3. luokkalaisen matikanläksyt liian vaikeita äidille
olen sentään lukion matematiikan käynyt ja saanut todistukseen 8 ---WHAT??? Ja lasten tulisi itsenäisesti selvitä näistä---
Kommentit (41)
mulla yl. matikka kans 8 muistaakseni. Mitä sä siis et osaa niissä, kerro mulle.
Nyt viidennen luokan kirjassa oli oikeasti pari laskua, ongelmanratkaisua, joihin piti pyytää miesapuvoimia.
t. ap
ps matikankirja on kuopuksella 3. luokalla eri kun esikoisella viime vuonna
Ehkä aiempien sivujen opiskelu auttaisi? Eihän matikan sääntöjä muista jos ei niitä ole käyttänyt, ja nyt voi olla uusia ideoita (esim. laskukaavoja) kirjoissakin.
Matikka säälistä 5 ja ei ne kyllä minusta vaikeita ole...
-1 ja 3-luokkalaisen äiti-
olen sentään lukion matematiikan käynyt ja saanut todistukseen 8 ---WHAT??? Ja lasten tulisi itsenäisesti selvitä näistä---
matikka ja ihan hyvin osaan vielä neuvoa yäasteen 8.n luokan matikkaa.
Niin ja jos joku ihmettelee, miksi neuvoo kun lapsenhan pitäisi tehdä itse niin kyse on siitä, että on sairastellut ja on joutunut itse lukemaan eteen päin itsenäisesti.
lapsi on vielä esikoulussa, mutta alkaa pelottamaan teidän jutut, että mitä siiten koulussa onkaan...
olen lukenut lukion pitkän matikan lukiossa, mutta silti olen ollut joskus vähän ihmeissäni kummityttöni about kolmannen luokan matikan tehtävissä!
Lukion pitkä matikka takana, en ole lapsen kirjaa edes aukaissut, tuo kun tekee itse läksynsä.
nyt niitä esimerkkejä vaikeista laskuista jookos? Kiinnostaisi tietää paljonko tehtävät ovat muuttuneet omista kouluajoista (80-luvun puolivälistä)
Mun lapsi on viidennellä ja mulla oli aikanaan matikka yleensä kymppi. Ja just yks ilta piti pyytää mies apuun, kun en osannut auttaa lasta yhdessä matikan tehtävässä.
Vähän nauratti itseänikin.
kävin aijemmin ammattikouluakin hankkiakseni itselleni uuden ammattin, mutta koulutus tyssäsi matematiikan vaikeuteen.
En osaa enkä ymmärrä vaikka kuinka harjoittelin.
Sinällään harmi etten päässyt kursseja läpi vaikka yritin 6 kertaa. Kaikki muut aineet sain kiitettävillä läpi. Sääli kun minusta tuntui että tämä ala on se minun juttu, mutta matematiikkaan tyssäsi. En ole koskaan ymmärtänyt matematiikkaa.Aika harva maisterikaan osaa 3 luokan matematiikkaa täydellisesti. Erikoistuminen on päivän sana. Ei kaikessa voi olla hyvä tai edes keskihyvä. Ensimmäinen väittämäni on valitettavan totta tänäpäivänä.
T: Matematiikka 4
opettaisivat enemmän ammattitaitoa.
vaikka linnulla voisi olettaa olevan se toinenkin siipi tallella. Nimittäin kuva on kaksiulotteinen, eivätkä ihmiset liiku siinä niin kuin Harry Potterin taikamaailman valokuvissa velhot ja noidat liikkuvat.
Jos tuo olisi ollut koekysymys - ja yksi siipi olisi ollut väärä vastaus, niin olisin väittänyt opettajalle että kettu on syönyt linnun toisen siiven. Opettajan olisi sitten saanut todistaa että siipi on jäljellä...
Pitaa aina katsoa ne mallitehtavat etta mita tassa nyt oikeasti haetaan. Ei ne laskut ole vaikeita. Mutta minusta on tarkeaa etta pystyn selittamaan lapselle sen konseptin.
Ajanmyota termit ja ajattelutapa muuttuu.
Lyhyen vissiinkin... Lyhyt matikka kun on jotakuinkin yläaste tasoista...
Lyhyen vissiinkin... Lyhyt matikka kun on jotakuinkin yläaste tasoista...
ala-asteen matikkaan. Yläkoulun matikkaa en ymmärrä mutta onneksi lapset ymmärtävät, toisella 10 ja toisella 9.
siis sun kannalta. Pitäiskö mennä takaisin kouluun?