Jo on kun mammojen 8v normaalit lapset kusevat öisin housuihinsa vielä..
Kommentit (16)
niitä kotioloja iskän luona on pyydetty sosiaalipuolen toimesta tsekkaamaan ja siellä on aina hirmuinen teatteriesitys päällä. Lapsi ei uskalla isänsä aikaan puhua ja kukaan ei jututa lasta vain kahden kesken. Äidille sitten kertoo kaiken, mutta minuahan ei kukaan usko, kun minä olen vain katkera menneestä.
Kylläpä tuli itku viimekin yönä, kun mietin, miten kahdeksanvuotiaani kiipesi yksi ilta syliin ja kysyi, että "Äiti, mikähän mulla on, kun mikään ei tunnu enää kivalta". Haluaisin lapsen psykologin juttusille, mutta koska isä ei anna lupaa, niin lasta ei voi sinne viedä. Kyllä on hieno yhteiskunta!!!
Lapsen kertomien isänsä luona sattuvien juttujen valossa en yhtään ihmettele, että vahinkoja öisin sattuu... tuskaa on se, että vaikka mitä tekisin, kukaan muu ei reagoi mitenkään.
Lapsen kertomien isänsä luona sattuvien juttujen valossa en yhtään ihmettele, että vahinkoja öisin sattuu... tuskaa on se, että vaikka mitä tekisin, kukaan muu ei reagoi mitenkään.
mitä idiootteja täällä oikein on tänään?????jos ei tiedä mitään yökastelusta ei kannattaisi tämmöisiä tänne lähetellä.ja ihan varma on että tämä idiootti joka tämän aloitti on aivan pihalla kaikesta.
... kun katsonut noita brittien "Nanny" ohjelmia, jossa nanny laittaa perheen jutut uusiksi "kauhukakaroiden" osalta. Siis siellä esim. vielä isot lapset kastelevat sängyn öisin, niin kun nanny on laittanut asiat kuntoon, eli ei juoteta lasta ennen nukkumaanmenoa, pissatetaan vielä ennen kuin itse käy nukkumaan ja lapsi puolunessa, niin sängyn kasteleminen loppunut kuin seinään...
Mutta muutoin en asiaa sen enempää kommentoi kun en asiaan ole perehtynyt eikä kokemusta ole. :)
Yökastelu on sukuvika. Kotioloilla ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Nimimerkki itse kastellut + kastelavan koululaisen äiti. Todella surullista, että tuollaisia vääriä käsityksiä on vielä joillakin ihmisillä. Valistus ei yllä kaikkialle.
erittyy tarpeeksi ei lasta sen enempää kuin aikuistakaan tarvitse raahata puoliunisena pissalle.
Vai kuinka moni teistä pissaa sänkyynsä jos ei siippa herätä yöllä vessaan?
Ja jos ei erity niin vika on silloin fysiologinen eikä korvien välissä.
Yökastelu on sukuvika. Kotioloilla ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Nimimerkki itse kastellut + kastelavan koululaisen äiti. Todella surullista, että tuollaisia vääriä käsityksiä on vielä joillakin ihmisillä. Valistus ei yllä kaikkialle.
Saattaa johtua myös psyykkisistä syistä. Esim. kaverini lapsi lopetti yökastelun heti, kun pääsi äitinsä luota isänsä luo turvallisempaan ja tasapainoisempaan kotiin.
johtuu hormonitoiminnan kehittymättömyydestä ts. yöllä ei erity tarpeeksi/ollenkaan virtsan eritystä estävää hormonia.
t: juuri lääkityksen ja yövaippojen käytön lopettaneen 9-vuotiaan äiti
niitä kotioloja iskän luona on pyydetty sosiaalipuolen toimesta tsekkaamaan ja siellä on aina hirmuinen teatteriesitys päällä. Lapsi ei uskalla isänsä aikaan puhua ja kukaan ei jututa lasta vain kahden kesken. Äidille sitten kertoo kaiken, mutta minuahan ei kukaan usko, kun minä olen vain katkera menneestä. Kylläpä tuli itku viimekin yönä, kun mietin, miten kahdeksanvuotiaani kiipesi yksi ilta syliin ja kysyi, että "Äiti, mikähän mulla on, kun mikään ei tunnu enää kivalta". Haluaisin lapsen psykologin juttusille, mutta koska isä ei anna lupaa, niin lasta ei voi sinne viedä. Kyllä on hieno yhteiskunta!!! Lapsen kertomien isänsä luona sattuvien juttujen valossa en yhtään ihmettele, että vahinkoja öisin sattuu... tuskaa on se, että vaikka mitä tekisin, kukaan muu ei reagoi mitenkään.
http://www.poliklinikka.fi/lasten-kanava/artikkelit/7281367#
Lue tarkkaan artikkeli: missä kohtaan puhutaan nesteen liiallisesta nauttimisesta?
Joku saattaa antaa lapselleen liikaa juotavaa, esim. sänkyyn nukahtamiseen mikä on turhaa jos lapsi syö perheen kanssa iltapalaa.
Ei yksikään nanny pysty hoitamaan lapsen pidättelykykyä! :(
onhan se yökastelu ihan diagnosoitu juttu, mutta ihan sama on sanoa, että on ihan normaalia, että 8-vuotias on diabeetikko, kuin sanoa että o ihan normaalia että 8-vuotias on yökastelija. Eihän se mitään normaalia ja tavallista varsinkaan ole.
Enkä mä kyllä ainakaan ole tavannut yhtään yökastelevaa ihan täysillä käyvää lasta, vaan aina on perheessä ja lapsilla paljon muitakin ongelmia, kielellisiä tms.
Enkä mä kyllä ainakaan ole tavannut yhtään yökastelevaa ihan täysillä käyvää lasta, vaan aina on perheessä ja lapsilla paljon muitakin ongelmia, kielellisiä tms.
Meidän poika menee kolmannelle, ei ongelmia koulussa eikä kotona. Tavallinen perhe. Yökastellut tähän saakka. Kaikki tutkittu (myös psyykkinen puoli otettu huomioon). Ei ole auttanut lääkkeet, ei hälyttimet.
Nyt tosiaan näyttää vaipparumba olevan ohi. Arvatkaa vaan, onko lapsi innoissaan :)
tosi hyvä vitsi hei...