En halua viedä lapsia leikkipaikkoihin pöpökylpyyn, onko muita?
Ikean ja muiden kauppojen leikkipaikat pursuavat ipanoita, joilta räkä valuu, yskivät, kuolaavat ja raapivat. Leluja tuskin pestään koskaan. Sieltähän voi saada flunssan lisäksi kihomadot, vatsataudin, tai vaikka märkäruven. Ei kiitos noille tautijakamoille.
Kommentit (42)
olen ihmetellyt, että miten lapsille viitsitään edes pitää leikkipaikkoja. Nehän on kaikista pahimpia pöpöpesiä ja koita nyt pitää 2-v poissa niiden lelujen luota.
on mennyt touhu hysteeriseksi :O Kyllä minä ainakin annan lasten leikkiä yleisillä leikkipaikoilla jne.. Ovat olleen todella harvoin kipeenä. Kyllä minusta on ihan järkevää antaa lasten liikkua ja leikkiä normaalisti kummempaa hysteriaa. Miten kummassa nämä hysteerikot voivat päästää lapsensa kouluunkaan :O Sieltähän voi vaikka kenen toisen oppilaan mukana tulla vaikka mitä.
Minun yksi kaveri on ihan hysteerinen hygienian suhteen. Lapset eivät kaupungilla kävellessäänkään saa koskea juuri mihinkään, koko ajan pestään käsiä. Lapset itse höpöttävät kaikenmaailman pöpöistä koko ajan. Heillä ollaankin sitten jatkuvasti kipeenä... Hohhoijaa. Järki käteen.
Ja ei olla edes kovin hysteerisiä tuon käsihygienian kanssa oltu. Eivät ole sairastelleet normaalia enempää, ja mitään yllätystautejakaan ei ole saatu. Täit, kihomadot, sun muut ovat kiertäneet kaukaa.
Ekan kanssa tietty sitä pystyi välttelemään moisia paikkoja pidempään, kun ei eka vielä osannut vaatia, mutta toisen kanssa oli mentävä jo vauvasta joka paikkaan, kun isompi jo sitten vaati.
Järki käteen.
/
Kauppareissujen jälkeen käymme käsipesulla/desinfioimme aina kädet ennen autoon menoa ja se ei todellakaan ole hysteeristä vaan ihan normaalia käsihygieniaa!!
ihan oikeastiko :O :O :O Enpä ole moisesta ennen kuullutkaan :D
kiersimme leikkipaikkoja, kerhoja yms. Lapsi sairasteli paljon. Toisen lapsen synnyttyä kyllästyin totaalisesti jatkuvaan sairasteluun ja otin tavaksi tämän toisten mielestä ylihysteerisen käsihygienian ja näiden sisäleikkipaikkojen välttämisen. Sairastelut vähenivät merkittävästi ihan saman tien. Nyt lapsia on tullut vielä yksi lisää ja meillä on sairastettu melko vähän viimeisenä 8 vuonna hygieniaparannusten jälkeen. Esikoinen on yhä se, jolla on heikoin vastustuskyky, joten ei se ainakaan häneellä sairasteluista parantunut tai noilla kahdella muulla vähemmän sairastelun vuoksi ole huonompi.
olen ihmetellyt, että miten lapsille viitsitään edes pitää leikkipaikkoja. Nehän on kaikista pahimpia pöpöpesiä ja koita nyt pitää 2-v poissa niiden lelujen luota.
leikkivän lapsen kanssa kuin katsella mitä sirkusta ne pitää kun ei ole mitään viihdykettä ja lääkäriajat ovat tunnin myöhässä. Kumma kyläl meidän lapset eivät ole koskaan saaneet leikkipaikoilta mitään tauteja, kihomadoista nyt puhumattakaan. Ihme vauhkoamista täällä taas.
leikkivän lapsen kanssa kuin katsella mitä sirkusta ne pitää kun ei ole mitään viihdykettä ja lääkäriajat ovat tunnin myöhässä. Kumma kyläl meidän lapset eivät ole koskaan saaneet leikkipaikoilta mitään tauteja, kihomadoista nyt puhumattakaan. Ihme vauhkoamista täällä taas.
