Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun FB-kaverit kirjoittelevat Facebookiin salassa pidettäviä asioita

Vierailija
01.09.2010 |

Olen poistanut FB:stä mahdollisuuden kirjoittaa seinälleni, mutta päivityksiäni saa kommentoida.

En ole halunnut kertoa vielä kaikille, että olen raskaana. Nyt sitten yksi pälli kirjoitteli raskaudestani sinne! Tosi noloa, kun kovinkaan moni ei vielä tiedä mun olevan raskaana, vaikka olenkin jo aika pitkällä. Nyt osa sukulaisista ja työkavereistani on varmaan nähnyt ton tekstin... Kaveri oli kirjoittanut juttunsa sinne aamupäivällä, ja nyt vasta huomasin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyseessä on salaisuus, jos et ole toivonut, että asia pidetään salassa ja olet jo "aika pitkällä" raskaana?

Vierailija
2/18 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotatko kenties vammaista lasta ja häpeät asiaa? Vai eikö sukupuoli ollutkaan mieleinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus on kerta niin salaista nii miks sille kaverille sitte on edes pitäny kertoa??

Ymmärrän toki että tuo saattaa tuntua ärsyttävälle...

Mutta en muutenkaa ymmärrä ihmisiä ketkä ei voi/halua puhua omasta raskaudestaan yleisesti....

Vierailija
4/18 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin otsikon perusteella, että jotkut kirjoittaa vaitiolovelvollisuuden piiriin kuuluvista asioista... Tuosta ei varmaan syytettä voi kuitenkaan saada, mutta ikävää toki.

Vierailija
5/18 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on asiallista, että sinne fb:hen omalle seinälle asianomainen itse ainoastaan kirjoittaa omista asioistaan. Pitää antaa henkilön itsensä paljastaa asioita elämästään sen verran kuin haluaa. Muiden ihmisten tehtävänä ei ole sinne pistää mitään henkilökohtaista toisen elämään liittyvää.

Esim. Ei onnitella työpaikasta, jollei henkilö itse ole viestiä siitä laittanut. Ei naimisiinmenosta, ei kihloihin menoa, ei raskaana olemisesta.

Ainoastaan jos henkilö itse on noihin asioihin viitannut, mielestäni silloin saa kommentoida niitä.

Ei kaikki halua jakaa jokaista nippelitietoa facebookissa. En tykkää edes itse puhua omista lapsistani nimillä. Vaan käytän kiertoilmaisua.

Vierailija
6/18 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on asiallista, että sinne fb:hen omalle seinälle asianomainen itse ainoastaan kirjoittaa omista asioistaan. Pitää antaa henkilön itsensä paljastaa asioita elämästään sen verran kuin haluaa. Muiden ihmisten tehtävänä ei ole sinne pistää mitään henkilökohtaista toisen elämään liittyvää.

Esim. Ei onnitella työpaikasta, jollei henkilö itse ole viestiä siitä laittanut. Ei naimisiinmenosta, ei kihloihin menoa, ei raskaana olemisesta.

Ainoastaan jos henkilö itse on noihin asioihin viitannut, mielestäni silloin saa kommentoida niitä.

Ei kaikki halua jakaa jokaista nippelitietoa facebookissa. En tykkää edes itse puhua omista lapsistani nimillä. Vaan käytän kiertoilmaisua.

Vierailija
7/18 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/18 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tä nyt itse haluaa kertoa raskaudestaan. Tosi hölmöä kuulla se joltain tutulta tai tuntemattomalta. Noin isoa asiaa kirjoittaessa pitäisi kyllä pari sivua kelata profiilia taaksepäin ja katsoa onko siellä jo puhuttu raskaudesta.

Vierailija
9/18 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on omasta parisuhteesta tiedot siellä ja muutakin tietoa. Joitakin asioita en vain halua sanoa eikä tarvitse. Ja se on jokaisen itsensä päätettävä asia, mitä kaikkea haluaa näkyviin laittaa.

Itse en todellakaan lähtisi onnittelemaan ketään raskaudesta, jos hän ei siitä itse fb:hen kommenttia olisi laittanut.

6

Vierailija
10/18 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkää kyl laittelis tollasta jos ei oo ite kirjottanu...

Mut kannattaisko miettii sit kelle siitä asiata puhuu?? Ihan hyvin voit itseäs myös tässä asiassa syyttää..

Vierailija
11/18 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkää kyl laittelis tollasta jos ei oo ite kirjottanu...

Mut kannattaisko miettii sit kelle siitä asiata puhuu?? Ihan hyvin voit itseäs myös tässä asiassa syyttää..

Vierailija
12/18 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka törppö laittaa sinne ESIM. jotain raskauteen liittyvää jos asianomainen ei siitä ole vielä itse kertonut??? Ja jos ei ole varma tai seurannut päivityksiä ei ainakaan lähtisi paljastelemaan tuollaisia asioita, kaksi kertaa voisi miettiä 8 /

Vierailija
13/18 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulainen kommentoi aivan eri asiaa koskevaa statustani siten, että laitan tämän nyt tähän, kun sun seinälle ei voi kirjoittaa, että kuulin siltä ja siltä sitä ja tätä, tosi kiva juttu, onneks olkoon. No mitäpä siinä sitten itse kommentoimaan, ei mitään. Oma asiani ei koskenut raskautta, mutta ko. asia ei vielä ollut julkinen.

Vierailija
14/18 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulainen kommentoi aivan eri asiaa koskevaa statustani siten, että laitan tämän nyt tähän, kun sun seinälle ei voi kirjoittaa, että kuulin siltä ja siltä sitä ja tätä, tosi kiva juttu, onneks olkoon. No mitäpä siinä sitten itse kommentoimaan, ei mitään. Oma asiani ei koskenut raskautta, mutta ko. asia ei vielä ollut julkinen.

Itse poistaisin kylmän rauhallisesti koko jutun seinältäni. Käyttäisin "poista"-painiketta. Sen on ehtinyt näkemään ehkä joku, mutta en antaisi sen enempää seinälläni olla. Ja voisin jopa laittaa viestin kyseiselle henkilölle, että en olisi halunnut asiaa julkiseksi.

Vierailija
15/18 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valitin kerran ihan livenä yhdelle kaverilleni mun yhdestä työkaverista, niin tämä kaverini meni ihan kirjoittamaan asiasta ihan työkaverin nimellä seinälleni tyyliin "Onko Tiina ollut vielä ärsyttävä?". Lähti kommentti hyvin nopeasti poistoon.

Vierailija
16/18 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapoja eikä tilannetajua...

Vierailija
17/18 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valitin kerran ihan livenä yhdelle kaverilleni mun yhdestä työkaverista, niin tämä kaverini meni ihan kirjoittamaan asiasta ihan työkaverin nimellä seinälleni tyyliin "Onko Tiina ollut vielä ärsyttävä?". Lähti kommentti hyvin nopeasti poistoon.

no eihän sille mitään voi että Tiina tosiaan ON ärsyttävä kaikkitietävä ja ei varsinkaan koskaan väärässä missään :DD

Oisit antanut kommentin olla vaan, hyvä se ois Tiinankin jotain miettiä.

-Terkut Tiinalle, tiedän että seikkailee täällä.

Vierailija
18/18 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos statusta on jo parikymmentä tykännyt sitä ennen = kommentti on mennyt heille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme