Yrittäjiä syyskuussa?
Olis kiva jännäillä yhdessä. Nyt on menossa 3 päivä Gonal-f pistoksia ja punktio suunnitteilla kp. 14 paikkeilla. Huomenna eka ultra jossa nähdään onko "mokkulat" lähteneet kasvuun. Takana on yksi yritys keväältä, josta 7 priimaa alkiota. 1 tuoresiirto. Sitten pakastimesta siirrettiin 2 ja loput eivät selvinneet pakastuksesta. Hoitoihin on syynä PCO ja miehen siittiöiden laatu.
Toivoa taas on, kun hoidot jatkuu :) ja olisi mukava kuulla taas teiltä multakin kuulumisia.
Kommentit (27)
sydämestäni pahoittelut negan saaneille! Se on vaan niin väärin, kun ei kaikesta yrityksestä huolimatta meinaa onnistua... :(
Pakko kommentoida tohon alkionkuoren avaus-juttuun. Jannulille oli sanottu julkisella, että on huonoja kokemuksia. Ehkäpä heillä julkisella ei ole tarpeeksi tieto-taitoa tai sitten kysymys on yksinkertaisesti kustannuksista. Ehkä sitä ei vaan julkisella tehdä, taitaa vaatia omat laitteensa yms. Mutta koska omalla kohdallani kuoren avaus toi elämän ensimmäisen plussan vaikka oli priima-alkioita siirretty ennekin ja luomuna yritetty kaikki poppakonstit, niin en voi olla ajattelematta, että olisi ollut vain tuurista kiinni, miksi juuri tämä alkio tarrasi kiinni. Uskon vahvasti, että juuri kuoren avaus oli se ratkaiseva asia. Ja terve kaveri näyttäisi rakenneultrankin jälkeen olevan tulossa, joten tämä oma kokemukseni alkion kuoren avauksesta on 100% positiivinen. Jos ei muu auta, niin kannattaa ainakin harkita yksityisen puoleen kääntymistä ja ehdottaa heti tuota avauksen tekoa. Vanhat kertomukset kun ottaa mukaan, niin tietää lekuritkin tarkkaan mitä on yritetty.
Pidin tämän palopuheeni avauksen puolesta siksi, että jatkuvien pettymysten tuoman tuskan itsekin läpikäyneenä, toivon sydämeni pohjasta, että jokainen selviäisi hoidoista "voittajana" ja saiai kotiin oman rakkaan pikku-nyytin!
Voimia kaikille yritykseen!!!
Ihana kuulla, kun joku onnistuu ja vielä viitsii käydä meitä yrittäviäkin täällä moikkkaamassa. Mäkin ajattelin, että jos tuohon kolmanteen punktiokierrokseen joudutaan, niin sitten otan tuon kuoren avauksen puheeksi.
Nyt kuitenkin Zumenon kiertoon pitäisi reilun viikon päästä tehdä PAS. Jotenkin nuo PAS:t ei tunnu vaan niin "tehokkailta". Lääkäri kuitenkin vakuutteli, että onnistuminen on ihan yhtä todennäköistä PAS:ta kuin tuoresiirrostakin. Muilla samanlaisia ajatuksi?
yritykseen niin PoPolle kuin muillekin! bd
Kiva, jos kukaan ei koe pahalla, että käy välillä täällä vilkuilemassa kuulumisia ja jotain kommentoimassakin. Elävässä elämässä saman kokeneen suhtautuminen ei ole ollut ihan yhtä positiivista...
Eipä tämä lapsettomuuden leima taida lähteä omasta mielestä ikinä - eikä sydämestä se myötä-tunne, mitä koen muita saman murheen kanssa painiskelevia kohtaan. Siksipä onkin vaikea pysyä pois tältä palstalta. Eipä teitä niin tärkeitä tsemppaajia tosta vain unohda!
Mun mielestä meidän lääkäri sanoi tuoresiirrossa olevan HIUKAN paremmat mahdollisuudet, mutta PAS:ssa siis vain hitusen heikommat. Mutta itsellä oli myöskin se tunne, ettei PAS:t ole niin tehokkaita, vaikka taitaa tosiaan tilastot olla melko lailla toista mieltä.
