Mikä siinä kierukan laitossa sattuu?
Huomenna pitäis, ja mua pelottaa kun monelle se tuntuu olevan kovin kivulias kokemus. :(
Kommentit (24)
levitysinstrumentti kiinnitetään piikeillä kohdunkaulaan kiinni. Se levitin siis pitää toosaa auki koko toimenpiteen ajan, sitten lääkäri putsaa vanutupois sun kohdunsuun ja emättimen ja sitten nappaa kiinni kohdunnapukasta ja työntää kierukan sisään.
Ne piikit millä se laite pysyy kiinni, sattuu niin hel**tisti koko toimeenpiteen ajan.
Kuulostaa kammottavalta! Pitääköhän mun perua koko toimitus ku pelottaa niin...
mut ilmeisesti siitä hengissä selviää??
ap
Lähti jalat alta mutta onneksi oli lavitsalla.
Meni toista tuntia, ennen kuin pääsi raahautumaan kotiin.
se kun täti tökkäs sillä mitalla kohdunpohjaan. Se tunne meinas tajun viedä ja aiheutti tosi pitkäks ajaks heikon olon.
mulla ei tuntunut oikeastaan miltään. Tuntui kosketus, muttei kipua
Kuulostaa kammottavalta! Pitääköhän mun perua koko toimitus ku pelottaa niin...
mut ilmeisesti siitä hengissä selviää??ap
Ainakin luulen niin :D
Ja se kipu loppuu kyllä siihen kun se irrotetaan, se laite.
Mutta ota side mukaan, mulla ainakin vuotoa tuli reippaasti sen jälkeen, tosin se kesti vain muutaman tunnin. Mutta housut olis ollu veressä jos en olis sidettä ottanut mukaan.
Kyllä siitä selviää. ota kipulääkettä ensin! Mua kehoitettiin ottamaan 2 Buranaa tuntia ennen. Ja ne oli tosiaan tarpeen.
(olinko nro 4?, no se kelle vastasit)
Ota buranaa ennen toimenpidettä. Hengissä selviät aivan varmasti : )
napataan kohdunnapukasta kiinni ja tungetaan se kierukka kohtuun
Kierukan suulle laitetaan tamponin asettimen kaltainen, mutta pidempi ja kapeampi asetin, jota vähän levennetään sen jälkeen kun se on paikoillaan. Tämän jälkeen kierukka viedään kohtuun asettimen kautta eli se ei missään vaiheessa ole kosketuksessa emättimen seinien kanssa, se menee suoraan kohduun.
Mulla on tosi alhainen kipukynnys ja voin sanoaa, että ihan tavallinen sisätutkimus on monin verroin inhottavampi kuin kierukan laitto.
lääkärillä oli liian pienet välineet ja joutui ronkkimaan pahemman kerran kun ei meinannut ylettyä. Ne pihditkin roikkui jossain pahasti ja sattui tosi paljon. Asennus ei onnistunut edes, uusi aika uusi paikka...
Ja kun oli kunnon välineet, niin homma ei tuntunut missään ja oli ohi "sekunnissa".
levitysinstrumentti kiinnitetään piikeillä kohdunkaulaan kiinni. Se levitin siis pitää toosaa auki koko toimenpiteen ajan, sitten lääkäri putsaa vanutupois sun kohdunsuun ja emättimen ja sitten nappaa kiinni kohdunnapukasta ja työntää kierukan sisään.
Ne piikit millä se laite pysyy kiinni, sattuu niin hel**tisti koko toimeenpiteen ajan.
Koska sulle on laitettu kierukka, 1974??? Siellä mitään piikkejä ole, tsiisus...
t. 3kk sitten kierukan laitossa käynyt jänishousu, jota ei tosiaan sattunut tipan vertaa
lääkärillä oli liian pienet välineet ja joutui ronkkimaan pahemman kerran kun ei meinannut ylettyä. Ne pihditkin roikkui jossain pahasti ja sattui tosi paljon. Asennus ei onnistunut edes, uusi aika uusi paikka...
Ja kun oli kunnon välineet, niin homma ei tuntunut missään ja oli ohi "sekunnissa".
apteekista saatavassa paketissa. Ei se lääkäri omia välineitään siihen tarvitse, jos on ammattilainen. Tietysti jos joku tumpelo, niin sitten.
Kai te kävitte yksityisellä gynellä? Kyllä niitten pitäis osata laittaa. Jos ei onnistu, puuduttavat.
nuvaring rulettaa...
et rengas on ihan kiva mut jos yhtään tarvii rahoja laske niin kierukka tulee aika paljon halvemmeks..
Sillä viiden vuoden kierukan hinnalla saa ehkä 10 rengasta..?
kun se " mitta työnnetään ihan kohdun pohjaan asti ja sitten kun otetaan kohdunnupukasta kiinni ja suoristetaan se, mutta kaikki eivät vissiin suorista! kyllä sen kestää eikä se kaikilla käy niin kipeää =)
Mulle on kaks kertaa laitettu kierukka. Ei oikeestaan tunnu sen kummemmalle, kuin normaali gyne tutkimus.
Kaikki muu oli vain epämukavaa, mutta kipu tuli siitä kun kohtua sorkittiin niin alkoi supistelemaan. Eikä nuo supistuksetkaa nyt varsinaisesti juurikaan sattunut, mutta ovat kipua jota juuri haluan välttää siksi kierukka.
En tiedä mikä siinä sattui, mutta kun lääkäri yritti tk:ssa kierukkaa laittaa se sattui ihan järkyttävästi, eikä hän edes saanut sitä kierukkaa paikoilleen.
Laittoi siis lähetteen perhesuunnitteluneuvolaan, jossa paikat ensiksi ultrattiin ja sitten kierukka solahti paikalleen sekunneissa. En huomannut mitään, ei nipistystäkään.
napataan kohdunnapukasta kiinni ja tungetaan se kierukka kohtuun