kävin sitten ravitsemusterapeutilla kun en omin konstein saanut painoani hallintaan
Tulokset on semmoisia, etten melkein usko itsekään.
Rukattiin pelkästään ateriarytmiä toisenlaiseksi ja sillä konstilla olen saanut puolessa vuodessa 9 kiloa painoa pois =o
Vielä olis kymmenen kiloa jäljellä tavoitepainoon ja näyttää siltä, että se on jopa saavutettavissa. Niin helposti tämä on tähän asti edennyt.
Ateriarytmiä muutin siten, että aikaisemman kolmen aterian sijasta syön nykyään 5 ateriaa päivässä. ..onneksi ei tarvinnut tämän vaikeampia muutoksia lähteä tekemään :)
Kommentit (24)
Ihan tosiko se terapeutti ei käskenyt syömään kunnollista aamupalaa? Aika uskomatonta!
ei käskenyt.
Tavoitteena oli rakentaa semmoinen ateriarytmi jota pystyn ylläpitämään loppuelämäni ajan.
Ei kaikki ihmiset saata aamulla syödä 'kunnolla'.
Siis syökö joku tosiaan vain 3 kertaa päivässä?Mistä te olette oppineet nuo tapanne?Minä olen lapsesta asti saanut 2 lämmintä ateriaa,aamupalan,välipalan ja iltapalan kotona ja noudattanut sitä aina.Ja tosiaan,olen kyllä huomannut,että ylipainoisilla ei tuollaista ruokarytmiä ole..Syödään mitä sattuu milloin sattuu.
Koulukaverikin aina valitteli lihomistaan,mutta ei useinkaan syönyt puoli-ilmaista kouluruokaa lihomisen pelossa ja sitten kuitenkin osti kahteen mennessä suklaata,kun oli nälkäinen.
Arkena tulee syödyksi neljästi päivässä, kun herääkin niin myöhään. Kai se on kotoa opittu. Nyt meidän lapset syövät lomilla vain kolmesti päivässä (+he syövät usein välipalan). Arkena tietysti säännöllisemmin.
Me syömme
- tukevan aamiaisen
- lounas töissä ja koulussa
(-lapset leipää välipalaksi)
- päivällisen n. klo 18
(- lapset ja mies syövät iltapalaa).
Jos teen iltapalaksi pannukakkua tai vohveleita tai lettuja tai mustikkapiirakkaa, jota vedän puoli pellillistä, niin sitten en itse syö päivällistä ollenkaan. Tai otan ruokaa vain desin verran.
Mittamme ovat:
minä 176 cm ja 65 kg
mies 188 cm ja 85 kg
poika 144 cm ja 34 kg
poika 125 ja 23 kg.
Minä olen siis se, joka kertoi yllä lihoneensa, kun yritin syödä viisi kertaa päivässä. Olen tottunut syömään tukevasti, niin olin jatkuvassa nälässä, kun en pieniä annoksia syödessä koskaan saanut vatsaa täyteen.
Siis syökö joku tosiaan vain 3 kertaa päivässä?Mistä te olette oppineet nuo tapanne?Minä olen lapsesta asti saanut 2 lämmintä ateriaa,aamupalan,välipalan ja iltapalan kotona ja noudattanut sitä aina.Ja tosiaan,olen kyllä huomannut,että ylipainoisilla ei tuollaista ruokarytmiä ole..Syödään mitä sattuu milloin sattuu. Koulukaverikin aina valitteli lihomistaan,mutta ei useinkaan syönyt puoli-ilmaista kouluruokaa lihomisen pelossa ja sitten kuitenkin osti kahteen mennessä suklaata,kun oli nälkäinen.
Normaali painoiset ovat taipuvaisia lihoamaan.
* aamupala oli puuroa ja banaania. Näkkileipä salaatin ja tomaatin kera. Appelsiinimehua ja vettä.
* lounas oli moussaka ja kiinankaalisalaatti.
* välipalaksi kohta ohralettuja ja mansikkaa.
* päivälliseksi uunilohta, perunaa ja salaattia.
* iltapalana weetabix tai puuroa, en ole vielä päättänyt. lisäksi on marjoja tai hedelmää.