Mistä uudet uunipellit?
Muutimme vuokra-asuntoon ja edellisen asukkaan jäljiltä uunipellit ovat aivan käyttökelvottomat.
Mistä siis voin ostaa uudet uunipellit? Saako ihan tyyliin Prismasta?
Kommentit (11)
Vuokranantaja ei niitä tule kustantamaan, sen verran nihilisti äijä. Jos ja kun ne pellit löydän otan ne kyllä mukaani kun täältä pois muutan. :) -ap
Voihan ne pestä. Vaikka ois miten palaneet ja pinttyneet niin kyllä se patapatalla (ei kun anteeksi, geneerisesti saippuavillalla) lähtee.
Uunit on usein hieman eri kokoisia. Uusia peltejä voinee kysellä uunin valmistajalta/maahantuojalta tai sit ihan rautakaupoista.
Voihan ne pestä. Vaikka ois miten palaneet ja pinttyneet niin kyllä se patapatalla (ei kun anteeksi, geneerisesti saippuavillalla) lähtee.
mutta siis en tiedä mitä ihmettä se edellinen asukas on tehnyt noille. Niissä on mm. ruostetta ja ihme läikkiä jotka näyttävät ihan syöpyneiltä. Eipä vaan puhdistuneet annoin myös liota. Ne vähän näyttävät siltä kun olisivat olleet ulkona sään armoilla vuoden verran ja sen jälkeen heitetty hetkeksi nuotioon vähäksi aikaa. :D -ap
nihilisti äijä
Miten nihilismi liittyy uunipelteihin? Onkohan sulla nyt ihan sivistyssanat hallussa...
nihilisti äijä
Miten nihilismi liittyy uunipelteihin? Onkohan sulla nyt ihan sivistyssanat hallussa...
Hihi mua on huijattu! :D oon aina kuvitellu, että nihilisti on sama kun pihi, mutta hyvä että korjasit! kiitos :)
Mutta siis pihi on toi meidän vuokranantaja, että mitään ei suostuis oikeen kustantamaan.
-ap
saattavat tietää, elleivät itse myy peltejä.
ostimme uuniimme toisen ritilän. Sen saimme tilattua paikallisen uuneja huoltavan huoltofirman kautta. Ei ollut edes kovin kallista. Eli otapa yhteyttä oman uunimerkkisi huoltoon :-)
nihilisti äijä
Hihi mua on huijattu! :D oon aina kuvitellu, että nihilisti on sama kun pihi, mutta hyvä että korjasit! kiitos :)
Mutta siis pihi on toi meidän vuokranantaja, että mitään ei suostuis oikeen kustantamaan.
-ap
Tai sitten sen sana on jotenkin arkijunttikäytössä muuttunut merkitykseltään erilaiseksi kuin mitä se alunperin on. PAlstalla olen tämänkin huomannut. (Ja täällä itsekin opin oikean merkityksen)
Ohikulkijana kommentoin.
Maksaa varmaan saman mitä uudet pellitkin.
Voit löytää helmen, jonki kiertoilmaliedenkin halvalla, eikä harmita jos muutatte. Voit edelleen myydä sen sitten taas, etkä menetä niin paljon rahaa kuin jos ostaisit ihan uuden uunin peltien takia.
Paksulti vaahtoa päälle ja alle ja sitten isoontiiviiseen påussiin muhimaan yön yli. Tuliskohan edes käyttökelposet...?
Minulla sama tilanne, mutta kysessä omistusasunto. Kävin kyselemässä uusia uuni peltejä ja sellaisia samantapaisia ei löytynyt, joten päätin ostaa uuden uunin. Teille se ei varmaankaan vuokra-asunnossa tule kyseeseen. Käy kysymässä kodinkoneliikkeistä, jos niissä olisi, mutta isossa Prismassa ei siis ainakaan ollut.