Jos et ottaisi eronnutta miestä mieheksesi,
kerro perustelusi, miksi et. Ja mikä kussakin syyssä olisi niin kauheaa?
Jos syynä ovat miehen lapset, eritteletkö myös syyt, miksi et heitä voisi ottaa mukaan elämääsi.
Näetkö mitään positiivista sellaisessa parisuhteessa, jossa toisella on jo ennestään lapsia?
Mistä luulet ennakkokäsityksesi johtuvan?
Kommentit (9)
Mulle olisi suurempi juttu se, jos mies ei pitäisi yhteyttä lapsiinsa.
Exällä oli pari lasta ja varsinkin esikoisen kanssa mulla oli läheinen suhde, kun lapsi oli pieni. Hoidin lasta paremmin kuin kumpikaan hänen vanhemmistaan.
etsii naisesta ilmaista lapsenvahtia, kodinhoitajaa ja helppoa seksiä. Naimisiin tai lisää lapsia ne eivät enää halua. Been there...
mutta jos sillä olis lapsia, en alkaisi suhteeseen. Mulle vaan riittää nämä omat lapset, en tosiaan halua niitä lisää elämääni niin tiiviisti.
jonkun tutun), että kyllä heillä on ongelmia sitoutumisessa perhe-elämään. Eivät kestä tavallista perhearkea, sortuvat syrjähyppyisin. Alku menee hyvin, kunnes arki koittaa. Eivätkä he näytä muuttavansa tapoja vaikka puoliso vaihtuisikin uuteen, sama meno jatkuu.
Lapset ei ole haitaksi, mutta en kyllä luota noihin miehiin.
Siis yksinkertainen syy: totaalinen luottamuspula.
En vain enää jaksaisi käydä läpi parisuhteessa sitä kaikkea paskaa, mitä eron tiimoilta joutuu uusi puoliso ottamaan. Yleensä sitä saa tavalla tai toisella syntipukin roolin kannettavakseen, vaikka ei "mitään" olisi tehnyt.
Pitää säilyä aikuisena ja sietää reagoivia lapsia, jotka ovat ehkä kovasti vihamielisiä. Eronneet kiusaavat toisiaan ja siihen soppaan tulee vedetyksi mukaan, vaikka pyristelisi eroon. Ja kun jollekin valittaa, saa kuulla, että on idiootti kun ei hyväksy koko pakettia ja "mitäs läksit".
Näen sen myönteisen parisuhteessa, jossa toisella on jo lapsia, että tämä tietää jo millaista on lapsiperhe-elämä. Parhaassa tapauksessa hänellä on jo yksi perhehelvetti takana, eikä tarvitse kummoistakaan suoriutumista vaimona, kun se elo on jo uskomattoman ihanaa entiseen verrattuna.
olisi osallinen meidän perhe-elämässä ja lomasuunnitelmissa ja "pyhä madonna", jonka tahto olis aina mun tahdon edellä.
Mulla on kyllä kokemusta vain kilteistä/kunnollisista miehistä, joilla on ollut ongelmallinen ex. Ei siis välttämättä sen miehen sanojen mukaan ongelmallinen, mutta on niissä naisissakin hulluja. Ja valitettavasti kun "hullu" nainen kasvattaa lapsia, heistäkään ei - vaikka he kuinka hyvin selviäisivät - kovin mukavia välttämättä voi tulla. Kun se äiti heille sen vääristyneen maailmankuvansa tartuttaa jo kehdossa.
koska on eronnut.