Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te kierrätys/kirppis-ihmiset :)

Vierailija
02.09.2010 |

Mitä ajattelisitte, jos lapsenne saisi esim. synttäri- tai joululahjaksi vanhaa vaatetta? Siis kysymys on tietysti tosi hyväkuntoisesta ja varmasti mieluisesta vaatteesta, mutta silti mietityttää...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että antaa sen takin mukana jotain pientä muuta, väriliidut ja piirustusvihko esimerkiksi. Ei varmaan kukaan voisi loukkaantua moisesta. :)

11

Vierailija
2/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin paljon tyytyväisempi kierrätys tai kirppislahjoihin kuin uusiin tavaroihin. Jotain kierrätyslahoja on saatukin ja itsekin viety. Tosin pyrin viemään vain sellaisille, joiden uskon suhtautuvan positiivisesti, yleensä vien uutta tavaraa.

Mielestäni kierrätyslahjassa on kaksi hyvää puolta. Lahja on ekologisempi ja sopii paremmin perheemme arvoihin kuin uudet tavarat. Jos lahja on mieluinen niin se on ihan huippua mutta jollei taas ole niin sittenkään ei niin harmita kun tietää, ettei sitä ole sentään uutena ostettu.

Me toivottiin, ettei lapsen synttäreille tuotaisi lainkaan lahjoja mutta suurin osa toi kuitenkin lahjoja ja osa uudesta tavarasta oli kyllä suoraan sanottuna aika ala-arvoista krääsää, jote emme ole lainkaan käyttäneet, vien varmaan tulevaisuudessa johonkin lelunvaihtopäivään ja toivon, että joku tykkäisi näistäkin. Vallankin jos satsaa lahjoihin rahallisesti hyvin vähän (mikä on kyllä mielestäni täysin ok) kannattaa ehdottomasti suosia kierrätystavaraa mielestäni.

Jos ajattelin ihan pienen lapsemme näkökulmasta niin hänelle näistä synttärilahjoista kahdesta rakkaimmasta tavarasta toinen oli uutena ostettu ja toinen käytettynä ostettu eikä hän tällaistä tavaran uutuutta tai sitä, että tavara on kirppikseltä ostettua vielä edes huomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan ei venyneitä ja vanuneita

Vierailija
4/23 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapsena kulkenut serkkujen vanhoissa vaatteissa ainoat uudet mitä sain, olivat ne mitä tuli sukulaisilta synttäri- tai joululahjaksi (ja olin niistä niin onnellinen!).

Omille lapsille olen ostanut paljon kirppareilta, mutta myös uusia vaatteita.

Olen joskus ostanut kirpparilta vaatteita muidenkin lapsille jos on löytynyt jotain tosi tarpeellista tai muuten erityisen sopivaa, mutta olen aina antanut ne heille ihan arjessa ja ilmaiseksi.

Vierailija
5/23 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin itse tykkään, että annetaan minun valita valita, mitä tahdon ottaa, koska eipä toinen välttämättä tiedä, mikä minua miellyttää. voi olla ihan eri maku.

Vierailija
6/23 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tulee tarpeeseen.

Saahan meillä lapset jouluhjaksi esimerkiksi käytettyä elektroniikkaa ja kirjoja.

Vierailija
7/23 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä :) Siis kyse on varmasti meiluisasta takista, mitä mahdollisen saajan äiti on ihaillut lapseni päällä. Myytynä siitä saisi monta kymppiä. Ilmaiseksi siis en anna ja hänellä ei ole sitä varmaa ostaa. Ajattelin siis, että jos sitten lahjaksi :)

Vierailija
8/23 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa ostaa... Pitäisi herätä ennen kuin kirjoittaa :)

ap

Vierailija
9/23 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lahjan pitää olla uusi. Kierrätysmateriaaleista voisi sitten vaikka ommella jotain. Olisi ihan eri juttu.

