyisi, koska on 3 seinältä lämmitettyjen huoneiden ympäröimä, mutta ei ehkä mukavan lämmin kuitenkaan). TÄllä hetkellä siellä on patteri seinällä.
En usko, että laminaatti on meille sopiva vaihetoehto, mä laittaisin noi vanhat laudat, koska ne on talon muun tyylin mukaiset. Mies taas laatat, koska se on modernia.
vessaa kun pestään ihan eri tavalla kuin muita tiloja, lattialle roiskuu koko ajan vettä jne. Laittaisin laatat ja vaikka seinille sitä puuta sitten.
vessaa kun pestään ihan eri tavalla kuin muita tiloja, lattialle roiskuu koko ajan vettä jne. Laittaisin laatat ja vaikka seinille sitä puuta sitten.
siellä on ollut ne laudat nyt neljä vuosikymmentä, eikä niissä ole mitään vikaa. Miksi ne nyt yhtäkkiä alkaisi kärsimään vesiroiskeista? Vai elämmekö me nykyään jotenkin toisin kuin aikaisemmin? Mut ehkä se on tosiaan modernimmaksi käsitetty.
mä en vois kuvitellakaan vessaa minkä lattiaa en voisi pestä kunnolla vedellä ja aineilla! Eikä muutenkaan tulis mieleeni vessaan olla laittamatta vesieristeitä. Meillä onneksi vessoissa lattiakaivot jólloin eristyskin on pakollinen!
ei tietenkään lutraamalla, mutta samoin kuin olkkarissa, keittiössä ja makkareissakin. Ja tietenkään me ei siis pissitä sinne lattialle, tms.
Mutt joo, alan ymmärtää. Kaipa se täytyy siis laatalla laittaa, ihan siltä varalta, että jos joskus ei asutakaan itse.
joku oksentaa pöntön ohi tai pissii pieni poika pöntön ohi...yöks puulattia vessassa. Toki olis kaunis mutta ei kuulosta kovin järkevältä munkaan mielestäni. Pistä seiniin puuta kuten joku jo ehdottíkin.
ihana vessassa.
Ei meillä ainakaan roisku vettä lattialle vessassa vaikka meillä on pieniä lapsia. Enemmän roiskeita tulee keittiössä kun lapset haluavat toisinaan tiskata käytettyjä jugurttipurkkeja ymv.
nimim. tahtois laattalattian keittiöön ja puulattian vessaan :)
Laudat alkaa vääntyillä, jos on lattialämmitys. Laittakaa sinne sellaiset puujäljitelmälaatat :-), löytyy ainakin Laattakeskukselta. Näyttää ihan aidolta puulta, mutta on keraamista laattaa.
Miehellä on - hm - tapana istuskella... (jos siihen pöntön renkaaseen saisi lämmittimen niin se laittaisi varmaan sellaisen)
Oletettavasti siellä pitäisi joku lämmitys olla joka tapauksessa, muutenhan siellä tulee kylmä (ei niin kylmä, että mitään jäätyisi, koska on 3 seinältä lämmitettyjen huoneiden ympäröimä, mutta ei ehkä mukavan lämmin kuitenkaan). TÄllä hetkellä siellä on patteri seinällä.
En usko, että laminaatti on meille sopiva vaihetoehto, mä laittaisin noi vanhat laudat, koska ne on talon muun tyylin mukaiset. Mies taas laatat, koska se on modernia.
tms. joten lautalattia mahdollinen.
Kysy mieheltäsi miksi hänhaluaa sinne lattialämmityksen? johan se tuo lisä kustannuksia jos lattia hohkaa lämpöä "turhaan".
anoppi laittoi kerran laminaatin vessaan, ja oli ihan kivan näköinen!