Haluaisin Tommy Hellstenin vastaanotolle. Kuka olisi yhtä hyvä terapeutti?
En löydä googlaamalla Hellstenille vastaanottoa, enkä ihmettele. Hän on varmaan suosittu.
Hellstenin kirjat puhuttelevat minua, koska minun ongelma on juuri se, mistä hän puhuu. Tarvitsen tällaisen terpautin. Jos Hellsten ei ota vastaan, niin kenelle menisin?
Helsingissä asun.
Kommentit (35)
Ehkä sun kannattaisi mennä terapian sijaan sielunhoitoon. Tai sitten valitset sellaisen psykoterapeutin jolla teologin pohjakoulutus.
Hellstenin vaimokin on ilmeisesti psykoterapeutti nykysin. Epäilen, et Hellsten sopii paremmin hoitamaan julkisuuden henkilöitä, koska siinä asemassa olisivat molemmat tavallaan julkkiksia ja osaavat suhtautua luontevammin toisiinsa. Vähä epäilen et jos se terapois taviksia niin sen oven takana olisi liuta av-mammoja keksimässä traumoja ,oikeestaan vain että saisi huomiota niinkin fiksulta mieheltä kuin sen krijat antaa ymmärtää. Ei kukaan halua fanilleen antaa terapiaa, sehän on selvä.
Terpeutin pitäisi olla myös kristillinen, koska ole lähtöisin sellaisesta kodista
Hellsten enää vastaanottoa? Mä en lähtisi ollenkaan liikkeelle tuollaisista vaatimuksista, että a) terapeutin on oltava Hellsten b) terapeutin on oltava kristillinen. Mistä sen tietää vaikka sun ja terapeutin kemiat ei kohtais ollenkaan noilla meriiteillä. Kannattaa vain lähteä ennakkoluulottomasti käymään terapeutteja läpi ja etsiä se itselle sopiva.
tarkoituksenani on kysyä, kuka olisi yhtä HYVÄ kuin Hellsten. Luulin, että otsikosta käy ilmi se, että haluan yhtä hyvälle kuin Hellsten.
Kuka tahansa ei kelpaa. Minulla itselläni on niin paljon psykologista koulutusta, että terapeutin on oltava parempi kuin peruskama. Verrannollissti: tohtorin väitöskirjan ohjaaja ei voi olla pelkkä maisteri.
Luulen, että terapeutilla on oltava kristillinen tausta. Koska vasta silloin me puhumme samaa kieltä. Siksi etsin Hellstenin tapaista ihmistä, koska Hellstenillä on juuri sellainen kristillinen tausta kuin haluan.
ap
tarkoituksenani on kysyä, kuka olisi yhtä HYVÄ kuin Hellsten. Luulin, että otsikosta käy ilmi se, että haluan yhtä hyvälle kuin Hellsten.
Kuka tahansa ei kelpaa. Minulla itselläni on niin paljon psykologista koulutusta, että terapeutin on oltava parempi kuin peruskama. Verrannollissti: tohtorin väitöskirjan ohjaaja ei voi olla pelkkä maisteri.
Luulen, että terapeutilla on oltava kristillinen tausta. Koska vasta silloin me puhumme samaa kieltä. Siksi etsin Hellstenin tapaista ihmistä, koska Hellstenillä on juuri sellainen kristillinen tausta kuin haluan.
ap
noin paljon psykologista koulutusta niin tiedät varmaan ihan koulutuksesi puolesta jo liudan hyviä terapeutteja ;-) Yleensä sisäpiiritieto kulkee noissa piireissä hyvin. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että hyvää terapeuttia ei löydy kuin kokeilemalla. Alat vaan googlaamaan erityistason terapeutteja.
ap:n mahdotonta löytää sopivaa terapeuttia, jos terapeutin pitää olla juuri sellainen kuin hän haluaa. Enpä usko nimittäin, että kukaan olisi sellainen.
ap
Hyvä kirjailija ei välttämättä tee ketään hyväksi terapeutiksi.
Ottamatta mitenkään kantaa Hellstenin terapeutin taitoihin.
haluaisin Hellstenin vastaanotolle, mutta koska hänellä ei sellaista ole, niin kyselen, kuka olisi yhtä hyvä.
Olen organisaatiopsykologin töitä, vaikka teen jatko-opintojani käyttäytymistieteistä. Tiedän kyllä kontakteja, joilta voin kysyä. Mutta av ei ole minua pettänyt ennenkään - siksi kysyn täällä.
ap
Käynyt terapiassa? terapeutiksihan et ole voinut opiskella, jos sinulla ei ole omaa terapiakokemusta taustalla.
ap
Ajattelen tämän sen pohjalta, että Hellsten on kirjojensa pohjalta kulkenut saman polun kuin minäkin.
Sparrausapua minä kaipaan, en psykiatreja.
ap
Hyvä kirjailija ei välttämättä tee ketään hyväksi terapeutiksi. Ottamatta mitenkään kantaa Hellstenin terapeutin taitoihin.
Tiedät varmaan, että terapiassa ei niillä psykologian opinnoilla niin suurta painoa ole, vaan sillä oman ajattelun muuttamisella.
En minä opintojeni tai taustani takia Hellstenille haluakaan...
ap
Tiedät varmaan, että terapiassa ei niillä psykologian opinnoilla niin suurta painoa ole, vaan sillä oman ajattelun muuttamisella.
Sitten jo tulee ongelmaksi se, että kokemuksenne eivät ihan samoja ole.
Lähdet etsimään ammattitaitoista, koulutettua terapeuttia, jonka kanssa ne "kemiat" kohtaa. Voit myös keskustella, että pystyykö terapeutti keskustelemaan kristillisistä asioista.
Minä pidin aikoinaan antoisana sitä, että terapeutillani ei ollut ollut ihan samoja kokemuksia kuin minulla. Hyvä terapeutti kuitenkin pyrkii ymmärtämään potilastaan ja auttamaan hänen ajatustensa uusimisessa.
Ajattelen tämän sen pohjalta, että Hellsten on kirjojensa pohjalta kulkenut saman polun kuin minäkin.
Sparrausapua minä kaipaan, en psykiatreja.
ap
Hyvä kirjailija ei välttämättä tee ketään hyväksi terapeutiksi. Ottamatta mitenkään kantaa Hellstenin terapeutin taitoihin.
sellaista, mitä Hellsten painottaa. Itse olen lukenut joitakin hänen kirjojaan ja arvostan nimenomaan kristillistä näkökulmaa.
Itse olen saanut paljon "terapiaa" ihan tv:stä katsomalla TV7:lta Joyce Meyerin luentosarjoja. Suosittelen lämpimästi!
Muistakaa hyvät ihmiset, että terapeutiksi saa itseään kutsua kuka tahansa. Terapeutti-nimike ei ole lain suojaama ammattinimike. Tommy Hellstenkään ei ole terveydenhoitoalan tutkintoa suorittanut millään alalla eikä ole siis kouluttautunut psykoterapeutiksi.Jos siis etsii erityistason tai vaativan erityistason psykoterapeuttia löytää ihan muuta, kuin hellsteenejä.