Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia pihistä miehestä?

Vierailija
01.09.2010 |

Onko muilla kokemuksia millaista on elää pihin miehen kanssa? Sopeutuuko siihen? Kerron esimerkkinä että tän miehen mielestä ei kannata mennä ravintolaan syömään siksi kun ruokaa saa halvemmalla kaupasta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään halua mennä ravintolaan syömään, kun samalla hinnalla saa kotona tehtynä paljon loisteliaamman aterian. En sitten tiennyt, että se on piheyttä :) Luulin vaan olevani säästäväinen. Ehkä, jos rahaa olisi pilvin pimein, voisin vaikka ravintolaan mennäkin.

Oikeasti: tosi pihit ihmiset on kauheen rasittavia, tavallaan todellisia rahan palvojia, kun kaikestä pitää säästää. On muuten yksi ominaisuus esim vaativassa persoonallisuushäiriössä. Googletapa tuo häiriö ja katso, löytyykö miehestä muita siihen sopivia piirteitä. Auttaisi paremmin ymmärtämään.

Vierailija
2/3 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään halua mennä ravintolaan syömään, kun samalla hinnalla saa kotona tehtynä paljon loisteliaamman aterian. En sitten tiennyt, että se on piheyttä :) Luulin vaan olevani säästäväinen. Ehkä, jos rahaa olisi pilvin pimein, voisin vaikka ravintolaan mennäkin.

Tuossapa se ero onkin. Järkevä ei hassaa vähiä rahojaan ravintolaan, jos on muutenkin tiukkaa. Pihi taas ei periaatteessa mene ravintolaan, vaikka rahaa olisikin, kun "ruokaa saaa halvemmalla kaupasta".

Ei tuo yksittäisenä tapauksena vielä määrittele mitään, mutta pihillä tuo ajattelu koskee ihan kaikkea toimintaa ja hankintoja. En mennä lomalle, kun se maksaa, kaikki kulutustavara hankitaan halvalla ja vain ehdottomaan tarpeeseen, ei harratseta muuta kuin ulkoilua jne. Kaikki nuo on sinänsä ok, mutta pihillä se ei ole pakon sanelemaa vaan perusasennetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei vielä tuolla perusteella ole erityisen pihi. Mulla taas on miesystävä, joka ei voi ostaa esim. kotipizzan pitsaa, eikä sieltä kaupasta edes parin euron pakastepitsaa, kun atrian roiskeläpän saa alle euron.. Saarioisen vastaavakin taitaa olla liian kallis. Aika paljon piti vääntää siitä, kun xtra-tonnikala ei kelpaa mulle, vaan pitää olla jotain kallista rainbowta. Väännetty on myös sinappimerkistä, yms.

Tietysti hänen tulonsakin ovat pienet, mutta rajansa säästäväisyydelläkin.. Mä melkein epäilen, että tyypillä täytyy olla kohtalainen saldo tilillä, vaikka mulle väittää aina rahojen olevan lopussa. Vaikka olisi työmarkkinatuellakin, olisiko tuollainen säästäväisyys ihan normaalia?