Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kastetilaisuuteen laittaa hameen

Vierailija
01.09.2010 |

joka yltää vain n. puoleen reiteen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä aio laittaa mitään verkkosukkia, niin miksei.

Vierailija
2/19 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ymmärrän kyllä, etteivät kaikki ole yhtä tarkkoja kirkkopukeutumisesta, ainakaan ev. lut. kirkossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollekin 15-vuotiaalle se voi käydä, mutta ei kenellekään sellaiselle, jonka pitäisi ymmärtää tilannepukeutumisesta jotain.

Vierailija
4/19 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on oikein kaunis tweed hame mutta itsekin vähän arkailen tuota pituutta. Tykkään kovasti ja en viitsis uutta lähteä ostamaan.

t. ap

Vierailija
5/19 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillähän pystyy vähän "pelastamaaan" tilannetta.

Vierailija
6/19 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei juhlavaate ja kastetilaisuus on kuitenkin juhla.

Tottakai se on kaunis, et kai sä sitä muuten olisi ostanutkaan - arkeenkaan. Mut tähän tarvitaan nyt polvi-tai nilkkapituista hametta tai kauniita housuja.

Vierailija
7/19 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinnässä vielä että oisko 20 vai 40 denierin.

t. ap

Vierailija
8/19 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin se irstaalta näyttää,mutta mauttomalta kylläkin.Pitäs pukeutua tilanteen arvokkuuden mukaan.

Vierailija
9/19 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin se irstaalta näyttää,mutta mauttomalta kylläkin.Pitäs pukeutua tilanteen arvokkuuden mukaan.

Vierailija
10/19 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei kaapista muuta oikein sellaista löydy jota haluaisin päälle laittaa.

t. ap

Vierailija
11/19 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kyseessä on kirkollinen juhla, vaikkei kirkossa oliskaan

Vierailija
12/19 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli esikoisen ristiäisissä mustat äitiystrikoot (siis suoralla lahkeella joustavaa kangasta, ei sentään ihonmyötäiset) ja siisti (pitkä) paita. Ko housut olivat ainoa ns siisti alaosa joihin mahduin eikä ollut intoa lähteä vastassyntyneen kanssa ostamaan vaatetta yhtä tilaisuutta varten.

Vierailija
13/19 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän suvun ristiäisissä ole ollut niin älyttömän juhlavia vaatteita, siis ei esim. mitään pukuja miehillä, vaan suorat housut ja sitten jotain siihen sopivaa. Mulla on ollut kaksissa ristiäisissä lyhyt hame, voi kauheaa.

Mun mielestä kuulostaa aivan sopivalta vaatteelta tweed-hame ja mustat sukkikset. Tähän ketjuun on taas vastannut näitä ihme konservatiivejä, jotka "tietävät" miten kaikkien muiden tulisi pukeutua.

Vierailija
14/19 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla mitenkään konservatiivi vastatakseen oman mielipiteensä mukaan. Ehkä muut vastaajat eivät vain tajunneet, että sinun mielipiteesi on se oikea.

Meidän suvussa ristiäiset taas ovat aina olleet siisti juhla, myös pukeutumisen puolesta. Miehet käyttävät pukua ja naisilla sitten vähän siistimmät housut / hame ja yläosa. Kaikilla polvet ja hartiat peitossa, kun kirkossa ollaan (ei ev. lut.).

Vierailija
15/19 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hame on mun mielestä ihan ok.

Olin mä tässä pari vuotta sitten ristiäisissä, joissa eräällä vieraalla oli puoleenreiteen ulottuva minihame ja sen lisäksi hyvin avokaulainen (edestä ja takaa) "biletoppi"... se vähän mietitytti (mielessäni) mutta ei hänellekään kukaan alkanut pukeutumisesta niuhottamaan... niin ja tämä nainen oli kyllä nuorehko mutta ei mikään teini enää.

Vierailija
16/19 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla polvet ja hartiat peitossa, kun kirkossa ollaan (ei ev. lut.).

järjestetään kotona. Esim. itse en ole koskaan ollut kirkossa ristiäisissä, vaan aina kotona.

Vierailija
17/19 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi varmaan minun kokemukseni on toisenlainen, ja pukeutuminen sen mukaista.

Kotitilaisuuteen hame paksujen sukkisten ja "peittävämmän" yläosan kanssa on varmaan ok, kunhan ei jalassa ole mitään fuck me -bootseja :)

Vierailija
18/19 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin riippumatta siitä fyysisestä paikasata, missä ne järjestetään, kirkossa, kotona, pihalla, sauraintalolla. Paikka ei ole se, joka vaatii kunnioittavaa/peittävää pukeutumista, vaan tilaisuus, jumalanpalvelus.

Vierailija
19/19 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatii nilkkapituisen hameen :)

Käytä ap järkeäsi ja mieti, millaisia ihmisiä ristiäisten järjestäjät ovat. Meidän suvussa kukin tekee tavallaan ja lyhyt hame olisi ok, vaikka osa pukuun tms pukeutuukin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän