Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkujuttu mutta harmittavaa silti, eli..

Vierailija
01.09.2010 |

..mun lapsella on kiva kaveri jonka kanssa on paljon. Leikkivät ulkona ja tällä pojalla sekä meillä ja leikit menee tosi hyvin yhteen.

Yks asia vaan nyppii. Se ei siivoa jälkiään. Mä olen sanonut siitä sille, mun oma lapsi on sanonut siitä sille, mutta aina se vaan häviää paikalta siinä vaiheessa kun leikit pitäisi korjata pois.

En millään haluaisi tehdä sitä että en enää tänne päästä leikkimään, se olis väärin poikia kohtaan. Mutta mua ärsyttää se että ei siivoa ollenkaan, sitten mun oma poika harminkyyneleet silmissä siivoaa ja kiukuttelee.

Mitä vois tehdä? en mä voi tehdä niinkään että en päästä sitä kotiin kuin vasta sitten kun on siivonnut, vai voinko?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kertoisin tämän lapsen äidillekin.

Itseasiassa mun on helppo sua näin neuvoa, kun meidän yhdellä lapsella sama tilanne: on tosi kiva paras kaveri, asuu ihan naapurissa. Aina kauhea sotku leikkien jälkeen ja omani itkee, kun yksin joutuu siivoamaan.

Viimein tein neuvoni mukaan, eli laitoin lapsen siivoamaan, vaikka olisi tullut äidiltä pyyntö jo laittaa kotiin.

Äiti ymmärsi täysin, kun sanoin, että otin tämän käytännön. Leikkien jäljet siivotaan yhdessä, kun on yhdessä sotkettukin.

Vierailija
2/7 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten tehtiin sopimus, että ottavat vain vähän leluja tai esim. yhden pelin vain kerrallaan, ja uutta ei saa ottaa ennen kuin entinen on laitettu pois. Pikkuhiljaa oppi meni perille ja nyt voi rakennella isommatkin leikit esim. legoilla tai autoilla. Mutta tuon kaverin kanssa otetaan edelleenkin vain yhdenlaiset lelut kerrallaan - jos leikitään esim. autoilla, ei voi samaan leikkiin ottaa junarataa tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis leikkiensä jäljet. Mä olen opettanut mun lapsille että siivovata jälkensä kun ennenkuin kotiin lähtevät. Kyllä mun mielestä ton ikäiseltä voi jo sellaista vaatia, ikää on 9-vuotta.

Ei se nyt oo oiken että tullaan ja pistetään kaikki hyrskynmyrskyn ja sitten lähdetään kotiin siivoamatta yhtään.

Vierailija
4/7 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis omani siivoaa sitten siellä naapurissa ihan samalla tavalla leikkien jälkiä.

Minustaa on typerää sanoa, että kaverin ei tartte siivota teillä: tottakai tarttee.

Vierailija
5/7 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei tartte kavereitten siivota, vaikka on ollut sotkemassakin?

paskanmarjat!

Siivota täytyy kaikkien yhdessä leikkiensä jäljet.

Minä ottaisin yhteyttä lapsen vanhempiin ja keskustelisin heidän kanssaan asiasta. Ei sitä lastakaan voi siellä väkisin pitää kunnes siivoaa ellei vanhempien kanssa keskustele asiasta, että miten tulisi toimia.

Nyt vaan muksun vanhempiin yhteyttä!

-HippieMama

Vierailija
6/7 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on varmaan aavistus mihin aikaan lapsen pitää lähteä kotiin. Vähän ennen sitä menet lasten luokse ja toteat että nyt on aika siivota. Jos lapsi meinaa livistää, niin toteat että teillä on nyt uudet säännöt, se kuka sotkee niin myös siivoaa ja jos ei halua siivota niin ei voi tulla leikkimään.

Vieras lapsi voi tarvita hiukan ohjausta aluksi eli tyyliin laita autot tuohon laatikkoon, junarata menee tuonne jne. Äläkä päästä lasta menemään ennen kuin on siivottu.

En tiedä onko mitään syytä ottaa asia puheeksi lapsen vanhempien kanssa. Et varmaan soita heille muistakaan teidän perheen säännöistä esim sohvalla ei pompita, vaan kiellät jos jotain kiellettyä tehdään.

Yks asia vaan nyppii. Se ei siivoa jälkiään. Mä olen sanonut siitä sille, mun oma lapsi on sanonut siitä sille, mutta aina se vaan häviää paikalta siinä vaiheessa kun leikit pitäisi korjata pois. i]

Vierailija
7/7 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ei suostu siivoamaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi