mitä teette lasten piirustuksille ja askarruksille?
meillä niitä lojuu joka puolella, on päiväkoti aikasia, kotona tehtyjä, eskarista, koulusta.. mä hukun niihin! mut kun mitään ei sais heittää pois. tietty heitän rutistuneet ja rikkinäiset roskiin, mut ei huvittais ihan kaikkea säästää..
Kommentit (9)
se vapaa piirustus menee paperinkeräykseen, tietenkin säästän sieltäkin jotain.
Ihan ensin tietysti laitetaan tuotannot esille, valokuvataan ja sitten lähtökohdista ja tasosta riippuen joko "aarrelaatikkoon" varastoon tai roksikseen. Mielestäni valokuvat ovat riittävä musito etenkin lukuisista kotona tehdyistä piirrustuksista. Toisaalta esim. sarjakuvat nidon lehtiseksi, kun niistä ei valokuvana juurikan saa selvää enkä jaksa hitaasti skannata niitä.
Kolmen kouluikäisen lapsen äitinä sama ongelma vuodesta toiseen. Joskus ollaan yhdessä lasten kanssa mietittyä mitkä halutaan säästää, joskus käytän vain omaa julmaa arviotani ja valikoin sellaiset joihin on käytetty oikeasti vaivaa. Laatikossa varastossa nipussa ja rullalla kumilenksulla kiinni, oma äitini säästi myös omia töitäni jotka on nyt olleet tosi arvokkaita =) tosin myös vain 'valikoitu otos' sielläkin oli, ja oikein hyvin riitti =D
joo pakko alkaa jotain karsimaan, eihän tästä tule muuten mitään. ap
"litteämmät taideteokset". Muut menevät pikkuhiljaa roskiin, kun alkavat pyöriä siellä täällä ja osia irrota.
johon mahtuu kerämään suuremmatkin askartelut talteen. Jonain päivänä saa viedä sen mukanaan omaan kotiin ja päättää mitä säästää ja mitä heittää.
Sitten ne koulujen puutyösysteemit, kun on neljä poikaa :D Kaikki tekee samat systeemit koulussa.
Vanhin poika kerran poltti vanhoja koulukirjoja ja samalla puutöissä tehtyjä häkkyröitä. Mä en olis kyllä raaskinu hukata mitään, mut onneks tuo tuli pojan taholta.
Piirustuksia on autotallin vintillä kassikaupalla. Joskus pitäs niitä käydä lajittelemassa omiin pinoihin ja heittää osa pois.
kun kärräsimme paperinkeräykseen neljän lapsen piirustuksia ja usean kuvalehden vuosikertoja (sekä kaatopaikalle lavallisen tavaraa) päätin, että omat lapseni tulevat pääsemään helpommalla.
95% menee siis meilläkin keräyspaperiin vähin äänin.
Joihin olen kerännyt piirroksia, esitteitä reissuilta, pääsylippuja yms.
parhaita askarteluja olen säästänyt kenkälaatikoihin. Mutta en kaikkia. Heität vaan, sinä se aikuinen olet:)