Vauhkoamista? Kun saa rota-viruksen vastaanottotiloista keuhkokuumetta sairastavalle lapselle, ei se ole leikin asia. Jos teille ei ole tullut tartuntoja, se ei liene ainoa oikea totuus. Ei pitäisi tietty sairastua keuhkokuumeeseen jos rota-virusta ja siihen sairastuneita on paljon samassa odotushuoneessa, joten varmaan oma vika.
/ Kauppareissujen jälkeen käymme käsipesulla/desinfioimme aina kädet ennen autoon menoa ja se ei todellakaan ole hysteeristä vaan ihan normaalia käsihygieniaa!!
Etkö muka ikinä pese käsiäsi itse, kun tulet kaupasta kotiin? Se, jos mikä ei ole normaalia. Me suoritamme käsipesun monesti jo paikanpäällä tai sitten vasta kotona.
Vauhkoamista? Kun saa rota-viruksen vastaanottotiloista keuhkokuumetta sairastavalle lapselle, ei se ole leikin asia. Jos teille ei ole tullut tartuntoja, se ei liene ainoa oikea totuus. Ei pitäisi tietty sairastua keuhkokuumeeseen jos rota-virusta ja siihen sairastuneita on paljon samassa odotushuoneessa, joten varmaan oma vika.
Itse en pystynyt edes kävelemään siinä taudissa.
Kun tarpeeksi doupattiin lääkettä, pysyi hetken tolpilaan. Ilmeisesti vaan juuri sen väärän hetken.
mä taas olen sitä mieltä kuin Arvo Ylppökin että pöpöt ovat vain hyväksi...tulee vastustuskykyä eikä todellakaan pelätä tai vältellä paikkoja sen takia :D
ja runsas määrä infektioita verottaa lapsen kasvua ja (älyllistä) kehitystä. Esimerkiksi päiväkotisairastelu ei millään lailla vähennä allergioita.
Kun tarpeeksi doupattiin lääkettä, pysyi hetken tolpilaan. Ilmeisesti vaan juuri sen väärän hetken.
kyllä tuntuisi jos pitäisi koko ajan hysteerisesti kytätä ettei lapsirukka nyt vaan saa mistään jotain pöpöjä...Onneksi meillä on vähemmälläkin jynssäämisellä kasvanut 3 perustervettä lasta.
pöpökammoisille tule koskaan mieleen, että vastustuskyky kehittyy, kun altistuu erilaisille pöpökannoille? Oletteko edes antaneet pienten lasten panna kaikkea suuhun, jotta suolistoon kehittyisi kunnollinen bakteerikanta?
viedä 6kk ikäistä vauvaa nuolemaan lasten polin leluja siksi, että saisi sieltä kihomadot ja muut.
En ole erityisen kammoinen, enkä desinfioi paikkoja jatkuvasti, mutta joitakin sairasteluilta voi jopa välttyä, jos ei niitä pöpöjä ehdoin tahdoin hae.
/ Kauppareissujen jälkeen käymme käsipesulla/desinfioimme aina kädet ennen autoon menoa ja se ei todellakaan ole hysteeristä vaan ihan normaalia käsihygieniaa!!
Etkö muka ikinä pese käsiäsi itse, kun tulet kaupasta kotiin? Se, jos mikä ei ole normaalia. Me suoritamme käsipesun monesti jo paikanpäällä tai sitten vasta kotona.
saatan pestä. Useimmiten kuitenkaan en. Mutta tuo, että jo ennen autoon menoa desifioidaan kädet on jo todella outoa :O :D Eikä meillä sairastella kuin joskus todella, todella harvoin, vaikka näin epähygienisiä olemmekin :D :D
antaa lapsen leikkiä leikkipaikoilla ihan normaalisti, mutta sen jälkeen tulisi käydä käsipesulla. Totuushan on, että yleisillä leikkipaikoilla on paljon pöpöjä ja ei ole ollenkaan liioiteltua huolehtia käsihygienista leikkihetken jälkeen. Se pitäisi olla jokaiselle itsestäänselvyys!