Vierailija
10/23 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä :) Siis kyse on varmasti meiluisasta takista, mitä mahdollisen saajan äiti on ihaillut lapseni päällä. Myytynä siitä saisi monta kymppiä. Ilmaiseksi siis en anna ja hänellä ei ole sitä varmaa ostaa. Ajattelin siis, että jos sitten lahjaksi :)

Ja kun oon niin vihiriä itse, niin kyllä mä tykkäisin. Mutta mainitsemasi kuvio on vähän härski, jotenkin... "No, täs on nyt tää takki mitä ootte himoinnut, annan sen tälleen lahjaksi"... Eri asia, kuin ajatuksen kanssa kiertää kirppareita ja ostella sieltä. Jotenkin tulis tunne, että onko se nyt käsittänyt, että me ollaan kerjätty sitä takkia...

Eli joo ja ei.

Vierailija
11/23 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti en lahjapakettiin käärisi.Kerro kaverillesi että haluaisit antaa takin ikäänkuin lahjaksi, sanoo varmaan onko ok.

Lapseni saa usein ystävältäni lahjaksi tuotteita joita tiedän ystäväni saavan ilmaiseksi ja jotka ovat jopa hiukan käytettyjä. Asia sinänsä sopii minulle ja kierrätys on hyväksi mutta en tykkää että niitä annetaan "lahjana". Antaisi ihan muuten vaan.

Vierailija
12/23 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvitse olla uutta jotta on hyvä lahja. Roskia en halua (niitä on omastakin takaa :D), mutta kohtuuhyvää ja hyvää käytettyä otan todella mieluusti vastaan. :)

Aina kannattaa miettiä voisiko jonkun hankkia mieluummin käytettynä tai tehdä itse.

Vierailija
13/23 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi kenellekkään vanhaa vaatetta/tavaraa lahjaksi, enkä myöskään halua vanhaa tavaraa lahjaksi. Ellei ole joku entisöity vanha sohva tms.

Jokainen ostakoon itse ne tavar kirpparilta ja pidetään lahjat uusina =)

Vierailija
14/23 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uusi on parempi kuin hyvä käytetty? En pysty ymmärtämään. Oman ideologiani mukaan jokainen maapalloa säästävä teko on hyväksi kaikille, ja aina kannattaa pohtia kahdesti uutta hankkiessaan. Jos siis voi antaa uudenveroisen ja tykätyn lahjan, miksi se on huonompi kuin kaupasta uutena ostettu?

En vain pysty käsittämään.

11

Vierailija
15/23 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipiteistä :) Tämä perhe on tosiaankin henkeen ja vereen kierrätysihmisiä ja jotenkin tuntuu turhalta ostaa lahjaksi jotain uutta, kun vanhaa ja mieluistakin olisi tarjolla :)

Kysymykselläni halusin selventää olenko ihan hakoteilä ajatukseni suhteen. Paljon olen antanut ilmaiseksi heille vaatteita, ei siis ole kyse ettenkö pystyisi antamaan. Mielestäni idea oli jotenkin vain niin heille sopiva ja hauskakin. Pystyn siis kuvittelaan hyvin äidin ilmeen (ainakin toivon niin :)), kun lapsi avaa pakettia.

ap

Vierailija
16/23 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis anna se arkena ilman lahjapaperia. Silloin hän saa sen ilman mitään kiusallista tilanetta.

Vierailija
17/23 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran nimenomaan äiti on takkia ihaillut. Jos se siis on vielä hyväkuntoinen eikä esim. reikiä, tahroja tms.

Vierailija
18/23 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä tekisin sen niin, että antaisin takin äidille "lahjana" ja lapselle sitten vaikka kierrätyslelun tai kierrätysmateriaaleista tehdyn lapsille sopivan jutun. Takki on selvästi enemmän äidin kuin lapsen juttu.

Vierailija
19/23 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monia kavereita, joille kelpaa kierrätyslahjat. On sellaisiakin, joille ei kelpaa, niille sit jotain muuta.

Omille lapsillekin annetaan meillä paljonkin kierrätyslahjoja, kirjoja, pelejä, leluja, vaatteita jne ja ovat olleet iloisia. Ei kierrätetty tarkoita mitään rutkua ja rämää, ja uutta tavaraakin voi saada kirppiksiltä.

Jos tunnet kaverisi ja tiedät että lahja olis mieluinen, siitä vaan antamaan. Voihan mukaan pistää jotain pientä uuttakin sitten.

Vierailija
20/23 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mukana on jotain uutta pientä, esimerkiksi väriliidut, saippuakuplia, heijastin.

Muuten jees idea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan