Kukaan ei tajua vauvan äidin väsymystä... Menee hermot...
Oikeasti, miten ihmiset voi olla näin tyhmiä, että eivät millään tajua, että pikkuvauvan äiti haluaisi joskus päivälläkin nukkua. Yritin just nukkua aamupäivällä itsekin, niin kahden tunnin aikana mies itse soitti kaksi kertaa, vauva heräsi kerran ja yksi perhe soitti ovikelloa vain kokeillakseen, voiko poiketa vauvaa katsomaan. Miten tästä oikeasti selviää, kun joka kerta sama juttu? Kauniisti puhutaan ja kehoitetaan lepäämään, mutta ei sitten todellakaan tajuta, mitä se käytännössä tarkoittaa. Olen niin väsynyt...
Kommentit (9)
kukaan ei voi tietää koska nukut, lepäät, et halua puhelimen soivan.
turha rutista sielä.
jotkut pärjää vähemmällä ja katkonaisella unella, itse en. 8 tuntia unta 2-3h pätkissä tekee musta väsyneen ja äreän, ja tasan nukun päiväunia jos vauvakin nukkuu.
Puhelimesta äänet pois ja oveen lappu "Olemme päiväunilla" jos teille yleensä usein tulee noita kutsumattomia vieraita.
jos haluat nukkua, niin tee jotakin sen asian eteen ihan itse. Ei muut voi tietää, koska sinua nukuttaa tai vauva on nukkumassa. Minulla on nytkin puhelin äänettömällä, kun lapsi on päikkäreillä, ei ole niin ylivoimaista!
Miehelle sanoin meneväni nukkumaan, mutta hän soittaa vartin päästä, kun arveli etten ole vielä nukahtanu ja sitä rataa. Ovikellon kun ottaa pois, ovea hakataan sivistyneesti niin kauan että joku avaa ja ystävällisesti kerrotaan että teillä taitaa olla ovikello rikki. Lankapuhelinta en kyllä muistanut ottaa seinästä, jos kännykkä ei vastaa, niin siihen sitten soitellaan. Mulla on näin periksiantamatonta tuttavapiiriä. Mutta ei auta kai kun kärsiä, kun en saa niitä normaalein pyynnöin kuriin. Kiitos vaan sympatiasta taas.
ap
ja siihen ulko-oveen lappu: Olemme päiväunilla.
Eli pyydä normaalisti.
Sopii erityisesti yllätysvierailijoille, joita tuntuu olevan ihmeen paljon (vrt. voisi soittaa tai laittaa viestin). Ap
Miehelle sanoin meneväni nukkumaan, mutta hän soittaa vartin päästä, kun arveli etten ole vielä nukahtanu ja sitä rataa. Ovikellon kun ottaa pois, ovea hakataan sivistyneesti niin kauan että joku avaa ja ystävällisesti kerrotaan että teillä taitaa olla ovikello rikki. Lankapuhelinta en kyllä muistanut ottaa seinästä, jos kännykkä ei vastaa, niin siihen sitten soitellaan. Mulla on näin periksiantamatonta tuttavapiiriä. Mutta ei auta kai kun kärsiä, kun en saa niitä normaalein pyynnöin kuriin. Kiitos vaan sympatiasta taas.
ap
ja että harmittaa kun ihmiset keskeyttä unesi kun varmasti on univelkaa yms.
Mutta, laita se kännykkä äänettömälle, ota puhelin seinästä ja keksi jokin viritys ovikelloon jotta ei soi. Jos joku sitten kehtaa vielä ovea hakata niin pitkään että avaat niin kai hänelle voi ystävällisesti ilmoittaa että teillä nukutaan.
Itse ainakin sain vierailut kuriin sanomalla tutuille jotka halusivat tulla käymään että voi tulla, mutta haluan että soitetaan ja sovitaan etukäteen. Jotkut kyselivät syytä tähän ja siihen miksi sovin vierailut yleensä vasta parin päivän päähän puhelusta. Kerroin heille että olen väsynyt kun vauva valvottaa ja en jaksa joka päivä pitää vastaanottoa vaikka kiva onkin että vieraita käy arkea piristämässä.
Mulla on juuri sama mielipide kuin sinullakin tuossa lopussa, eli vieraat ovat tervetullut piristys arkeen, mutta sovittuna ajankohtana. Usein vielä vieras voi itse ehdottaa, koska hänelle kiireisempänä työssäkäyvänä sopii, mutta minkäs teet, kun moni "kävelee ylitseni", eikä kunnioita mitään kotirauhatoivetta. Tulin tänne av:lle purkamaan ärsytystäni, etten väsymyksissäni suuttuisi jollekin, joka ihan yllättäen taas päätti poiketa. Taustalla on tosiaan se, että vauvaa on käyty ihan sairaalasta tulopäivästä alkaen katsomassa joku suunnilleen joka toinen päivä. Ja kun koko suuri suku-, naapurusto- ja ystäväpiiri on käyty läpi, ensimmäiset haluaisivat tulla jo uudelleen, kun ei ole pitkään aikaan nähty. Tällaista on asua maalla ja omakotitalossa...
vaikka neljä lasta on. Ja ensimmäisen kanssa oli kaikista helpoin levätä ja nukkua :) Nukuin, kun vauvakin veteli sikeitä. Nukkui tosin aina 3-4 neljän tunnin unet päivällä.
Ei ole kokemusta valvottavista vauvoista.