VOI LUOJA!!! TYÖNHAUSTA..
Olen rahaton. Haen töitä opiskelun ohelle...
Olen soittanut varmaan kymmeniä, satoja puheluita, selvitellen kuka on firman työhönottovastaava/ päällikkö.. saan nimen ja numeron.
tavoitellen osasto-/ myymäläpäällikköä... Ei paikalla.
Uusi kierros. Saan langanpäähän. Käskee tuomaan hakemuksen.
Rustaan hakemuksia ja kopioin, kopioin, kopioin ja KOPIOIN!!
vien hakemuksia ja soittelen.. TAAS KERRAN.
Voi harmi kun meille justa palkattiin uusia, ei ole nyt tarvetta, ehkä joskus??
Voi elämä mitä teen? Tahtoisin todella töihin. Olen huoliteltu ja siisti nuorehko nainen. Koulutodistukset hyvät ja työtodistuksia ja kokemusta paljon. Käytöstavat kunnossa ja pirteyttä, mutta ei ylipirteyttä. Työhakemus asiallinen ja ei mitään yli/ alikehumista.
Onko tämä aina näin hankalaa? Mulla ei meinaan valitettavasti suhteita käytössä..
Eilen vein 3 hakemusta ja puhelin ei soi. Koska uskallan soittaa ja kysyä ONKO NIITÄ TÖITÄ?? *huoh*
t. epätoivoinenko
Kommentit (30)
Vierailija:
suhteilla saa töitä
se on raaka totuus
teinien kanssa hampurilaisia paistemaan..?? Vai kuinka?
Vähän vaikea jutella näin netissä, mutta.. suurinosa varmaan ymmärsi mitä ajoin takaa:)
ap
mä tiedän kyllä usean joka on siellä töissä vaikka kolmekymppi kolkuttelee, mutta mä en sinne vapaaehtoisesti mene. -nro.11
Vierailija:
teinien kanssa hampurilaisia paistemaan..?? Vai kuinka?Vähän vaikea jutella näin netissä, mutta.. suurinosa varmaan ymmärsi mitä ajoin takaa:)
ap
Ainakin heitti mut sellaiseen vaihtoehtoon sivuilla, en uskaltanut jatkaa kun en löytänyt hintaa mistään...
Työkokemus aina plussaa. On erittäin tärkeää miten puhut puhelimessa kun tiedustelet työpaikasta...
ja kysellä sitä työpaikkaa kun monet vakkarit on niiiiin tylyjä/ epäkohteilaita puhelimessa ja pomoa saa yrittää tavoittaa keinoilla millä hyvänsä.
ja yleensä tiedusteluihin vastataaan tyylillä " mitä vittua sä tänne soittelet"
soittelemaan kaikkien mahdollisten firmojen vienti- ja tuontiasioista vastavat ihmiset läpi, hain siis ulkomaankaupasta kokemusta. Olin valmis ihan mihin vähäpätöiseenkin työhön, sillä päätin, että kun jalan saa oven väliin, niin tekevälle töitä kyllä löytyy.. Sain sen työn sitkeän " puhelinterrorin" myötä, eli soitin kerran kuussa pitkin talvea ja kevättä. Toukokuussa pääsin töihin!
Hommat oli alkuun siis tooooosi kökköjä, mainostoimiston kuvaajan avustajan avustamista, hinnastojen päivitystä ym ym. mutta se raataminen kannatti, sillä nyt olen ollut jo 5 vuotta firman listoilla vakituisena, työssä josta tykkään.
Samoin se, että luet toista tutkintoa yliopistossa. Ikuisia opiskelijoita ei katso kukaan työnantaja positiivisesti. Opiskella kyllä pitää, mutta työn ohessa.
Valitettava tosiasia on, että aina vain enemmän ja enemmän työnantajat täyttävät avoimet paikat muilla keinoin kuin laittamalla paikat avoimeen hakuun. Avoimeen hakuun paikat laitetaan silloin, jos se esim. lainsäädännöllisesti on pakko. Ja usein ne silti jäävät täyttämättä, kun sopivaa ei löydy. Työntekijälle olennaisempaa nimittäin on sopivuus, eikä suinkaan pätevyys. Henkilökemian tulee sopia. Työnsaanti on todella paljon tuuripeliä ja oikeiden ihmisten tuntemista, pitää olla hajulla. Työnantajille jopa sadat hakemukset ja vastailut puheluihin ovat rasite, joka on jonkun ihmisen normaalista työnteosta pois. Niinpä yritykset hoitavat rekrytoinnin suhteilla tai muuta kautta.
Nim. joka hakee yrityksille koko ajan henkilöstöä muilla keinoin