Päivähoito kysey
Lapsesi ikä?
Päiväkodissa/Perhepäivähoidossa?
Viikkoinen hoitoaika?
Oletko työssä, työtön vai kotona?
Kommentit (14)
Lapsesi ikä? Päiväkodissa/Perhepäivähoidossa? Viikkoinen hoitoaika? Oletko työssä, työtön vai kotona?
Lapsen ikä 4v. Poika seurakunnan kerhossa kaksi kertaa viikossa kolme tuntia kerrallaan. Mä olen kotona vauvan kanssa.
2, 2kk v aloitti juuri tarhan;
ryhmäperhepäiväkodissa n. 7 h päivässä, 5 pv viikossa, teen lyhennettyä työaikaa.
(koululaiset koulussa)
Eivät ole "virike"hoidossa koskaan olleet. Isommat tylsäilivät kotona+kerhoissa, kun olin pienimmän kanssa äitiyslomalla. Samoin isoin, kun keskimmäinen syntyi.
Tänään olemme molemmat kotona, koska lapsi on kipeä.
Poikani on 11 kk ja on perhepäivähoidossa. n 3-4 pvä viikossa 8-17. Olen töissä. Aloitti hoidon 8kk ikäisenä.
5,5v
päiväkodissa
12h/vko
kotona hoitovapaalla
olen siis virikelapsen vanhempi. Päiväkodissa neuvoivat, että yli 5-v:n olisi hyvä olla jo 3xviikossa hoidossa aamupäivät ja näin tein :)
Onneksi meidän päiväkodissa ymmärretään, että jos lapsi jo "vanhempi" niin tarvitsee virikehoitoa.
Eikö kukaan sitten tee muunlaista työpäivää kuin 8-16?
Lapsi 1,5-vuotta aloittaa huomenna päiväkodissa.Olen opiskelija ja jos on normaalisti koulussa lapsi on hoidossa 2x6h/viikko,etäviikoilla on kaikki päivät 9-15 ja työharjoittelujen aikana koko päivän.
Lapset 3 v ja 4,5 v.
Päiväkodissa
Viikottainen hoitoaika 41 h 15 min (päivittäin 8-16.15)
Molemmat vanhemmat töissä, molemmilla kokopäivätyö, mutta liukuva työaika/ei työaikaa.
Nytkin olen töissä *nolottaa*
Lapsesi ikä?
Päiväkodissa/Perhepäivähoidossa?
Viikkoinen hoitoaika?
Oletko työssä, työtön vai kotona?
on hyvä olla tarhassa? Ymmärrän, että saavat hyvät fyrkat siitä, noi paikathan on yhteiskunnalle aika kalliita. Itseä vaan on v-tuttanut, kun olen kolmesti hakenut töihin palatessani tarhapaikkaa, enkä kertaakaan ole saanut lapsia kodin lähelle, kun on noita virikelapsia siellä.
Olen myös niin pihi, että olen halunnut säästää sen tarhamaksun ja pitää hoitotuen näistä isommista äitiyslomalla ollessani.
ovat olleet päiväkodissa hoidossa alkaen siitä kuin vanhempainrahakausi on päättynyt. Kun perheeseebn on syntynyt vauva on sisarukset olleet sen "äitiyslomavuoden" myös kotihoidossa. Muuten en ole hoitovapaita pitänyt.
Äitinä olen ollut 22v. Lapsia on 5 kpl
Nuorin täyttää nyt 6v. ja on eskaripäivän jälkeen päiväkodissa.
5,5v päiväkodissa 12h/vko kotona hoitovapaalla olen siis virikelapsen vanhempi. Päiväkodissa neuvoivat, että yli 5-v:n olisi hyvä olla jo 3xviikossa hoidossa aamupäivät ja näin tein :) Onneksi meidän päiväkodissa ymmärretään, että jos lapsi jo "vanhempi" niin tarvitsee virikehoitoa.
eikö esim. seurakunnan kerho olisi parempi vaihtoehto? Tällä suunnalla noita kerhoja on kaksi kertaa viikossa kolme tuntia kerrallaan ja tietenkin on vielä perhekerho.
Kuten tuolla yksi sanoikin, on hankala saada tarhapaikkaa kun virikelapset vie paikkoja.
Olen siis ollut kotona vain äitiyslomat, muuten töissä. Välillä tein 29 h viikkotyöaikaa. Työni on ollut joko yötyötä tai 3-vuoroa.
En jaksa alkaa tappelemaan, mutta niillä virikelapsilla on ihan yhtäläinen oikeus hoitopaikkaan, kuin muillakin jostain muusta syystä päivähoitoa tarvitsevilla. Ulkopuolisen on mahdotonta tietää asioiden todellinen laita. Se harvoin on se mikä näkyy päällepäin.
vain 10 % tilastojen mukaan pitää lasta "virikehoidossa" eli saat vain heiltä päivällä klo 8-16 vastaukset ap
t. ammattikasvattaja