mammat; mitä viedä rotinoille?
Eka kertaa käymässä, lapsi jo lähes 3kk, mutta kun kaukana asutaan...
menemme kylään, vien ruokatarpeet, josta tehdään ruokaa kaikille.
Mitä tarpeellista / luksusta voisi viedä? Perheellä kuitenkin on jo peruskamat, mutta halusiin viedä jotain oikeasti tarpeellista tai sitten ihanaa hömpää vanhemmille? Mitä hankkia lahjaksi?
Kommentit (25)
tarkoittaa mun mielestä just pelkästään sitä ruokaa, pullaa ym. Ainakin meilläpäin. Sain siis kyläilijöiltä rotinat + lahjan vauvalle.
Vauvan muistaminen on sit tietty eri juttu. Jos et voi kysyä, mitä tarvitsisivat niin vie jotain missä on kasvuvaraa (isompia vaatteita, taaperokärry jne) Jos tiedät vanhempien maun tarkaksi, niin vaippoja voi aina viedä.
harrastukseensa liittyvä lehti.
Itse sain korillisen erilaisia ruokajuttuja. Karjalanpiirakoita, omenapiirakkaa, pullaa, kuivakakkuja, ruisleipää yms. Siis ruokia ja herkkuja joita voi laittaa myös pakkaseen, jos vaikka joku vieras tuleekin yllättäen.
Ja muista mahdolliset isommat sisarukset.
tarkoittaa mun mielestä just pelkästään sitä ruokaa, pullaa ym. Ainakin meilläpäin. Sain siis kyläilijöiltä rotinat + lahjan vauvalle.
-2
tai leipää, joka viedään taloon, kun vauva on syntynyt. Muut lahjat eivät ole rotinoita.
Jos rotinaa haluat viedä, niin miten ois suklaakakku tai suklaa muffinsit?
Minä sain tuolloin tietysti kahvitarjottavia vieraille itselleen, vauvalle vaatteita ja itselleni herkkuja (suklaata, vaahtokarkkeja) ja naistenlehtiä, jotta jaksaa imettää.
Minulla nimenomaan tuo äidin jaksamisen muistaminen lämmitti mieltä! Tunnetko äitiä yhtään? Mistä hän pitää? Vie jotakin hänelle mieluista.
rotinavieraat toi kahvia, teetä, itsetehtyjä leipiä, karjalanpiirakoita, pullia, pullakransseja, kakkuja ym.
Sit vauva sai vaatteita, pari lelua, ruokailuvälineitä, muumilautasen, -mukin ja -kulhon (ihanasti ajateltu myöhempää tarvetta varten)
veisin jonkun ihanan Ruskovillan vaatteen vauvalle talveksi.
Niin, rotinat on tosiaan hyväntavan mukaista viedä tuoreeseen vauvaperheeseen. Eli siis kahvin kanssa syötävää. Ettei astella taloon kuin hollitupaan ja odotetaan, että vastasynnyttänyt passaa pulla pöytään.
Itse vien tuoreelle vauvalle aina jotain vaatetta.
Itse saimme rotinoiksi karjalanpiirakoita, pullaa, täytekakkua, kääretorttua jne.
Useimmat toivat vielä jotain lahjaa (vaatetta tai leluja) vauvalle. Jotkut harvat muistivat vielä äitiäkin (useimmat suklaalla jolle olen perso)
Muistathan kertoa että todellakin tuotte mukananne tarvittavat ruoat? Se nimittäin on harmillista jos joutuu vauvan kanssa laittamaan vieraille pöydän koreaksi ja sitten vieraat tuovatkin niin paljon herkkuja, etteivät ne mahdu minnekään (omien leipomusten lisäksi).
Toki tuo rotinoille tulo ainakin meillä päin tarkoittaa juuri sitä että tuo kahvileivät (tai ruoan) mukanaan, mutta kaikki eivät ymmärrä tuota sanaa samalla tavalla.
Rotinaperinne on täällä päin voimissaan... Parhaimpia rotinavieraita oli ne, jotka toi jotain suolaista ja makeaa. Juuri viime viikolla yksi kaveri toi ison kinkku-sieni piiraan ja kääretortun kun tuli rotinoille.
laadukasta tosi hyvää käsirasvaa (en muista enää merkkiä) joka oli aivan mahtavan hyvä lahja, kun vauvan kanssa joutuu koko ajan pesemään ja käsiä kastamaan niin että mun kädet oli jo ihan korppuna eikä perusrasva auttanut.
pullat sun muut on tietty ihan ok, mutta ehkä äiti arvostais silti sitä, että kerrankin olis valmis ruoka
vauvalle kauniin kudotun peiton (Pentik tms. jos et itse ehdi tehdä) tai söpöjä kuviollisia harsoja, niitä aina tarvii.
Vanhemmille joku laadukas suklaarasia tai jotakin muuta, joka ei jää kaappiin pölyttymään.
vaikka olisikin jo, toinen ei pahitteeksi.
Laadukas käsirasva vanhemmille on myös hyvä idea.
Ihan vitsinä voisin viedä koko perheelle "kauniita unia" -tyynyliinat vanhemmille ja joku ensityynyliina lapselle.
Muistathan kertoa että todellakin tuotte mukananne tarvittavat ruoat? Se nimittäin on harmillista jos joutuu vauvan kanssa laittamaan vieraille pöydän koreaksi ja sitten vieraat tuovatkin niin paljon herkkuja, etteivät ne mahdu minnekään (omien leipomusten lisäksi).
Toki tuo rotinoille tulo ainakin meillä päin tarkoittaa juuri sitä että tuo kahvileivät (tai ruoan) mukanaan, mutta kaikki eivät ymmärrä tuota sanaa samalla tavalla.
Itselläni ei ainakaan ollut voimia alkaa mitään kahvileipää tekemään. Jäätelöpaketit säilyi kyllä pakkasessa
todellakaan kaikki tiedä, mitä rotinat tarkoittaa.. Meillekin jotkut toi pelkästään lapselle lahjoja vaikka ilmoittivat tulevansa rotinoille.
todellakaan kaikki tiedä, mitä rotinat tarkoittaa.. Meillekin jotkut toi pelkästään lapselle lahjoja vaikka ilmoittivat tulevansa rotinoille.
meillä päin tuotiin aina Saunaruokia:) Liekö kellekään tuttu sana?
mutta koko perhettä tietysti halutaan muistaa