Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mielialalääke saa ostamaan turhia ostoksia

Vierailija
28.08.2010 |

...onko muilla samaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varma ettei sulla ole bipo, jota on hoidettu nyt väärin masennuslääkkeillä?

Vierailija
2/14 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla voi tosiaan olla kaksisuuntainen mielialahäiriö, ja nyt se masennuslääke aiheuttaa maniaa! Tai varmaan vasta hypomaniaa, mutta ei tuo ostelu ole hyvä juttu? Miten paljon nukut - onko unentarve vähentynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ps. ostomania on uusi juttu- ennen lääkettä olin "nuuka"

t. ap

Vierailija
4/14 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuli Zoloftista (eli Sertralin) semmoinen "hälläväliä"-olo ja rahaa meni melkoisesti turhaan, mm. uusin hevoseni harjat, loimet ja satulahuovat mielestäni paremman värisiin...

Vierailija
5/14 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen pirteämpi ja siksi jaksan miettiä esim miltä näytän ja ostankin paljon meikkejä ja kaikkea kauneuteen liittyvää+ vaatteita. Olen kyllä laittanut 3v lääkityksen aikana tuhansia euroja menemään, olen myös matkustellut aika paljon. Mutta haittaako tuo jos rahaa kerta on ja töissä pystyy käymään?

Vierailija
6/14 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap/ töissäkäyvä ja visa vinkuu---

Vierailija
7/14 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkausselosteessa mainitaan, että jos ilmenee manian oireita, tulee ottaa yhteyttä lääkäriin. En tiedä, missä mittakaavassa nuo sun ostelut ovat. Onko muita huolestuttavia oireita, jotka voisivat viitata maniaan? Kyllähän tietysti jos on aiemmin ollut nuuka, voi olla ihan tervettäkin esim. mielialan parannuttua alkaa panostaa enemmän esim. ulkonäköönsä. Mitä mieltä läheisesi ovat nykyisestä käyttäytymisestäsi ja ostokäyttäytymisestäsi? Jos jotain huolenaihetta on, niin kysy vaan asiaa lääkäriltäsi.

Vierailija
8/14 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- yritän hallita tilanteen siis

t, ap

Vierailija
9/14 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kyllä viittaa maniaan...mutta moni ei-lääkittykin shoppailee liikaa että enpä nyt tiiä.

mä käytän vaan pk puolta, paitti visaa vaan ihan akuutissa ostotarpeessa...okei tunnustan, ostin soittimen jota kukaan ei tarvitse, maksoi 200e...

nro7

Vierailija
10/14 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä masennuslääkkeissä saattaa olla sivuvaikutuksena manian oireita. Ehkei valmiste sovi sinulle.

Vierailija
11/14 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen jälkeen on mopo karannut... t. ap

Vierailija
12/14 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on pahat manian/hypomanian oireet. Tiedän, kun itse sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä. Sairaus puhkesi, kun mielialalääkkeen annostus noistettiin liian korkeaksi. Siinä meni sitten mulla mm. avioliitto.

Vierailija
13/14 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkkeitä käytetään myös erilaisten riippuvuuksien takia apua tarvitseville.

Vierailija
14/14 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta itselläni on myös ollut lääkityksen aikaan vastaavanlaista käytöstä. Mutta itselläni tilanne pysyi hallinnassa eli pystyin maksamaan laskuni jne joten ei siitä haittaa ollut, enkä muuten muuttunut maaniseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi