Onko muita joilla menee kaikki rahat laskuihin?
Itse saan ihan keskitasoa hieman ylempänä olevaa(noin 2500 euroa keskimääräinen netto kuukaudessa) palkkaa, mutta silti kaikki menevät vanhoihin töppäyksiin raha-asioissa ja lainoihin(asuntolaina).
Juuri ja juuri jää rahaa elämiseen :( Onko muita samanlaisessa tilanteessa olevia?
Kommentit (8)
Sekä muut ostokset niille. Niihinkin menee kuitenkin jonkin verran kuukausittain, vaikkei lapsillani nyt kalliita harrastuksia ole(judo ja jalkapallo).
Kaikki rahat menee kyllä elämiseen ja laskuihin. Olen äitiyslomalla ja rahaa ei ole tukoittain. :(
tilille jäi alle 600 e ja laskuja tulee taas kohta. Tuolla pitäisi taas ruokkia, vaatettaa ja harrasta + jatkaa tätä kodin kalustamista, joka on niin hidasta näillä tuloilla. Pakastin ois kiva ja kotivakuutus :)
laskuihin.Ilman lisiä nettona saan n.1500e näppiin/kk ja nyt jo olen ohjelmoinut seuraavalle tilille laskuja 1350e :(Tilipäivä 15päivä,joten siihen kerkiää tulla vielä lisää,eli käteen ei jää juuri mitään.
Lapsilisistä menee vähintään puolet myös laskuihin ja miehen eläkkeestä menee laskuihin lähes kaikki.Ruokaan ja vaatteisiin bensaan ym. jää max 400e/kk ja meitä 5henkeä.
Suomen hallitus se osaa riistää normaalisuomalaista. Ei naurata kun palkka menee kaikkeen pakolliseen. Vuokratkin pilvissä.
Vierailija kirjoitti:
Itse saan ihan keskitasoa hieman ylempänä olevaa(noin 2500 euroa keskimääräinen netto kuukaudessa) palkkaa, mutta silti kaikki menevät vanhoihin töppäyksiin raha-asioissa ja lainoihin(asuntolaina).
Juuri ja juuri jää rahaa elämiseen :( Onko muita samanlaisessa tilanteessa olevia?
Vain yksi kysymys toisen ketjun innoittamana: miksi et sijoita, siis miksi ihmeessä kaikki eivät sijoita???
Ei ole vanhoja töppäyksiä. Toisaalta olet päässyt nauttimaan niistä rahoista joskus eli ota nuo laskut vähän kuin lainanlyhennyksenä.
Mitään vanhoja töppäyksiä ei ole.
-vakuutukset
-asuntolaina
-jätteenkuljetus
-kiinteistövero
-netti ja puhelin
-sähkö
-lämmitys
-vesi
Nämä on pakollisia menoja lähes joka kuukausi ja sitten ruoka, hararstukset jne.