Siitä on tosi piiiitkä aika kun olen täällä viimeksi pyörähtänyt. Mutta löysin täältä tuttujakin, Santtu, Jannuli ja Tuut muistan teidät siltä ajalta kun itsekkin alkuvuodesta ja viime vuoden lopusta olin täällä vaihtamassa ajatuksia! =)
Hiukan omia taustoja täällä on kuitenkin paljon porukkaa, jotka eivät tiedä minua. Alkuvuodesta hoidot jäivät tauolle, kun lääkäri halusi että pudotan 10 kg painostani. Ennen eivät hoidot jatku. Yritys aloitettiin 2007 kesällä, 2008 kesällä hoitoihin, jotka kunnolla pääsivät alkamaan vasta 2009 keväällä. Kesä -09 ensimmäinen ovulaatio ja munasolun oikean kokoiseksi kasvaminen. Ekaan inssiin piti päästä, mutta lomamatkan aikana tapahtui ovulaatio. Siltä kuulta meni homma mönkään. Sen jälkeen tammikuuhun 2010 saakka yritettiin kasvattaa oikeankokoiseksi munasolua, mutta tuloksetta.
Lekuri oli sitä mieltä etto 10 kg painoa pois että katsotaan, mikä tilanne sitten on. Noh kevään ja kesän olen paininut painoni ja motivaationi kanssa. Kesän alkuun mennessä sain -4kg, josta tuli lähes 2 kg takaisin, joten tilanne edelleen että -8kg taovite vielä edessä. Ja uskotte varmaan että MASENTAA!
Kesällä hukkasin motivaation kokonaan painon pudottamiseen, lapsettomuushoitoihin ja kaikkeen lapsiin liittyväänkin. Nyt toivottavasti olen taas pääsemässä jaloilleni, vieläkin lapsettomuus on suuri mörkö takaraivossa, vaikka sitä se ei saisi olla. Monesti olen miettinyt että entä jos... Ja entä jos tässä menee vuosikausia, jaksanko pystynkö, selviänkö henkisesti?
Tsemppiä kaikille omassa "projekstissaan", sitä taidetaan roppakaupalla tarvita. Ja minä toivon että vielä tämän paino tästä laskee, jotta asiat saadaan etenemään. Tämä kuitenkin on vaikeaa, kun on kerran antanut jo periksi, kadottanut motivaation. Tulee syytettyä itseään tuhaan, mitään ei kuitenkaan vielä ole menetetty, kuin aikaa, mutta aikaahan se vaan on.
Hyvää lauantaiillan jatkoa arvon naiset!!! =)
-mirggu
Kiitos kaikille tarrasukista ja peukuista. Ilmeisesti niistä oli apua, koska meidän lokakuun puolessa välissä siirretty huurrenenä antoi positiivisen raskaustestin tuloksen.
Näitä uutisiakin tuntuu jotenkin pahalta kirjoittaa, kun toiset joutuu miettimään, että milloin on oma vuoro, mutta kyllä se vielä sieltä tulee.
Mulla ei ole koskaan ollut (2v yritystä) edes positiivista testiä. Hirveästi ei uskalla vielä iloita, kun heikoilla jäillä edelleen mennään.
Alamahakipua/tuikkimista on kokoajan ja samanlaisia kuin menkkakivut. Ihan yhtä paljon on kokoajan kiukuttanut, kun aikaisemmilla kerroilla ennen menkkoja, joten en ainakaan aavistanut tätä mitenkään ennakkoon.
Mutta jokatapauksessa, varovaisesti lähden kurkkimaan tuonne plussanneisiin ja toivon, että yritystä ei tarvitse jatkaa ennen kuin seuraavalla kerralla...
Aivan mielettömästi onnea!!! Pitkästä aikaa kävin täällä puolella kurkkimassa ja oli kiva lukea hyviäkin uutisia!! Mahtavaa! Nyt vaan otat rauhallisesti ja jätät turhat rehkisimet muille! ONNEA!!! =) =) =)
Niinhän siinä taas kävi, täti punainen kurvas paikalle. No ei tullu yllätyksenä, onhan tää jo nähty... Olikohan tää jotain viides tai kuudes alkionsiirto mulle. Ei ees valmis tavara kelpaa...
Luojalle kiitos tuosta ihanasta kohta 6-vuotiaasta luomu pojastani! 5 vuotta on esikoiselle kaveria yritetty, ei näy ei kuulu... perkele!
Särkynyt enkeli mietiskeli alkion kuoren avausta, me ollaan hoidossa julkisella ja minähän sitä jo aiemmin kyselin ja vastaus oli ettei tehdä, huonoja kokemuksia kuulema... mitä sitte tarkoittikin.