Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kuinka siistiä teillä on ja miten lapset sairastelevat?

Vierailija
27.08.2010 |

Eli oletukseni on että mitä siistimpi koti niin sitä enemmän lapset sairastelee tai on allergioita (en nyt kuitenkaan tiedä mistään ääripää-sikolätistä).

Eli mikä teidän perheen tilanne on?

Meillä imuroidaan ja pyyhitään pölyt noin kerran kahdessa viikossa ja lakaistaan roskia välissä. Vessan siivoan myös noin kerran kahdessa viikossa. Luutuan osin lattiat kerran kuukaudessa jos sitäkään. Lapset ovat tähän mennessä sairastuneet vain flunssaan ja harvoin. Toivottavasti näin on jatkossakin.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroin n. kerran viikossa ja pesen vessan. Petivaatteet vaihdetaan kerran kuussa.

matot käy ulkona parin kk:n välein, samalla pesen lattiat.

Itse sairastan harvoin, ehkä kahdessa vuodessa flunssa ja lapsi ollut viimeksi sairaana helmikuussa. :)

Vierailija
22/56 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessan pesu parin viikon välein, muutoin putsaan vain näkyvät liat. Lapset sairastavat yhden tai kaksi pientä flunssaa vuodessa. Ei muita sairauksia. Ovat kotihoidossa, 5-vuotias käy kerhossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yleisilme siisti, tavarat järjestyksessä jne. Kuitenkin lapset on pieniä, lisäksi kissoja ja koiria, jotka tuovat likaa pihalta ym paskaa. Eli siis bakteereja löytyy taatusti vaikka kuinka putsais. Lapset pysyneet melko terveenä, joskus nuha tai yskä tms, mutta siis yllätävän tervettä sakkia.

Vierailija
24/56 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivotaan usein ja aina on paikat järjestyksessä. Ehkä jopa vähän olen neuroottinen siisteyden suhteen. Esikoinen on ollut terve kuin pukki (13v). Ei ole sairastanut mm. yhtään korvatulehdusta elämänsä aikana. Keskimmäisen vauva-aika oli vaikea ja sairasteli paljon mutta johtui synnynnäisestä sairaudesta. Nuorin (nyt 5v) on elämänsä aikana sairastanut vesirokon, pari flunssaa ja yhden mahataudin.

Että mitä siistimpi koti, sitä vähemmän sairauksia ;)

Vierailija
25/56 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan pahin mitä olla voi ja elukoita seassa.

Lapset harvoin kipeitä.

Vierailija
26/56 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yritään noin kerran viikossa siivota, joskus tosi venyy tai jotkin hommat jää tekemättä.

Lasten allergiat alkoivat jo muutaman kuukauden ikäisenä, ennen kuin ehtivät lattialla mönkiä ja kukkamultaa syödä... allergiat ovat erittäin vahvasti perinnöllisiä.

Sairastivat pieninä tosi paljon, nyt kouluikäisinä ovat jo vastustuskykynsä hankkineet eivät monta päivää vuodessa ole olleet poissa koulusta. Siisteystaso ei ole mitenkään muuttunut tässä välissä.

Vierailija
27/56 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun siis sukupuolessani vähemmistöön.

Lapset sairastavat todella harvoin.

Vierailija
28/56 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroin pari kertaa viikossa, luutuan lattiat kerran viikossa-kahdessa, olen huono pyyhkimään pölyjä. Meille hävettäisi kutsua vieraita ilman ennakkoon siivoamista. Käytän siivotessani kuitenkin turhankin vahvoja aineita, usein kloriittia. Pesen pyykkiä ihan hurjaa tahtia, puolipuhatita. Vaihdan lakanat ja pyyhkeet kerran viikossa. Kaikki peseytyvät suihkussa joka päivä.Lapset sairastelevat talvisin flunssia aika usein. Vain yksi on yliherkkä mm. kalalle. Allergioita ei ole.

Vierailija
29/56 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsetkin tän listan mukaan tosi terveitä kaikilla! Hieno juttu!

Vierailija
30/56 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran viikossa, tai kahdessa... lattiat pestään aniharvoin. Keittiön tasot pyyhitään päivittäin. Vessat pyyhitään ja pöntöt pestään ehkä 2 kertaa viikossa, vähän tarpeen mukaan... petivaatteet vaihdan IHAN liian harvoin, ehkä 2 kk välein... roinaa ja hiekkaa tahtoo olla lattioilla, keittiön lattiallakin usein muroja, ruokaa ym imurointien välillä... ja kaikkia paikkoja ei imuroida eli välillä pölyä kertyy...

Lapset eivät sairasta käytännössä koskaan. Ehkä pari kertaa vuodessa yskää ja nuhaa, kuumetta en muista olleen ainakaan vuoteen kummallakaan, lapset 3 ja 5.

Vierailija
31/56 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kait me asutaan sitten ihan läävässä

tai joo, en oo mikään hyvä siivoamaan, yritän kovasti, vessaa mä pesen vähän enempi

Vierailija
32/56 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroin noin kerran viikossa, usein vain joka toinen viikko. Asutaan kolmannessa kerroksessa eli hiekkaan ei paljon kotiin asti kulkeudu, pölyä tietysti on. Lattiat pesen harvoin, pari kolme kertaa vuodessa. Keittiötä toki useammin. Keittiön lattialla on lähes aina jotain murusia ja tiskikoneen täyttö/tyhjennys vaiheessa. Myös pöydän pyyhkiminen jää usein syömisen jälkeen. Vessan lattiat pesen ehkä kerran kuussa, lavuaarin kerran viikossa, vessanpöntön lähes joka päivä.

