Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3. luokkalaisen matikanläksyt liian vaikeita äidille

Vierailija
26.08.2010 |

olen sentään lukion matematiikan käynyt ja saanut todistukseen 8 ---WHAT??? Ja lasten tulisi itsenäisesti selvitä näistä---

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sun kannalta. Pitäiskö mennä takaisin kouluun?

Vierailija
22/41 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla yl. matikka kans 8 muistaakseni. Mitä sä siis et osaa niissä, kerro mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viidennen luokan kirjassa oli oikeasti pari laskua, ongelmanratkaisua, joihin piti pyytää miesapuvoimia.

Vierailija
24/41 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

ps matikankirja on kuopuksella 3. luokalla eri kun esikoisella viime vuonna

Vierailija
25/41 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä aiempien sivujen opiskelu auttaisi? Eihän matikan sääntöjä muista jos ei niitä ole käyttänyt, ja nyt voi olla uusia ideoita (esim. laskukaavoja) kirjoissakin.

Vierailija
26/41 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikka säälistä 5 ja ei ne kyllä minusta vaikeita ole...

-1 ja 3-luokkalaisen äiti-

Vierailija
27/41 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sentään lukion matematiikan käynyt ja saanut todistukseen 8 ---WHAT??? Ja lasten tulisi itsenäisesti selvitä näistä---

Vierailija
28/41 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tekee ne ihan itse. :)

Vierailija
29/41 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

matikka ja ihan hyvin osaan vielä neuvoa yäasteen 8.n luokan matikkaa.

Niin ja jos joku ihmettelee, miksi neuvoo kun lapsenhan pitäisi tehdä itse niin kyse on siitä, että on sairastellut ja on joutunut itse lukemaan eteen päin itsenäisesti.

Vierailija
30/41 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on vielä esikoulussa, mutta alkaa pelottamaan teidän jutut, että mitä siiten koulussa onkaan...

Vierailija
31/41 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lukenut lukion pitkän matikan lukiossa, mutta silti olen ollut joskus vähän ihmeissäni kummityttöni about kolmannen luokan matikan tehtävissä!

Vierailija
32/41 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion pitkä matikka takana, en ole lapsen kirjaa edes aukaissut, tuo kun tekee itse läksynsä.

Vierailija
33/41 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt niitä esimerkkejä vaikeista laskuista jookos? Kiinnostaisi tietää paljonko tehtävät ovat muuttuneet omista kouluajoista (80-luvun puolivälistä)

Vierailija
34/41 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on viidennellä ja mulla oli aikanaan matikka yleensä kymppi. Ja just yks ilta piti pyytää mies apuun, kun en osannut auttaa lasta yhdessä matikan tehtävässä.

Vähän nauratti itseänikin.

Vierailija
35/41 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin aijemmin ammattikouluakin hankkiakseni itselleni uuden ammattin, mutta koulutus tyssäsi matematiikan vaikeuteen.

En osaa enkä ymmärrä vaikka kuinka harjoittelin.

Sinällään harmi etten päässyt kursseja läpi vaikka yritin 6 kertaa. Kaikki muut aineet sain kiitettävillä läpi. Sääli kun minusta tuntui että tämä ala on se minun juttu, mutta matematiikkaan tyssäsi. En ole koskaan ymmärtänyt matematiikkaa.

Aika harva maisterikaan osaa 3 luokan matematiikkaa täydellisesti. Erikoistuminen on päivän sana. Ei kaikessa voi olla hyvä tai edes keskihyvä. Ensimmäinen väittämäni on valitettavan totta tänäpäivänä.

T: Matematiikka 4

opettaisivat enemmän ammattitaitoa.

Vierailija
36/41 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka linnulla voisi olettaa olevan se toinenkin siipi tallella. Nimittäin kuva on kaksiulotteinen, eivätkä ihmiset liiku siinä niin kuin Harry Potterin taikamaailman valokuvissa velhot ja noidat liikkuvat.

Jos tuo olisi ollut koekysymys - ja yksi siipi olisi ollut väärä vastaus, niin olisin väittänyt opettajalle että kettu on syönyt linnun toisen siiven. Opettajan olisi sitten saanut todistaa että siipi on jäljellä...

Vierailija
37/41 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitaa aina katsoa ne mallitehtavat etta mita tassa nyt oikeasti haetaan. Ei ne laskut ole vaikeita. Mutta minusta on tarkeaa etta pystyn selittamaan lapselle sen konseptin.

Ajanmyota termit ja ajattelutapa muuttuu.

Vierailija
38/41 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyen vissiinkin... Lyhyt matikka kun on jotakuinkin yläaste tasoista...

Vierailija
39/41 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyen vissiinkin... Lyhyt matikka kun on jotakuinkin yläaste tasoista...

Vierailija
40/41 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala-asteen matikkaan. Yläkoulun matikkaa en ymmärrä mutta onneksi lapset ymmärtävät, toisella 10 ja toisella 9.