Ainahan kouluissa ja päiväkodeissakin pestään kädet ennen ruokailua ja sisään tullessa. Miksi valtaosassa paikoista noudatettaisiin tällaisia toimintatapoja, jos se olisi jotenkin hysteeristä?! Nykyaikana normaali käsihygieniä unohtuu yllättävän monelta.
Ymmärrän toki vanhempia joilla lapsi on aina sairastellut paljon että tulee mieleen ettei tarttis yhtään enempää.
Ehkä olemme jotenkin epähygieenisiä, mutta ei meillä pestä käsiä ennen autoon menoa, hyvä jos aina edes kotiin tullessa. Ja lapsi on leikkinyt leikkipaikoissa, niin neuvolan kuin muissakin, toki sairaaloissa emme ole joutuneet aikaa viettämään.
Mutta kyllä kai normaalieloa voi antaa lapsenkin elää, siis leikkiä niissä leikkipaikoissa ja tutustua muihin lapsiinkin samalla.
Ystäväni ei antanut lapsensa edes koskea maahan kun olimme kävelemässä, mutta nämä lapset olivatkin ja ovatkin usein kipeenä, silloin mietin että olikohan äidin bakteerikammo saanut sairastelukierteen aikaan?
En odota, että meidän 5v laittaa kaikkea suuhunsa tai nuolee niitä leluja. Pikkulapset asia erikseen ja heitä kyllä pidänkin poissa noilta yleisiltä leikkipaikoilta.
antaa lapsen leikkiä leikkipaikoilla ihan normaalisti, mutta sen jälkeen tulisi käydä käsipesulla. Totuushan on, että yleisillä leikkipaikoilla on paljon pöpöjä ja ei ole ollenkaan liioiteltua huolehtia käsihygienista leikkihetken jälkeen. Se pitäisi olla jokaiselle itsestäänselvyys!
Ainahan kouluissa ja päiväkodeissakin pestään kädet ennen ruokailua ja sisään tullessa. Miksi valtaosassa paikoista noudatettaisiin tällaisia toimintatapoja, jos se olisi jotenkin hysteeristä?! Nykyaikana normaali käsihygieniä unohtuu yllättävän monelta.
En odota, että meidän 5v laittaa kaikkea suuhunsa tai nuolee niitä leluja. Pikkulapset asia erikseen ja heitä kyllä pidänkin poissa noilta yleisiltä leikkipaikoilta.
Tosin kurjaa olla kotona suurin osa ajasta. Mut lapsi on ollut terveenä! Tuli heti sairaaksi viime talvena oltuaan ekaa kertaa yleisellä leikkipaikalla...Paikat ja lelut on monesti tosi likaisia.
Vastustuskykyhän paranee, kun altistuu pöpöille. Meillä on erinomaisen terve 5-vuotias, joka on vieraillut niin Ikean leikkipaikassa kuin ravintoloiden leikkinurkkauksissa laivan pallomerta ja HopLoppia unohtamatta. Kihomadoista on kärsitty muutaman kerran, mutta ne on tulleet ihan tarhasta. Oksennustauteja meillä on ollut ehkä 2 kertaa sitten vauva-aikojen. On hulluutta varjella lastaan ap:n kaltaisesti. Suosittelen hankkimaan ajoissa apua moiseen bakteerikammoon, olen nähnyt vanhempia ihmisiä, joilla se on muuttunut todelliseksi elämää vaikeuttavaksi neuroosiksi.