Lakanat vaihdan kahden viikon välein, pyyhkeitä tarpeen mukaan ( usein). Tavara- ja paperikasoja on aika paljon pitkin kämppää ja tietysti leluja. Arvatenkin olen ajoittain ärsyynytynyt siitä, että meille ei koskaan voi tulla yllätysvieraita!

Vierailija
33/56 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset sairastaa kai aika keskiverrosti eli pari kolme nuhaa per talvi, yksi vatsatauti. Toisella lapsesta on allegioita ja astma, toisella ei mitään (ainakaan vielä).

Vierailija
34/56 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivousaddikti ;) Imuroin joka päivä eteisen+keittiön lattian/näkyvät roskat ja 2-3 kertaa viikossa koko asunnon. Kerran viikkossa pesen lattiat, pyyhin pölyt yms. Pyyhkeet menee vaihtoo viikon käytön jälkeen, petivaatteet vaidan 2-3 viikon välein. Vessan pesen päällisin puolin päivittäin, isomman pesun viikkosiivouksen yhteydessä. Kylpyhuoneet pesen kanssa viikkosiivouksen yhteydessä kunnolla, mutta päivittäin pesen päällisin puolin. Siivoan aina heti jälkeni, laitan likaiset astiat heti koneeseen, enkä kerrytä isoja kasoja likapyykkiä. Pesukoneet pyörivät meillä siis päivittäin

Ja meillä ei ole juuri sairasteltu nuhaa vakavempaa ;)

Vierailija
35/56 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suurpiirteinen :D Meilläkin on koira, sen takia on pakko varrellista rikkaimuria heilauttaa pari kertaa viikossa, ainakin nyt kun kuopus nuohoaa lattioita (ei muuten mutta kun se syö niitä karvoja ja kakostelee sitten ikävästi). Luutuan n. 3-4 krt vuodessa, käytännössä silloin kun jaksan viedä matot ulos. Vessa pestään kerran viikossa tai kahdessa, tarpeen mukaan (siinä vaiheessa kun alkaa itseäkin yököttää käydä siellä). Yleisilme siisti silti, tykkään järjestellä paikkoja.

Tautihistoriamme on varmaan aika keskiverto, paitsi itse en ole käytännössä ikinä kipeä (flunssa vuoden tai parin välein) ja mieskin suht harvoin.

Ensimmäisen elinvuotensa aikana esikoinen (3,5v) sairasti muistaakseni kaksi tai kolme pientä flunssaa, ei muuta. 11kk iässä tuli ensimmäinen korvatulehdus, ja siitä se alkoi... päiväkotiin meni puolitoistavuotiaana, minkä jälkeen oli n. kerran kuussa kipeä, yleensä flunssaa, joka meni korviin. Seitsemännen tulehduksen jälkeen sai putket viime syksynä, sen jälkeen ollut kyllä tosi terve, pieniä räkätauteja. Kahdesti ollut enterorokko, kerran oksennustauti. Ei allergioita.

Kuopus on vajaan vuoden, sairastanut pari kolme lievää flunssaa ja vauvarokon. Ei merkkejä allergioista hänelläkään.

Vierailija
36/56 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson että tavarat on paikoillaan, pyykkiä ja tiskiä pesen melk. päivittäin mutta imuroidaan ehkä kerran kaksi kuussa tai paikoittain välillä jos esim. lapsi on murustellut ruokaa lattialle jne. Mutta en ole mikään siivoushullu, kyllä sängyn alta välillä villakoiria löytyy ;) ja itse olen TODELLA harvoin sairaana, eikä meillä sairastele lapsi tai mieskään. Talvella saattaa olla flunssa kerran, mutta muuten ei juuri mitään.

Vierailija
37/56 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA ja ei sairastella juuri koskaan, eikä kenelläkään perheestä yhtäkään allergiaa, eikä muuta pitkäaikaissairautta.

Ja EI todellakaan vaihdeta lakanoita minkään sortin suositusajassa, tyynyjä eikä peittoja ei tuuleteta eikä pestä koskaan. Mattoja ei ulkoiluteta ja pölyt pyyhitään jostain ehkä kerran kolmessa kuukaudessa.

Vierailija
38/56 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinkkausta joka välissä. Paskalla käynnin jälkeen joo, mutta siinä se taitaa ollakin.

Vierailija
39/56 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri siivota, eikä sairastella :D

Koirat pesee keittiön lattian ja tytön naamankin tarvittaessa.

Tyttö kohta vuoden ja yksi nuha ollu 3kk iässä, mutta ei sillonkaan kuumetta. Ja me vanhemmat sairasteltiin joku noro/rota keväällä, mutta tyttöön ei tarttunu (imetin vaan 2kk)

Kaikkee pystyy syömään.

Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että liika hygieenisyys on kyllä syypää kaikkiin allergioihin ym. Tietty geenitkin vaikuttavat...

Mutta ei nii, että vaan varmuuden vuoksi vältellä jotain.

Vierailija
40/56 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun mielestä toi siisteys vaikuttaa tosi paljon siihen, et miten usein sairastetaan (allergioista en tiedä). Itse olin jatkuvassa sairastelukierteessä asuessani ex-mieheni kotona. Talo oli tosi likainen...hyi! Kavereillani lapset ovat koko ajan korvatulehduksessa, mahataudissa tms. ja likaista on.

Itse olen himosiivooja ja meillä sairastetaan erittäin harvoin. Vauva 1v. saa kuitenkin esim. ulkona leikkiä maassa ihan normaalisti ja muutenkin siisteytemme on mielestäni normaalia, ei sentään mitään sairaalameininkiä :)