Lihakeiton teko-ohje?
Miten teen lihakeiton? Ostin 600g:n köntin naudan paistipalaa.
Kommentit (6)
paistista kannattaa tehdä paisti tai pihviä tai kastiketta edes. Hyvä keitto taas tulee keittolihasta, niskapalasta tms.
Palat kannattaa laittaa mausteliemeen (suolaa pippuria laakerinlehteä) kiehumaan kokonaisina ja sitten noin tunnin puolentoista päästä paloitella, siivilöidä liemi ja laittaa juurespalat joukkoon. Sitten haudutetaan ne vielä kypsäksi, maustetaan yrteillä ja on hyvää.
vaan luullisesta possusta lihakeittoa. Sillon oon keittäny könttiä muutaman tunnin, jolloin luut irtoo lihasta. Oon myös jäähdyttäny lihaa ja lientä jääkaapissa yön yli, jolloin rasva kovettuu ja on helppo kaapia pinnalta pois. Mut luulisin et luuttomasta paistista saa hyvää vaikka ruskistamalla vähän paloja pannulla ja sitten hauduttamalla keitossa muutaman tunnin. Tai sitten keität pelkkiä lihoja, säästät siivilöidyn (jos sinne nyt jotain siivilöitävää kertyy) liemen. En osaa sanoa kannattaako palotella vai ei.. riippuu, onko paljon kalvoja, rasvaa jne.
Aikaa se vie, ettei jää sitkaaksi. Leikkaa liha keittämisen jälkeen - älä heitä vettä pois.
Pottuja, sipulia, porkkanaa, mahd. muita juureksia ja laakerinlehtiä sekä maustepippuria.
Kysyin myyjältä mistä lihasta tulee hyvää lihakeittoa ja suositteli tuota. Sanoi, että tekee itse aina tuosta lihasta. Paistaa kuulemma ainakin tunnin ensin uunissa. Mutta mitä sen jälkeen, kun missään ohjeessa ei paisteta ensin uunissa? Surkeus, nyt tuntuu, että meneeköhän koko liha roskiin kun en osaa siitä mitään tehdä...
ap
meneeköhän koko liha roskiin kun en osaa siitä mitään tehdä... ap
Eihän netissä ole varmaan kuin tsiljoona ohjetta lihan valmistukseen. Heitä menemään vaan ja osta mikropizzat tilalle.
..löysinkin yhden hyvännäköisen ohjeen. Jäin miettimään, että laitanko lihaköntin kokonaisena kiehumaan 2-3 tunniksi?